ابطال مصوبه مورخ 7/9/1379 ستاد خشکسالی شهرستان طبس.

ابطال مصوبه مورخ 7/9/1379 ستاد خشکسالی شهرستان طبس.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی شوراهای روستایی جمعی از روستاهای طبس. با خواسته ابطال مصوبه مورخ 7/9/1379 ستاد خشکسالی شهرستان طبس. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 356/79

شاکی : شوراهای روستایی جمعی از روستاهای طبس.

تاریخ رأی: يکشنبه 10 تير 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، به علت خشکسالی وام‌های دریافتی کشاورزان و دامداران به مدت دو سال بدون بهره تمدید گردید. از 7/9/1379 بانک کشاورزی مدعی است که در اجرای مصوبه ابلاغی ستاد خشکسالی فرمانداری باید قسمت اعظم را پرداخت و مابقی را تمدید که این امر خلاف قانون می‌باشد. اعلام داشته‌اند،‌ با پیگیری مستمری فرمانداری، استانداری خراسان و نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی رفع مشکل و سقف تسهیلات قابل تمدید حذف و کلیه سررسیدهای کشاورزان و دامداران در چارچوب آیین‌نامه‌ها و قانون تا پایان سال 79 تمدید گردید و مشکلات کلیه افراد مرتفع شد به‌گونه‌ای که برای جذب سهم شهرستان از افراد خواسته شد که برای تمدید به بانک‌ها مراجعه نمایند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
به شرح لایحه جوابیه شماره 7238/5 مورخ 2/2/1380 فرمانداری طبس با وضع قانون و مقررات مربوط به تمدید سررسید تسهیلات خشکسالی،‌ خواسته و منظور شاکیان انجام شده و موضوع مصوبه مورخ 7/9/79 ستاد خشکسالی شهرستان طبس منتفی گردیده‌ است. بنابراین موردی برای رسیدگی و امعان‌ نظر نسبت به اعتراض شاکیان مصوبه مذکور در هیأت عمومی دیوان وجود ندارد.‌

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.