اعلام تناقض آراء صادره از هیأتهای تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی آذربایجان شرقی.

اعلام تناقض آراء صادره از هیأتهای تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی آذربایجان شرقی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی. با خواسته اعلام تناقض آراء صادره از هیأتهای تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی آذربایجان شرقی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 435/85

شاکی : سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی.

تاریخ رأی: يکشنبه 12 شهريور 1385

شماره دادنامه :

مقدمه: شاکی به شرح دادخواست تقدیمی نسبت به آراء صادره از هیأتهای تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی آذربایجان شرقی اعلام تعارض نموده و درخواست رسیدگی دارند. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
مطابق ماده 20 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری آراء قطعی متناقض صادره از شعب بدوی یا تجدیدنظر دیوان قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان است. بنابراین تعارض آراء معارض هیأتهای تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات صنفی قابل طرح و رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیست./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.