شرط پذیرش دعوای اعتراض ثالث

شرط پذیرش دعوای اعتراض ثالث

درتاریخ : 1392/12/13 به شماره : 9209970269501560

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 52 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: اعتراض ثالث، ورود ضرر به ثالث

چکیده رای

اگر از رأی مورد اعتراض ثالث اصلی هیچ‌گونه ضرری متوجه معترض ثالث نمی‌شود، دعوای معترض ثالث محکوم به بطلان است. 

رای بدوی

در مورد دادخواست تقدیمی خواهان خانم گ.الف. با وکالت آقای ج.الف. به‌طرفیت خواندگان آقایان ک.ق. و ن.غ. به‌عنوان معترض ثالث نسبت به دادنامه شماره 00916-91/7/4 اصداری از این دادگاه با عنایت به اینکه رأی مذکور در قالب گزارش اصلاحی فی‌مابین خواندگان صادرشده است و هیچ‌گونه ضرری از آن متوجه خواهان نمی‌باشد بنابراین دعوی مطروحه و اعتراض وی غیر وارد بوده و مستنداً به ماده 1257 قانون مدنی و ماده 417 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه‌های عمومی و انقلاب حکم بر بطلان دعوی خواهان معترض ثالث صادر و اعلام می‌نماید رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است. 
رئیس شعبه 6 دادگاه عمومی حقوقی اسلامشهر ـ حسن زاده 

 

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم گ.الف. به‌طرفیت ک.ق. نسبت به دادنامه شماره 1230-15/10/92 صادره از شعبه 6 دادگاه اسلامشهر با کلاسه 91/6/1066 که به‌موجب آن حکم به بطلان دعوی مشارٌالیها مبنی بر اعتراض ثالث نسبت به دادنامه شماره 916-4/7/91 صادر و اعلام گردیده است موردبررسی قرار گرفت از توجه به مستندات دعوی و اظهارات مکتوب در پرونده دادنامه براساس قوانین و مقررات موضوعه صادرشده و خدشه و خللی بر آن وارد نیست چون دادنامه فوق‌التوصیف گزارش اصلاحی است که از شمول ماده 331 و332 قانون آیین دادرسی مدنی منصرف است لذا دادگاه به استناد قسمت اخیر ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن ردّ اعتراض دادنامه بدوی را تأیید و استوار می‌نماید این رأی قطعی است.
رییس شعبه 52 دادگاه تجدیدنظراستان تهران ـ مستشاردادگاه
قربان وند ـ فهیمی گیلانی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.