ابطال طرح تفصیلی جدید شهر

ابطال طرح تفصیلی جدید شهر

درتاریخ : 1392/04/29 به شماره : 9209970902801036

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 28 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: صلاحیت دیوان، طرح تفصیلی، ابطال، صلاحیت هیأت عمومی دیوان، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، صلاحیت شعب دیوان، قرار عدم صلاحیت، شهرداری، کمیسیون ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری

چکیده رای

رسیدگی به خواسته ابطال و نقض طرح تفصیلی شهر که دایره شمول آن فراتر از چند شخص معین است، در صلاحیت هیأت عمومی دیوان می‌باشد.

رای بدوی

در خصوص شکایت (ح.م.) و غیره به طرفیت شهرداری و کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری اصفهان به خواسته فوق الاشعار [ابطال و نقض طرح تفصیلی جدید شهر اصفهان مبنی بر تلقی نمودن راهرو‌های اختصاصی به گذر عمومی]، با توجه به این که معترض‌عنه تنها در مورد شخص شاکی نبوده بلکه دایره شمول آن فراتر از یک یا چند شخص معین است و رسیدگی به این گونه موارد در صلاحیت هیأت عمومی دیوان می‏باشد، بنابراین شعبه دیوان صالح به رسیدگی نبوده و به استناد ماده 19 قانون دیوان قرار عدم صلاحیت خویش را به شایستگی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صادر و اعلام می‏نماید. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه 28 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
جباری ـ پراینده شهرستانی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.