ضمانت اجرای اشتباه در درج نام خوانده

ضمانت اجرای اشتباه در درج نام خوانده

درتاریخ : 1392/10/22 به شماره : 9209970220301432

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 3 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: دادخواست، خوانده دعوی، اخطار رفع نقص، قرار ردّ دعوا

چکیده رای

ضمانت اجرای اشتباه در درج نام خوانده، صدور اخطار رفع نقص است نه صدور قرار ردّ دعوی

رای بدوی

در خصوص دعوی خواهان آقای م.ه.، الف.ح.، م.ت.، ر.ش.، م.، م.، م.، م. شهرت همگی ش.، ص.خ. با وکالت م.ع. به‌طرفیت خواندگان 1ـ ر.و. 2- الف.د. با وکالت ع.س. به خواسته فسخ قرارداد اجاره مورخ 31/1/92 و تأیید فسخ و تخلیه ملک استیجاری و پرداخت خسارت دادرسی صرف‌نظر از صحت یا سقم دعوی خواهان که جهت طرح دعوی خویش را انتقال به غیر و تغییر شغل عنوان نموده‌اند نظر به اینکه جهت مدارک ارائه شد متصرف فعلی مغازه خوانده ردیف دوم با نام ع.د. می‌باشد نه الف.د. طرح دعوی علیه افراد با نام مستعار نیز صحیح نمی‌باشد لهذا مستنداً به ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار ردّ دعوی خواهان صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره حضوری و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل ‌تجدیدنظرخواهی درمحاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
رئیس شعبه 156 دادگاه عمومی حقوقی تهران ـ شریفی

 

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی آقای م.ع. نسبت به دادنامه شماره 448 مورخ 7/7/92 صادره از شعبه 156 دادگاه عمومی تهران که به‌موجب آن قرار ردّ دعوی اعلام فسخ قرارداد اجاره و تخلیه عین مستاجره صادرشده است وارد و موجه می‌باشد زیرا اشتباه در درج نام خوانده و با اصلاح متعاقب آن موجب صدور قرار ردّ دعوی نمی‌باشد و نهایتاً از موارد رفع نقص از دادخواست می‌باشد لذا دادگاه با پذیرش تجدیدنظرخواهی مستنداً به ماده 353 قانون آیین دادرسی مدنی با نقض قرار مذکور پرونده را جهت ادامه رسیدگی به دادگاه بدوی اعاده می‌کند. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه 3 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
ذکائی ـ خشنودی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.