نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص «در صورتیکه وفق اساسنامه از وظایف مجمع باشد»

نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص «در صورتیکه وفق اساسنامه از وظایف مجمع باشد»

 

نام شرکت: ………………………………..

شماره ثبت شرکت: ………………………………..

 سرمایه ثبت شده: ………………………………..

شناسه ملی: ………………………………..

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ……………………………….. سهامی خاص ثبت شده به شماره ……………………………….. در تاریخ …………….. ساعت …………….. با حضور (کلیه / اکثریت: توضیح این که در متن صورتجلسه تنها یکی از کلمات «کلیه» یا «اکثریت» درج می گردد.) سهامداران در محل قانونی شرکت (در صورتی که جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

 الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:

1ـ خانم/ آقای ……………………………….. به سمت رئیس جلسه

2ـ خانم/ آقای ……………………………….. به سمت ناظر رئیس

3ـ خانم/ آقای ………………………………..  به سمت ناظر جلسه

4ـ خانم / آقای ……………………………….. به سمت منشی جلسه انتخاب شدند و رسمیت جلسه اعلام گردید.

ب: دستور جلسه اتخاذ تصمیم در خصوص نقل و انتقال سهام، مجمع موافقت و تصویب نمود که:

خانم / آقای ……………………………….. به شماره ملی  ……………………………….. با واگذاری  ……………………………….. سهم کلیه سهام خود به خانم / آقای  ……………………………….. به شماره ملی ……………………………….. فرزند ……………………………….. به شماره شناسنامه ………………………………..  متولد ……………………………….. صادره از ……………………………….. ساکن ……………………………….. خیابان ……………………………….. کوچه  ……………………………….. پلاک ……………………………….. کدپستی ……………………………….. از شرکت خارج شد.

و یا:

خانم / آقای ……………………………….. به شماره ملی ……………………………….. با واگذاری ………………………………. سهم به خانم / آقای ……………………………….. به شماره ملی ……………………………….. فرزند ……………………………….. به شماره شناسنامه ……………………………….. متولد ……………………………….. صادره از ……………………………….. ساکن ……………………………….. خیابان ……………………………….. کوچه  ……………………………….. پلاک ……………………………….. کدپستی ……………………………….. تعداد سهام خود را به سهم کاهش داد.

 

ج: کلیه سهامداران به آقای / خانم  ……………………………….. (احدی از سهامداران / وکیل رسمی شرکت) وکالت دادند تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به تحویل و ثبت صورتجلسه و سایر مدارک مورد نیاز و امضای ذیل دفاتر ثبت و پرداخت حقوق قانونی اقدام کند.

 

امضاء هیات رئیسه:

رئیس جلسه: ………………………   ناظر جلسه: ……………………… ناظر جلسه: ………………………   منشی جلسه: ………………………

امضاء خریدار سهام: ………………………                     امضاء فروشنده سهام: ………………………

تذکرات :

1- کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

2- صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام در چند نسخه تنظیم و کلیه نسخ و صفحات آن به امضای هیات رئیسه و خریدار و فروشنده برسد.

3- یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام تحویل دارایی مربوطه برای محاسبه و تعیین مالیات بر نقل و انتقال شود و پس از واریز مالیات برگ مفاصا حساب مالیات بر نقل و انتقال بهمراه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

4- در صورتی که اجازه نقل و انتقال وفق اساسنامه شرکت جزء وظایف هیات مدیره شرکت باشد هیات مدیره با استفاده از نمونه صورتجلسه ضمیمه نسبت به تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه و اعلام موافقت اقدام نماید.

5- در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت (ماده 99) الزامی است.

6- در صورتیکه مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت به همراه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

7- لیست سهامداران قبل و بعد از نقل و انتقال نوشته شود (تاریخ جلسه و نام و نام خانوادگی سهامداران و تعداد سهام قید گردیده و به امضای همگی آن ها رسیده باشد.) و به همراه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

8- صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام حداکثر ظرف یکماه از تاریخ تشکیل جلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

9- در صورتی که سهامداران حقیقی باشند این مدارک باید ارایه شود: کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران جدید (در صورتیکه شخص حقیقی ایرانی باشد) ارائه کپی گذرنامه و ترجمه آن (در صورتیکه شخص حقیقی خارجی باشد )

10- در صورتی که سهامداران جدید شخص حقوقی باشند این مدارک باید ارایه شود: ارائه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات و نامه معرفی نماینده و کپی مدارک هویتی نماینده (درصورتیکه شخص حقوقی ایرانی سهامدار باشد) و ارائه اصل و ترجمه این مدارک با تایید اداره فنی قوه قضائیه (درصورتیکه سهامدار شخص حقوقی خارجی باشد): آگهی تاسیس و آخرین تغییرات و ارائه معرفی نامه نماینده شخص حقوقی.

11- کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات از طریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.

12- جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکتها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود.