تمرد نسبت به مأمورین بهداشت

تمرد نسبت به مأمورین بهداشت

درتاریخ : 1392/12/13 به شماره : 9209970223901639

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 39 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: تمرد در برابر مأموران دولت، تمرد در برابر مامورین بهداشت، اداره بهداشت

چکیده رای

تمرد نسبت به مأمورین بهداشت، مصداق بزه تمرد نسبت به مأمورین دولت است.

رای بدوی

در مورد اتهام آقای ف.ن. به هویت پرونده دایر بر تمرد به مأمورین دولت موضوع کیفرخواست شماره 120000526-25/3/92 صادره از دادسرای عمومی ناحیه 19 تهران؛ دادگاه با بررسی اوراق پرونده و با توجه به گزارش اداره بهداشت که مورد را به طور مدلل و مستند اعلام و عدم حضور متهم در مراحل تحقیق و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده مجرمیت مشارالیه به نظر دادگاه محرز و مسـتنداً به مـواد 607 قانـون مجازات اسـلامی النـهایه حـکم به محکومیت متهم فوق‌التوصیف به تحمل سه ماه و یک روز حبس صادر و اعلام می‌گردد و رأی صادره ظرف 10روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این محکمه می‌باشد .
رئیس شعبه 1042 دادگاه عمومی جزایی تهران ـ الوندی

 

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ف.ن. فرزند ح. از دادنامه شماره 904 مورخ 27/9/92 صادره از شعبه 1042 دادگاه عمومی جزایی تهران که در مقام واخواهی به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی به نفع دولت از دادنامه شماره 519 مورخ 18/6/92 صادر شده که دادنامه غیابی اتهام تجدیدنظرخواه تمرد و تحمل سه ماه و یک روز حبس بوده و در مرحله واخواهی به جزای نقدی تبدیل شده که پس از آن به رأی دادگاه اعتراض و مدعی رعایت موازین بهداشتی بوده که ادعای تجدیدنظرخواه مردود می‌باشد چون قانون‌گذار مرجع تشخیص را وزارت بهداشت اعلام کرده و نامبرده در مقابل مأمورین تمرد کرده، فلذا دادگاه ضمن رد تقاضای تجدیدنظرخواهی دادنامه معترض‌عنه به استناد بند الف از ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری عیناً تأیید و استوار می‌گردد. رأی صادره قطعی است.
مستشاران شعبه 39 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
شفیعی‌خورشیدی ـ موسی‌پور

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.