ملاک زمانی در تقدیم دادخواست تجدید نظر به پست

ملاک زمانی در تقدیم دادخواست تجدید نظر به پست

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 56 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: اداره پست، تجدیدنظر، مرجع تسلیم دادخواست، مهلت تجدید نظرتجدیدنظر، مهلت تجدید نظر، مرجع تسلیم دادخواست، اداره پست

چکیده رای

در احتساب مهلت تجدید نظرخواهی، تاریخ تقدیم دادخواست به دادگاه ملاک می­باشد و تقدیم دادخواست تجدید نظر خواهی به اداره پست اثری ندارد.

رای بدوی

در خصوص تجدید نظر تجدید نظر خواهان آقای (م. ج.) اصالتاً و وکالتاً از طرف وراث: (الف.)، (ت.)، (الف.)، (ح.)، (م.) و(ج.)، همگی به نام خانوادگی (ج.) با وکالت آقای (الف. د.) به طرفیت تجدید نظر خواندگان (م.)، (ش.)، (ح.) و (ه.) همگی به نام خانوادگی (ع.) به خواسته تجدید نظرخواهی از دادنامه شماره 8909972163400959 مورخ 30/11/89 ، نظر به اینکه دادنامه تجدید نظرخواسته در تاریخ 14/12/89 به وکیل تجدید نظرخواهان ابلاغ شده است و وکیل تجدید نظرخواهان در تاریخ 8/1/90 و خارج از مهلت مقرر قانونی اقدام به تجدید نظرخواهی نموده اند، علی هذا استناداً به تبصره 2 ماده 339 قانون آیین دادرسی مدنی، قرار رد تجدید نظرخواهی صادر و اعلام میگردد. قرار صادره ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل رسیدگی تجدید نظر در محاکم محترم تجدید نظر استان می-باشد.

رئیس شعبه 209 دادگاه عمومی حقوقی تهران – حیدری حویق

رای دادگاه تجدید نظر

در این پرونده آقای (م. ج.) به طرفیت آقایان (م.)، (ش.)، (ه.) و (ح.) از دادنامه شماره 00753 مورخ 26/9/90 شعبه 209 دادگاه عمومی حقوقی تهـران که به موجب آن قـرار رد دادخواست تجدید نظرخواهی از دادنامه شماره 00959 مورخ 30/11/89 همان دادگاه به لحاظ خارج از مهلت بودن صادر شده، تجدیدنظرخواهی کرده است. عمدۀ اعتراض تجدیدنظرخواه این است که تاریخ تحویل دادخواست تجدیدنظر به اداره پست 24/12/89 بوده که به لحاظ تعطیلات نوروزی در تاریخ 8/1/90 به دفتر دادگاه تحویل داده شده است به علاوه عملاً کار شعب دادگستری پس از 14/1/90 شروع شده است. دادگاه : با بررسی اوراق پرونده و لایحه تجدیدنظرخواهی اعتراض موجّهی که منطبق با جهات یادشده در ماده 348 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی باشد، به عمل نیامده است؛ زیرا اولاً؛ تاریخ تحویل دادخواست به اداره پست ملاک و معتبر نمی باشد بلکه به موجب ماده 339 قانون مرقوم تاریخ تحویل دادخواست تجدیدنظر به دفتر دادگاه صادرکننده رأی و یا دفتر شعبه اول دادگاه تجدیدنظر، تاریخ تجدیدنظرخواهی محسوب می شود، ثانیاً؛ ادارات دادگستری پس از تعطیلات اولیه نوروزی (1 تا 5 فروردین)  باز و آماده خدمت بوده است همان گونه که دادخواست تجدیدنظر درتاریخ 8/1/90 در دفتر دادگاه بدوی ثبت گردیده است لذا تجدید نظرخواهی غیرِ ثابت و غیر موجّه تشخیص و به استناد ماده 358 قانون مرقوم ضمن رد اعتراض دادنامه موصوف تأیید می گردد. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه 56 دادگاه تجدید نظراستان تهران –  مستشار دادگاه 

اهوارکی – کرمی   

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.