مرخصی استعلاجی مستخدم رسمی آزمایشی

مرخصی استعلاجی مستخدم رسمی آزمایشی

درتاریخ : 1392/02/21 به شماره : 9209970901000343

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 10 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: مقررات استخدامی عام، مرخصی، مرخصی استعلاجی، مستخدم رسمی آزمایشی، خدمت رسمی آزمایشی، حقوق و مزایا، تأمین اجتماعی، قانون استخدام کشوری

چکیده رای

استفاده از مرخصی استعلاجی توسط مستخدم رسمی آزمایشی سالب صفت شاغل بودن او نبوده و چون این مستخدمان از نظر مرخصی‌ها تابع قانون استخدام کشوری هستند، مستحق دریافت حقوق و مزایای مرخصی استعلاجی می‌باشند.

رای بدوی

با عنایت به محتویات پرونده و اظهارات شاکی به شرح متن دادخواست و ضمائم آن و مفاد لایحه دفاعیه خواندگآن‌که تحت شماره … مورخ … و … مورخ … ثبت دفتر گردید و با بررسی دلایل و مدارک ابرازی از ناحیه طرفین، نظر به این‌که خواهان کارمند رسمی آزمایشی خوانده ردیف اول (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان) می‌باشد و استفاده از مرخصی استعلاجی، صفت شاغل بودن را از وی سلب نمی‌نماید و تابع قانون استخدام کشوری می‌باشد. هر چند مطابق ماده 101 قانون مدیریت خدمات کشوری از جهت نظام حمایتی تابع قانون تأمین اجتماعی است، لکن از نظر حقوق و مزایا و مرخصی‌ها تابع قانون استخدام کشوری می‌باشد. بنا به مراتب فوق، شکایت شاکی به طرفیت مشتکی‌عنه اول وارد تشخیص و مستنداً به ماده 13 و 7 از قانون دیوان عدالت اداری، حکم به ورود شکایت و الزام خوانده به اجابت خواسته شاکی به شرح دادخواست صادر می‌نماید و در خصوص شکایت شاکی به طرفیت خوانده ردیف دوم (سازمان تأمین اجتماعی) به لحاظ عدم توجه مستنداً‌ به بند ب ماده 20 آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قرار رد شکایت صادر می‌گردد. رأی صادره قطعی است.
 رئیس شعبه 10 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
 شجاعی ـ آزادی

رای دیوان

 

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.