نمونه صورتجلسه هیئت مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص

نمونه صورتجلسه هیئت مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص

                                                                                                           بسمه تعالی

 

نام شرکت: ……………………………

شماره ثبت شرکت: ……………………………

 سرمایه ثبت شده: ……………………………

شناسه ملی: ……………………………

صورتجلسه هیئت مدیره شرکت …………………………… سهامی خاص ثبت شده به شماره …………………………… در ساعت ……………… مورخ ………………… با حضور (کلیه / اکثریت: توضیح این که در متن صورتجلسه تنها یکی از کلمات «کلیه» یا «اکثریت» درج می گردد.) اعضاء در محل قانونی شرکت (درصورتی که جلسه در غیر محل شرکت تشکیل شده آدرس آن محل در قسمت محل قانونی شرکت نوشته می شود) تشکیل گردید.

الف: بنا به اختیار حاصله تفویض مجمع عمومی فوق العاده مورخ ………………… در خصوص افزایش سرمایه به هیات مدیره و با رعایت تشریفات مقرر اساسنامه و لایحه اصلاحی قانون تجارت سرمایه شرکت از مبلغ …………………………… به مبلغ …………………………… از محل …………………………… ریال افزایش یافت.

ب: سرمایه شرکت مبلغ …………………………… ریال منقسم به سهم …………………………… ریالی با نام/ بی نام یا تواما که تماماً پرداخت شده می باشد افزایش یافت.

ج: ماده ………………. اساسنامه شرکت به شرح مذکور اصلاح می گردد.

د: به خانم/ آقای …………………………… (احدی از اعضای هیات مدیره یا سهامداران یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه هیات مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضای اعضای هیئت مدیره:

رئیس جلسه ……………………………

ناظر جلسه ……………………………

ناظر جلسه ……………………………

منشی جلسه ……………………………

       

 تذکرات:

۱- کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

۲- دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی از اداره ثبت شرکت ها تهیه و پس از تکمیل نمودن آن کلیه اعضای هیات آنرا امضاء و به همراه صورتجلسه هیات مدیره و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۳- گواهی بانکی دایره بر پرداخت وجه افزایش سرمایه به ضمیمه صورتجلسه هیات مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۴- اگر افزایش سرمایه از محل مطالبات نقدی حال شده اشخاص از شرکت می باشد لیست مطالبات که به تایید بازرسی یا بازرسین قانونی شرکت رسیده باشد به همراه صورتجلسه هیات مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۵- اصل روزنامه کثیر الانتشار شرکت دایر بر رعایت مواد ۱۶۶ و ۱۶۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت بهمراه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۶- صورتجلسه هیات مدیره دایر بر افزایش سرمایه شرکت حداکثر ظرف یکماه پس از عملی شدن افزایش سرمایه تحویل اداره ثبت شرکت ها (در اجرای ماده ۱۶۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت) شود.

۷- صورتجلسه هیات مدیره در خصوص عملی شدن افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص در چند نسخه تنظیم و پس از امضاء اعضاء هیات مدیره در ذیل کلیه صفحات آن یک نسخه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۸- لیست سهامداران پس از فروش سرمایه که به امضاء رسیده و هیات مدیره صحت آن را تأیید نموده باشد به همراه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.

۹- کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات از طریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.

۱۰- جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود.