ابطال آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کارشناسان و میزان مجازات‌ها مصوب 14/10/1359.

ابطال آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کارشناسان و میزان مجازات‌ها مصوب 14/10/1359.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای مجتبی کمره. با خواسته ابطال آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کارشناسان و میزان مجازات‌ها مصوب 14/10/1359. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 276/78

شاکی : آقای مجتبی کمره.

تاریخ رأی: يکشنبه 17 تير 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی به شرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کارشناسان و میزان مجازات‌ها مصوب 14/10/1359 شده‌اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
طبق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها و سایر نظامات دولتی از جهات مقرر در ماده مذکور قابل اعتراض و رسیدگی در هیأت عمومی دیوان است. نظر به این‌که کانون کارشناسان رسمی در زمره واحدهای دولتی قرار ندارد بنابراین اعتراض نسبت به مصوبات آن مؤسسه قابل رسیدگی و امعان‌ نظر در هیأت عمومی دیوان نمی‌باشد.‌

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.