دادگاه‌های حیوان در منزل مسکونی

دادگاه‌های حیوان در منزل مسکونی

درتاریخ : 1392/10/25 به شماره : 9209970222101041

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 21 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: تهدید علیه بهداشت عمومی، نگه‌داری حیوان، آپارتمان

چکیده رای

دادگاه‌های گربه در منزل مسکونی، مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

رای بدوی

در خصوص اتهام خانم ف.ش. فرزند ق.، 53 ساله، اهل و ساکن تهران، آزاد با معرفی کفیل، دایر بر تهدید علیه بهداشت عمومی با دادگاه‌های گربه در منزل مسکونی، دادگاه با توجه به مجموع محتویات پرونده از جمله شکایت بی‌شائبه شکات 1- آقای م.د. 2- آقای س.و. 3- آقای ک. 4- آقای م.ت. 5- آقای م.د. 6- آقای ص. 7- آقای م.م. 8- آقای الف.ی. 9- آقای م.ث.10- آقای ص. 11- آقای ص. 12- آقای ک. 13- آقای ک. همگی با وکالت خانم‌ها ز.د. و م.ح. متفقاً و منفرداً و 13- خانم پ.ق. 14- خانم ف.ر.، گزارش مرجع انتظامی، گزارش مرکز بهداشت شمال شرق تهران، تحقیقات صورت گرفته در مرحله دادسرا و اظهارات و دفاعیات بلاوجه متهم، همچنین کیفرخواست صادره بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و مستنداً به ماده 688 قانون مجازات اسلامی و با رعایت بند 5 از ماده 22 قانون مجازات اسلامی به جهت وضعیت خاص متهم و نداشتن سابقه کیفری خانم ف.ش. را محکوم به پرداخت هفتاد میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس در حق صندوق دولت می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
دادرس شعبه 1085 دادگاه عمومی جزایی تهران ـ موسوی

 

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص اعتراض و تجدیدنظرخواهی خانم ش.غ. فرزند ق. از دادنامه شماره 801370 مورخه 26/12/91 صادره از شعبه 1085 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن مشارالیها به اتهام  تهدید علیه  بهداشت عمومی  با دادگاه‌های گربه در محل سکونت  محکومیت حاصل نموده است؛ با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظرخواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و مؤثری که مطابق شقوق مندرج در ماده 240 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری موجبات نقض دادنامه موصوف و رسیدگی بیشتر را ایجاب نماید مطرح نگردیده است و دادنامه بدوی با توجه به استعلام این دادگاه و پاسخ  رئیس مرکز بهداشت شمال تهران طی نامه شماره 814/16921 مورخه 29/8/92 از هر حیث موافق مقررات و موازین قانونی اصدار یافته است؛ لذا دادگاه مستنداً به بند الف از ماده 257 قانون مارالذکر ضمن رد تجدیدنظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض‌عنه را عیناً تأیید و استوار می‌نماید. رأی صادره با لحاظ ماده 248 قانون مرقوم فوق قطعی است.
رئیس شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه 
تولیت ـ پورعرب

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.