شرط دریافت کمک هزینه عائله‌مندی برای فرزند دختر

شرط دریافت کمک هزینه عائله‌مندی برای فرزند دختر

درتاریخ : 1392/02/21 به شماره : 9209970901500171

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 15 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: مقررات استخدامی عام، حقوق و مزایا، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد، طلاق، طلاق خلع، فرزند، فرزند دختر، همسر

چکیده رای

شرط برقراری کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد برای فرزند دختر، شغل و شوهر نداشتن وی بوده و کارمندی که دخترش طلاق خلع گرفته است، مستحق دریافت کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی است.

رای بدوی

با عنایت به اوراق و محتوای پرونده و پاسخ مشتکی‌عنه به شماره … مورخ … که به شماره … مورخ … ثبت دفتر لوایح پیوست پرونده شده است؛ نظر به این‌که خانم (ل.د.) بر مبنای طلاق نامه شماره … مورخ … تنظیمی در دفتر رسمی طلاق شماره … حوزه تهران از شوهر خود طلاق خلعی گرفته است و شرایط برقراری کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی نیز نداشتن شغل و شوهر برای فرزند دختر بوده، بنابراین بر مبنای ماده 85 قانون تأمین اجتماعی و ماده 43 آیین‌نامه استخدامی سازمان و بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، شاکی استحقاق دریافت کمک هزینه عائله‌مندی دختر خود را از تاریخ وقوع طلاق ایشان داشته است. لذا شعبه 15 دیوان عدالت اداری با در نظر گرفتن مراتب فوق‌البیان به استناد ماده 13 و 14 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 9/3/1385 مجلس محترم شورای اسلامی و 25/9/1385 مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حکم به ورود شکایت و الزام خوانده به پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی دختر نامبرده از تاریخ 30/8/1385 در حق خواهان صادر و اعلام می‌کند. رأی اصداری طبق ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری قطعی است.
 رئیس شعبه 15 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
 تقوی ـ محدث

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.