نقص مدارک پیوست دادخواست به دلیل غیر خوانا بودن

نقص مدارک پیوست دادخواست به دلیل غیر خوانا بودن

درتاریخ : 1392/10/22 به شماره : 9209970220301421

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 3 دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: دادخواست، اخطار رفع نقص، قرار ابطال دادخواست، پیوست‌های دادخواست

چکیده رای

غیر خوانا بودن مدارک پیوست دادخواست از موارد صدور اخطار رفع نقص است و صدور قرار ابطال دادخواست به این دلیل فاقد وجاهت است.

رای بدوی

در خصوص دادخواست بانک پ. با وکالت شرکت لیزینگ پ. با شرکت ت. با مدیرعاملی آقای ی.م. با وکالت خانم ز.ج. به آدرس تهران، به‌طرفیت آقای ب.چ. و ی م. به آدرس کرمانشاه، به وکالت آقای الف.ز. که از آقای ب.چ. وکالت داشته مبنی بر خواسته تأدیه اجور معوقه قراردادی به مبلغ 500/875/127 ریال و خسارت تأخیر و تأدیه قراردادی اقساط اجور معوقه تا تاریخ تقدیم دادخواست مورخ 25/12/91 به مبلغ 979/139/245 ریال جمعاً به ارزش 479/371/48 ریال خسارات تأخیر و تأدیه و اقساط اجور معوقه از تاریخ تقدیم دادخواست تا زمان اجرای حکم و خسارات دادرسی، دادگاه با توجه به اوراق و محتویات پرونده و باملاحظه دادخواست خواهان و اینکه وکیل خوانده در جلسه اول دادرسی مورخ 3/6/92 در دادگاه نسبت به رابطه وکالتی وکیل خواهان که به‌صورت مع‌الواسطه بوده و کپی آنان در پرونده ناخوانا که خواستار رؤیت اصل آن شده که وکیل خواهان اظهار نمود اصل اوراق وکالتی در ید نامبرده نمی‌باشد. لذا دادگاه با عنایت به ایراد طرف مقابل پیرامون سمت وکیل خواهان و اینکه کپی مصدق اوراق ناخوانا بوده لذا مستنداً به ماده 96 قانون آیین دادرسی مدنی صرف‌نظر از صحت‌وسقم ادعا قرار ابطال دادخواست خواهان صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره حضوری ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل ‌تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان نمی‌باشد.
دادرس شعبه 12 دادگاه عمومی حقوقی تهران ـ پورآقا

 

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی بانک پ. نسبت به دادنامه شماره 434 مورخ 6/6/92 صادره از شعبه 12 دادگاه عمومی تهران که به‌موجب آن قرار ابطال دادخواست راجع به دعوی مطالبه اجور معوقه صادرشده است وارد می‌باشد زیرا صدور قرار در مورد منصوص جایز می‌باشد و دادگاه تکلیف به رسیدگی و فصل خصومت دارد اگر مدرکی ناخوانا باشد دادگاه باید قبل از دستور تعیین وقت از دفتر بخواهد که رفع نقص نماید و پس از تعیین وقت رسیدگی ایراد مستندات از سوی دادگاه صحیح نمی‌باشد درهرحال قابل‌رفع نقص است لذا دادگاه با پذیرش تجدیدنظرخواهی مستنداً به مواد 353 و 3 قانون آیین دادرسی مدنی با نقض قرار پرونده را جهت ادامه به دادگاه بدوی اعاده می‌کند. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه 3 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
ذکائی ـ خشنودی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.