سامانه ثنا

  • عمومی
  • دادراه
  • No Comments
  • ۶ مهر ۱۳۹۹

سامانه ثنا

سامانه ثبت نام ثنا

ثنا چیست

ثنا از حرف اول سه کلمه « ثبت نام الکترونیک » تشکیل شده است. و در واقع نامی است که از مخفف این سه کلمه برای سامانه ثبت نام الکترونیکی قوه قضائیه انتخاب شده است. ثبت نام در سامانه ثنا، این روزها به گام اول برخوردای از خدمات قضایی تشکیل شده است و رمز ثنا که از طریق این سامانه در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد برای ورود به سایر سامانه‌های قوه قضائیه نیز مورد نیاز است. اگر چه سامانه ثنا تنها یک درگاه ثبت نام برای بهره‌مندی از خدمات قضایی است، اما سایر سامانه ‌ها نیز عملا به همین نام شناخته می‌شود. به عنوان مثال سامانه ابلاغ قوه قضائیه نیز تحت همین نام شناخته می‌شود و حتی مردم اصطلاح ابلاغ ثنا را به کار می برند. پیش از این که به معرفی سامانه ثنا و سایر سامانه ها بپردازیم لینک ورود به این سامانه ها را در همین جا ارائه می کنیم:

سایت ثنا                          سامانه ابلاغ                        سامانه خدمات الکترونیک قضایی

چرا سامانه ثنا

همان طور که پیش تر گفته شد در حال حاضر هر نوع اقدام قضایی نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارد. پس از ثبت نام در سامانه ثنا می توانید وارد سایر سامانه ها شوید.

برای استفاده از امکانات درگاه خدمات الکترونیک قضایی از جمله ارائه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، پیگیری پرونده و استعلامات قضایی نیز نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا ( سامانه ثبت نام الکترونیک ) دارید.

سامانه ثنا

سامانه ثنا

ثبت نام در سامانه ثنا و مدارک لازم برای ثبت نام در سایت ثنا

برای ثبت نام در سامانه ثنا مراحلی را باید طی کرد. ثبت نام ثنا را به دو روش می توان انجام داد.

الف – مراجعه به صورت مستقیم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرهای دارای دفاتر و یا مراجعه به دادگستری در شهرهای کوچک فاقد دفاتر

شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محل اقامت خود مراجعه کند و با ارائه مدارک هویتی خود از قبیل کارت ملی و شناسنامه و شماره تلفن همراه و ثابت برای ارسال پیامک های ابلاغیه، کد پستی و نشانی، معرفی نامه شخصیت حقوقی و اخذ امضا الکترونیک برای ثبت نام  ثنا اقدام و کد کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه ثنا را دریافت کند.

ب – پیش ثبت نام توسط خود شخص در سامانه ثنا و سپس مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت تایید ثبت نام

شخص می تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.sana.adliran.ir و با کلیک بر روی قسمت ثبت نام شخص حقیقی ( برای مردم ) یا ثبت نام شخص حقوقی ( برای شرکت ها ) و با درج اطلاعات هویتی و نشانی و شماره تلفن، پیش ثبت نام ثنا را انجام داده و با پرینت پیش ثبت نام و کد رهگیری و به همراه کارت ملی و شماره تلفن وارد شده در فرم ثبت نام به دفتر خدمات الکترونیک قضایی نزدیک محل سکونت خود برای امضا و احراز هویت و دریافت کد کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه های وابسته به ثنا از جمله ابلاع ثنا مراجعه کند. در صورت نبود دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر شما باید به دادگستری حوزه قضایی برای فعال سازی ثبت نام ثنا مراجعه کنید.

ثبت نام ثنا

ثبت نام شخص حقیقی ثنا

سایت ثنا

ثبت نام شخص حقوقی ثنا

رمز ثنا

پس از انجام ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت کد کاربری (شماره ملی) و رمز عبور ( رمز شخصی ) برای ورود به سامانه های وابسته به ثنا از جمله سامانه ابلاغ ثنا و وارد کردن شماره ملی و رمز شخصی، به شماره تلفن همراه اعلام شده در زمان ثبت نام رمز موقت ثنا ارسال می شود که آن رمز را باید در کادری که مشاهده می شود وارد کرد. این رمز 24 ساعت اعتبار دارد و پس از 24 ساعت برای ورود باید مجدد درخواست ارسال رمز موقت کرد. ممکن است پیامک ثنا را با قدری تأخیر دریافت کنید. بنابراین در دریافت پیامک ثنا قدری شکیبا باشید.

رمز ثنا

ورود رمز شخصی سامانه ثنا

رمز موقت ثنا

ورود رمز موقت سامانه ثنا

تعدادی از سوالات مردم درباره ثنا و پاسخ های وکلا در زیر ارائه شده است. برای مشاهده همه سوالات مردم درباره ثنا و پاسخ ها وکلا روی لینک پرسش و پاسخ ثنا کلیک کنید.

سوال 

بنده برام یه ابلاغیه اومد جلوی خونه، و بعد رفتم سامانه ثنا ثبت نام کردم، و بعد تو سامانه ثنا از قسمت “دریافت با شماره” شماره ابلاغیه رو وارد کردم و ابلاغیه رفت تو مشاهده شده ها، آیا از این به بعد اگه یکی ازم شکایت کنه دیگه کسی ابلاغیه نمیاره جلوی در و فقط میاد تو سامانه ثنام ؟

پاسخ

– بله فقط به ثنا ارسال می گردد.

سوال

تغییر شما در سامانه ثنا

شماره تلفن اعلامى به ثنا را گم كرده و قادر به راه اندازى مجدد ان نيستم چگونه ميتوانن تلفن جديد اعلام كنم ؟

پاسخ

– مجددا به دفتر خدمات قضایی مراجعه و شماره جدید بدهید.

سوال

شکایتی مبنی بر سرقت اینترنتی کردم و در 22 دی ماه 98 پیامکی برای امد و من وارد سامانه ثنا شدم ولی نتوانستم متن پیام رو مشاهده کنم و در جلسه دادگاه حضور نیافتم امروز برایم پیامکی آمد که قرار نهایی صادر شده و من باز به سامانه رفتم ولی ابلاغی نبود
من الان از کجا بفهمم که قرار نهایی چیه؟؟

پاسخ

بعد ارسال پیامک معمولا چند روز بعد می توانید نتیجه قرار را در سامانه مشاهده نمایید.

سوال

حذف اکانت ثنا

من توی سامانه ثنا ثبت نام کردم. ایا امکانش هست که عضویتمو در ثنا لغو کنم؟

پاسخ

خیر. چون یک حساب کاربری برای شما باز شده است و همه ابلاغ ها به این حساب ارسال می شود.

سوال

اگر به من ابلاغیه ای در ثنا ارسال شود و من ابلاغیه را باز نکنم آیا به من احضاریه کتبی نیز ارسال میشود؟ یا با منزله عدم حضور میباشد

پاسخ

– کتبی ارسال نمیشود به منزله ابلاغ است

 

اگر می‌خواهید درباره سامانه ثنا سوال جدید بپرسید، روی لینک مشاوره حقوقی رایگان کلیک کنید. اگر در اثر ابلاغ یا عدم ابلاغ ابلاغیه قضایی مشکلاتی برای شما ایجاده شده است و می خواهید برای رفع این مشکلات وکیل بگیرید روی لینک وکیل می‌خواهم کلیک کنید.