نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی

ماده 1- طرفین قرارداد

این قرارداد مابین شرکت …………………………. به شماره ثبت………………… به آدرس ………………………………………………………………………….. تلفن……………………. (که من بعد طرف اول قرارداد نامیده می‌شود) و شرکت ……………………………… به شماره ثبت ……………………. به مدیریت عاملی آقا/خانم …………………………… فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………. کدملی ……………………. به موجب آگهی روزنامه رسمی شماره …………………….. مورخه………………………….. مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت می‌باشد و بر اساس ماده …………………. اساسنامه شرکت حق امضاء کلیه اسناد تعهدآور را دارد (فتوکپی آخرین آگهی روزنامه رسمی و اساسنامه که مبین هویت شرکت و مدیرعامل و دارندگان حق امضاء می‌باشد، و همچنین فتوکپی شناسنامه و کارت ملی دارنده حق امضاء ضمیمه قرارداد خواهد شد.) به آدرس ……………………………………….. که از این پس طرف دوم نامیده می‌شود از طرف دیگر مطابق شرایط و مفاد ذیل منعقد می‌گردد.

ماده 2- موضوع قرارداد

بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه ……………………… با نشان و علامت ثبت شده ……………………. محصول شرکت……………………. با شرایط قیمت گذاری، ضمانت و خدمات پس از فروش تعیین شده از سوی طرف اول در استان/ شهر ………………………………………………………

ماده 3- تسویه حساب

طرف دوم موظف به تسویه حساب کامل نقدی ظرف مدت …………….. روز از طریق واریز به حساب شرکت ……………………………. و ارسال تصویر فیش واریزی به شماره دورنگار شرکت می‌باشد.

ماده 4- مدت قرارداد

مدت این قرارداد پس از حصول شرایط نمایندگی توسط طرف دوم، برای مدت زمان ……………… سال شمسی از تاریخ ………………. لغایت ………………. منعقد می‌گردد و پس از اتمام مدت قرارداد با رضایت طرفین قرارداد قابل تمدید است و در صورت عدم رضایت طرفین، قرارداد قابل فسخ می‌باشد.

ماده 5- تعهدات طرفین

الف- تعهدات طرف اول (تسهیلات نمایندگی فروش)

1- طرف اول متعهد می‌گردد در حوزه منطقه طرف دوم تنها از طریق طرف دوم مبادرت به فروش نماید.

2- پس از دریافت نمایندگی فروش، تسهیلات زیر جهت تسهیل امر فروش در اختیار نمایندگی قرار خواهد گرفت:

الف- تبلیغات شرکت: کاتالوگ، بروشور و پوستر، تراکت تبلیغاتی و لیست محصولات جهت اطلاع رسانی بهتر.

ب- پرداخت مبلغ ……………. درصد از قیمت محصول به ازای فروش هر تعداد از محصول به نمایندگی.

ج- پرداخت مبلغ …………….. درصد از قیمت محصول در هر بار شارژ محصول بر مبنای درخواست خریدار کالا.

د- معرفی متقاضیان خرید محصولات این شرکت به نزدیکترین نمایندگی با توجه به تبلیغات گسترده.

3- طرف اول مکلف است حداکثر ظرف مدت زمان ………….. ساعت/روز/ماه شمسی نسبت به ارسال سفارش نماینده فروش پس از دریافت وجه محصول، به مرکز استان نمایندگی (در محل باربری) اقدام نماید. شرایط پرداخت مبلغ دستگاه با نمایندگان فعال به صورت توافقی به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

4- طرف اول مکلف است در صورت معیوب بودن محصولات طبق مفاد ذکرشده در ضمانت نامه نسبت به تعویض یا رفع عیب آنها ظرف مدت ………… ساعت/روز/ماه شمسی اقدام نماید.

5- طرف اول مکلف به آموزش نصب و راه اندازی محصول به نماینده طرف دوم می‌باشد.

6- طرف اول حق انحصاری بازاریابی و فروش محصولات شرکت ………………………… را بر طبق بند 3 از ماده 2 به طرف دوم واگذار می‌کند.

7-طرف اول مکلف است پس از پایان قرارداد کلیه مدارک و اوراق بهادار طرف دوم را به وی مرجوع نماید.

ب- تعهدات طرف دوم

1- طرف دوم محق و مجاز نیست که به نام و به وکالت از طرف اول اقدامی انجام دهد مگر در مواردی که قبلاً و صریحاً این اختیار به او تفویض شده باشد.

2- طرف دوم مکلف است در امر ارائه خدمات پس از فروش (تعویض کالای درخواستی و دستگاه های معیوب با سالم) ظرف مدت ……….. ساعت/روز/ماه شمسی پس از اعلام خریدار؛ نسبت به مطلع ساختن طرف اول اقدام نماید.

3- طرف دوم صرفاً مجاز است در حوزه مندرجات موجود در برگه اطلاعات فنی محصول اقدام به تبلیغات نماید و عواقب مربوط به اظهارات خارج از مشخصات فنی محصول به عهده طرف دوم می‌باشد.

4- طرف دوم مکلف است که تمامی سعی و کوشش خود را در جهت رعایت سیاست، منافع و حقوق مادی و معنوی طرف اول محفوظ دارد و تنها می‌تواند با نظر طرف اول اقدام به قیمت گذاری و یا ایجاد تغییر در استراتژی‌های بازاریابی محصول نماید.

5- در صورت فسخ قرارداد و قطع همکاری، طرف دوم می‌بایست کلیه اسناد و مدارک مبادله شده را به طرف اول عودت نماید.

6- چنانچه نماینده فروش به دلایلی نیاز به فروش به نحوی خاص از قبیل فروش فوق‌العاده با تخفیف ویژه داشته باشد، بایستی مراتب را کتباً به شرکت اعلام و مجوز لازم را اخذ نماید. قیمت فروش محصولات توسط نماینده فروش و با هماهنگی شرکت …………………… اعلام می‌گردد.

7- نماینده فروش موظف است در هر ماه فهرست کلیه مشتریان خود را که طی همان ماه از او خرید نموده‌اند را با ذکر نام و نشانی اعلام نماید.

8- در صورتی که سقف محصول درخواستی نماینده فروش از میزان تضمین پیش پرداخت مندرج در ماده …. این قرارداد بیشتر شود، شرایط فروش طبق توافق جداگانه و خارج از این تعیین خواهد شد.

9- در صورت تخلف نماینده فروش از تعهدات مندرج در بند ب ماده 5، شرکت حق فسخ یک طرفه قرارداد را خواهد داشت و نماینده فروش حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهد داشت. در این صورت خسارات متوجه به شرکت از محل تضمین، قابل کسر و وصول می‌باشد.

10- طرف دوم حق اعطای نمایندگی به غیر و یا فروش دستگاه در خارج از حوزه جغرافیایی تعیین شده در موضوع قرارداد را ندارد مگر با کسب اجازه کتبی از طرف اول.

11- طرف دوم تنها مجاز است جهت خرید محصولات، از طریق طرف اول اقدام نماید و خرید محصولات از غیر؛ موجب ابطال قرارداد و ضمانت نامه دستگاه‌های نصب شده توسط طرف دوم می‌شود.

12- شرکت …………………. در طول مدت قرارداد حق واگذاری نمایندگی، به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر را ندارد.

ماده 6- وثیقه ها و تضمین ها

نماینده فروش یک فقره چک به مبلغ …………………. ریال معادل …………………. تومان به شماره ……………….. نزد بانک ……………… شعبه ……………… به تاریخ ………………… در وجه شرکت …………………… برای تضمین پیش پرداخت محصولات موضوع قرارداد و حسن انجام قرارداد به شرکت تحویل نمود. (امکان تغییر نوع و میزان وجه ضمانت از طریق مذاکرات حضوری وجود دارد)

ماده 7- فسخ قرارداد

عدول نماینده فروش (طرف دوم) از انجام تعهدات و خدمات مندرج در این قرارداد موجب ایجاد حق فسخ برای طرف اول خواهد شد. در این صورت طرف دوم موظف به پرداخت خسارت های ناشی از عدم اجرای تعهدات به طرف اول می‌باشد.

ماده 8- شرایط نمایندگی

1- تکمیل نمودن فرم تعهدنامه نظام نامه کیفی و اخلاقی شرکت ……………………………………………

2- تکمیل فرم های شناسایی و وجه التزام نمایندگی ذکرشده در قرارداد.

3- خرید حداقل ……….. واحد طبق موضوع قرارداد ظرف مدت …………….. روز/ماه شمسی و یا فروش ………… واحد ظرف مدت ………….. روز/ماه شمسی از تاریخ اعلام آمادگی جهت اخذ نمایندگی بر اساس بند تعهدات طرفین. (در صورت عدم تعهد به این بند شرکت اقدام به اخذ نمایندگی موازی در استان می‌نماید و طرف دوم تنها عاملیت فروش می‌باشد نه نمایندگی انحصاری)

ماده 9- حسن نیت و رفتار عادلانه

طرفین در اجرای تعهدات خویش به موجب این موافقت‌نامه بر مبنای حسن نیت در رفتار عادلانه عمل خواهند کرد. همچنین مقررات این موافقت نامه و نیز هرگونه اظهاری که توسط طرفین در ارتباط با این روابط نمایندگی به عمل آید باید بر مبنای حسن نیت تفسیر گردد.

ماده 10- حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف از نظر تفسیر مواد قرارداد یا سایر موارد ناشی از اجرای قرارداد موضوع ابتدا طی جلسه‌ای فی مابین مطرح و حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم حصول نتیجه موضوع از طریق داوری خانم / آقای …………………………. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………….. ساکن ……………………………………………….. حل خواهد شد و در غیر این صورت موضوع از طریق مراجع صالح قانونی پیگیری خواهد شد.

ماده 11- اقامتگاه طرفین

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد، همچنین کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه طرف دوم ضمیمه قرارداد می‌باشد.

ماده 12- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر دوازده ماده در تاریخ …………. به تعداد …. نسخه با اعتبار واحد تنظیم و تمام مفاد و مندرجات آن مورد قبول طرفین واقع گردید.

                  امضاء اعطاء کننده نمایندگی                                                  امضاء نماینده