شخصیت حقوقی مستقل شرکت مخابرات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شخصیت حقوقی مستقل شرکت مخابرات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درتاریخ : 1392/12/13 به شماره : 9209970905600437

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 1 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ایرادات شکلی دادخواست، عدم توجه دعوی به خوانده، شخصیت حقوقی مستقل، شرکت مخابرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

چکیده رای

شرکت مخابرات ایران دارای شخصیت حقوقی مستقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و دعوی متوجه وزارت مذکور نمی‌باشد.

رای بدوی

با توجه به مفاد لایحه دفاعیه همچنان که خود شاکی نیز در دادخواست خود به آن اشاره نموده است، نظر به این که شرکت مخابرات به بخش غیردولتی واگذار گردیده و همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت هر دو شخصیت مستقل حقوقی دارند، به علت عدم توجه دعوی به استناد بند پ ماده 53 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392، قرار رد دادخواست صادر و اعلام می‌شود. رأی صادره به استناد ماده 65 قانون مذکور ظرف 20 روز از تاریخ قابل تجدیدنظرخواهی در شعب محترم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری می‌باشد.
رئیس شعبه 4 دیوان عدالت اداری ـ کریمی

رای دادگاه تجدید نظر

 نظر به این‌که تجدیدنظرخواه دلیل و ایراد مؤثری که زمینه نقض رأی معترض‌عنه را فراهم نماید ارائه نکرده و و چون شرکت مخابرات ایران دارای شخصیت حقوقی مستقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، بنابراین ـ کارکنان شرکت مخابرات بوده است، لذا صرف نظر از صحت و سقم دعوی چون شکایت متوجه وزارت مذکور نبوده، بنابراین قرار رد صادره با استناد به بند ب [پ] ماده 53 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مطابق با قانون اصدار یافته است، لذا با رعایت ماده 72 قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظرخواهی، رأی صادره از شعبه چهارم [به شماره 1461 ـ 9/7/92] را عیناً تأیید می‌نماید. رأی صادره قطعی است.
مستشار شعبه 1 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
فرجی ـ مولابیگی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.