رد مال در بزه سرقت

رد مال در بزه سرقت

درتاریخ : 1392/06/24 به شماره : 9209970269700454

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 63 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: رد مال، سرقت، حکم به رد مال

چکیده رای

در بزه سرقت، دادگاه مکلف به صدور حکم به رد مال است.

رای بدوی

در خصوص اتهام آقای پ.الف. فرزند م. دایر بر سرقت، توجهاً به اظهارات و اقاریر متهم، بزه انتسابی به ایشان را محرز و مسلم تشخیص داده و مستنداً به ماده 661 قانون مجازات اسلامی متهم موصوف را به تحمل سه ماه و یک روز حبس و تحمل بیست ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌نماید. رأی صادره حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.
دادرس شعبه 1019 دادگاه عمومی و جزایی تهران ـ راسخ

 

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی آقای م.ح. (محکوم‌له پرونده) از دادنامه شماره 900248 مورخ 22/3/1392 صادره از شعبه 1019 دادگاه عمومی جزایی تهران که بهموجب آن آقای پ.الـف. به اتهام سرقت به تحمل سه ماه و یک روز حبس و بیست ضربه شلاق محکوم شده است وارد به نظر می‌رسد. زیرا دادگاه محترم بدوی می‌بایست حکم به استرداد عین، قیمت، یا مثل مال مسروقه نیز صادر می‌نمود و از این موضوع غفلت شده است. لهذا به استناد ماده 667 قانون مجازات اسلامی تجدیدنظرخوانده را به رد مال مسروقه یا مثل یا قیمت آن محکوم می‌نماید و با این اصلاح به عمل آمده به استناد ماده 250 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و تبصره 4 ماده 22 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی به تأیید دادنامه معترض‌عنه صادر می‌نماید. این رأی قطعی است.
مستشاران شعبه 63 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
 توحیدی ـ ناصری‌نژاد

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.