مرجع قضایی صالح در رسیدگی با ایجاد اختلاف در صلاحیت محلی

مرجع قضایی صالح در رسیدگی با ایجاد اختلاف در صلاحیت محلی

درتاریخ : 1391/12/23 به شماره : 9109970908401178

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 24 دیوانعالی کشور صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: اختلاف در صلاحیت، صلاحیت محلی، محل وقوع جرم، دادسرای شروع کننده

چکیده رای

در صورت مشخص نبودن محل وقوع جرم احتمالی، دادسرای شروع کننده به رسیدگی تا مشخص شدن محل ارتکاب جرم، به انجام تحقیقات و رسیدگی خود ادامه می‌دهد.

خلاصه جریان پرونده

درخصوص اتهام آقای ح.خ. دایر بر ازدواج غیرقانونی و عدم ثبت ازدواج دائم موضوع شکایت خانم الف.د. دادسرای عمومی و انقلاب م، دلیل وقوع بزه در حوزه قضائی ق به استناد ماده 54 قانون آیین دادرسی کیفری قرار عدم صلاحیت خود به شایستگی دادسرای ق صادر و اعلام می‌نماید و دادسرای عمومی و انقلاب ق نیز با این استدلال که چون محل وقوع بزه احتمالی شهرستان م بوده، به استناد ماده 54 قانون آیین دادرسی کیفری به صلاحیت رسیدگی دادسرای م قرار صادر می‌نماید. پرونده برای حل اختلاف به دیوان‌عالی کشور ارسال به این شعبه پس از بررسی به شرح آتی رأی صادر می‌نماید.

رای دیوان

به محتویات پرونده و کیفیات منعکس در آن درخصوص حل اختلاف بین دادسرای عمومی و انقلاب م و دادسرای ق، با توجه به اینکه محل وقوع بزه احتمالی مشخص نمی‌باشد، لذا به استناد ماده 54 قانون آیین دادرسی کیفری دادسرای شروع کننده تا مشخص شدن محل وقوع بزه باید به رسیدگی خود ادامه دهد، لذا به صلاحیت رسیدگی دادسرای عمومی و انقلاب م رأی صادر و حل اختلاف می‌گردد.

رییس شعبه 24 دیوان‌عالی کشور – مستشار 

لشکری – شوشتری

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.