ابطال بخشنامه شماره 69/710 مورخ 15/12/1379 معاون مالی و اداری وزارت آموزش و پرورش.

ابطال بخشنامه شماره 69/710 مورخ 15/12/1379 معاون مالی و اداری وزارت آموزش و پرورش.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای شمس اله محمدزاده و آقای احمد بداقلویی، خانم مرال ارجمندی. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 69/710 مورخ 15/12/1379 معاون مالی و اداری وزارت آموزش و پرورش. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 105/80

شاکی : آقای شمس اله محمدزاده و آقای احمد بداقلویی، خانم مرال ارجمندی.

تاریخ رأی: يکشنبه 17 تير 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات طی دادخواست‌های تقدیمی اعلام داشته‌اند، اجرای بخشنامه شماره69/710 مورخ 15/12/1379 معاون مالی و اداری وزارت آموزش و پرورش در حذف مبلغ فوق‌العاده مدیران مدارک دو نوبته مغایر با مصوبه هیأت وزیران می‌باشد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
طبق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌ها و تصویب‌نامه‌ها و سایر نظامات دولتی از حیث مغایرت آنها با قانون قابل اعتراض و رسیدگی در هیأت عمومی دیوان است.
نظر به این‌که اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه معاون اداری مالی وزارت آموزش و پرورش متضمن اعلام مغایرت آن با قانون نمی‌باشد و عدم انطباق آن با مصوبه هیأت دولت به فرض صحت از مصادیق جهات مقرر در ماده فوق‌الذکر نیست، بنابراین اعتراض نسبت به آن بخشنامه قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان نمی‌باشد.‌

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.