نمونه قرارداد اجاره اماکن ورزشی

نمونه قرارداد اجاره اماکن ورزشی

ماده 1- طرفین قرارداد

موجر:

شخص حقیقی:

خانم/آقای ………………. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………… کد ملی …………………… صادره از ………… شماره تلفن ثابت ………………. همراه ………………… ساکن ……………………………………

شخص حقوقی:

شرکت/مؤسسه/کانون/انجمن ……………………………….. با مدیریت ……………………….. به شماره ثبت ………………………. شماره تلفن ثابت ………………. همراه ………………… به آدرس ………………………………..

مستأجر:

شخص حقیقی:

خانم/آقای ………………. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………… کد ملی …………………… صادره از ………… شماره تلفن ثابت ………………. همراه ………………… ساکن ……………………………………

شخص حقوقی:

شرکت/مؤسسه/کانون/انجمن ……………………………….. با مدیریت ……………………….. به شماره ثبت ………………………. شماره تلفن ثابت ………………. همراه ………………… به آدرس ………………………………..

که طرفین در این قرارداد به اختصار موجر/ مستأجر نامیده می شوند.

ماده 2- موضوع قرارداد

یک باب …………….. با کاربری …………….. به مساحت ……………… مترمربع جهت استفاده……………………. به آدرس ……………………………………………

مشتمل بر تأسیساتی به شرح پیوست.

ماده 3- ضمایم

شرح تأسیسات جزء لاینفک قرارداد می باشد و به رؤیت مستأجر رسیده است.

ماده 4- مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن

الف- مبلغ قرارداد برای کل مدت اجاره ………………… ریال معادل …………………. تومان می باشد که به شرح مندرج در بند (ب) پرداخت می گردد.

ب- مستأجر مکلف می باشد که اجاره بهای ملک را به طور ماهانه از قرار هر ماه …………………… ریال معادل ……………… تومان به حساب شماره ……………….. به نام ……………… نزد بانک ……………….. شعبه ……………. واریز نماید.

ماده 5- مدت قرارداد

این قرارداد از تاریخ انعقاد به مدت …………… سال/ ماه شمسی از تاریخ ………………. لغایت ……………….. منعقد گردید.

تبصره- چنانچه در مدت قرارداد به هر دلیلی که از جانب موجر موجه تشخیص داده شود نظیر انجام عملیات تعمیر، بازسازی، مرمت، قطع آب و برق و گاز و غیره که منجر به تعطیلی مکان مورد اجاره گردد، زمان مورد نظر به مدت قرارداد اضافه خواهد شد.

ماده 6- تعهدات طرفین

الف- تعهدات موجر:

1- موجر مکلف است مورد اجاره را به رؤیت مستأجر رسانیده و نسبت به ارائه تصویر پیوست لیست فهرست شده تأسیسات و ابنیه و امکانات مورد اجاره که جزء لاینفک قرارداد است اقدام نماید.

2- موجر موظف می باشد در خصوص نظارت بر حفاظت، حراست و صیانت از عین مورد اجاره توسط مستأجر به صورت ماهیانه اقدام و گزارش بازرسی را در پایان هر ماه به انضمام فهرست موارد انجام شده برابر مفاد قرارداد را منضم به پرونده نماید.

ب- تعهدات مستأجر:

1- مستأجر مکلف به حفظ کاربری ورزشی مکان مورد اجاره می باشد.

2- مستأجر مکلف می باشد کلیه هزینه های ناشی از مصرف آب، برق، گاز، تلفن و عوارض شهرداری، بیمه و مالیات و سایر حقوق ناشی از قوانین موضوع را پرداخت و در پایان هر ماه فیش های واریزی را جهت ضمّ به پرونده، تحویل موجر نماید.

3- مستأجر مکلف است کلیه حق و حقوق قانونی کارگران و کارکنان را در زمان اجاره پرداخت نماید و افراد به کار گرفته شده باید دارای صلاحیت ورزشی، فنی – اجتماعی و توانمندی لازم را داشته باشند.

4- مستأجر مکلف است حداکثر ظرف مدت ………… از تاریخ انعقاد قرارداد، موضوع قرارداد را در طی مدت اجاره در برابر حوادث غیرمترقبه نزد مؤسسات بیمه گر بیمه نموده و بیمه نامه را تحویل موجر نماید.

5- مستأجر مکلف است در پایان مدت اجاره مورد اجاره را تخلیه و بدون نقص یا عیب و در زمان مقرر تحویل موجر نماید.

6- مستأجر مکلف است اجاره بها را در مواعد تعیین شده پرداخت و رسید پرداخت را تحویل موجر نماید.

7- مستأجر مکلف است در پایان مدت قرارداد یا پس از تخلف از شرایط و مفاد قرارداد و اعلام فسخ قرارداد از جانب موجر ضمن پرداخت خسارت، مورد اجاره را سریعاً به موجر تحویل نماید. مستأجر اقرار می نماید موجر اختیار تام دارد که مورد اجاره را رأساً و بدون حضور مستأجر تصرف نموده، اموال موجود در آن و شرایط و کیفیات عین مستأجره را صورت جلسه کرده و حسب تصمیم خود اقدام نماید و مستأجر با امضای ذیل این قرارداد حق هرگونه اعتراض و طرح هرگونه ادعا یا دعوای حقوقی یا کیفری در مراجع قضایی و قانونی را از خود سلب و ساقط نموده است.

8- مستأجر مکلف است حداکثر ظرف ………. روز / ماه بعد از تاریخ انعقاد قرارداد نسبت به اخذ پروانه فعالیت از مراجع ذی ربط اقدام نماید.

ماده 7- فسخ قرارداد

1-7- اگر مستأجر حق انتقال مورد اجاره به غیر را نداشته باشد در صورت انتقال، موجر حق دارد نسبت به فسخ یکجانبه قرارداد اقدام نماید و مستأجر حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و ساقط نموده است.

2-7- طرفین قرارداد کافه خیارات قانونی نسبت به این قرارداد اعم از خیار غبن فاحش را از خود ساقط نموده اند.

3-7- در صورت وجود هر یک از موارد ذیل موجر می تواند بدون انجام تشریفات نسبت به فسخ قرارداد و ضبط تضمین به طور یکجانبه اقدام نماید:

الف- انتقال قرارداد به شخص یا اشخاص ثالث کلی یا جزئی بدون اجازه موجر.

ب- عدم انجام تعهدات کلیه مفاد قرارداد از سوی مستأجر.

پ- عدم پرداخت اجاره بها در موعد مقرر.

ماده 8- وثیقه ها و تضمین ها

مستأجر مکلف است به منظور تضمین حسن اجرای مفاد این قرارداد ضمانت نامه معتبر بانکی یا سفته محضری معادل ………. درصد مبلغ قرارداد را در اختیار موجر قرار دهد. بدیهی است این تضمین پس از اتمام مدت قرارداد و تأیید به مستأجر مسترد می گردد.

تبصره- تضمین مزبور در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از مفاد قرارداد توسط موجر ضبط خواهد گردید.

ماده 9- شرایط قرارداد

1-9- کلیه کسورات قانونی قرارداد شامل بیمه مالیات به عهده مستأجر می باشد

2-9- مسئولیت حفظ و حراست و تعمیر و نگهداری کلیه اموال اعم از منقول و غیرمنقول موجود در عین مورد اجاره به عهده مستأجر می باشد.

3-9- مستأجر حق انتقال مورد اجاره را به صورت کلاً یا جزئاً به شخص یا اشخاص ثالث اعم از حقیقی یا حقوقی را دارد / ندارد.

4-9- مستأجر حق هیچگونه تغییر کلی در مورد اجاره را ندارد و تغییرات جزئی به منظور استفاده بهینه پس از هماهنگی و اخذ موافقت نامه کتبی موجر ممکن می باشد.

5-9- در خصوص کلیه حوادث و اتفاقات که در زمان اجاره رخ می دهد، مستأجر ضامن و مسئول می باشد و هیچگونه مسئولیتی متوجه موجر نمی باشد.

6-9- حفظ شئونات اسلامی و رعایت موازین شرعی و قانونی در زمان بهره برداری جزء وظایف مستأجر محسوب می گردد.

7-9- مستأجر کلیه حقوق قانونی من جمله، حق سرقفلی و کسب و پیشه را از خود سلب و ساقط نموده و اقرار به سلب هرگونه ادعایی در مراجع قانونی از خود می نماید.

8-9- هرگونه تغییر یا افزایش رشته ورزشی مورد فعالیت می بایست با اذن موجر صورت پذیرد.

9-9- مستأجر اقرار می نماید از کلیه قوانین و مقررات مربوط به کار و بیمه تأمین اجتماعی و بیمه حوادث و حفاظت فنی و بهداشتی و همچنین قوانین مربوط به مالیات مطلع بوده و متعهد است همه آنها را در مورد کارکنان تحت اختیار خود رعایت نماید. بدیهی است هزینه های مربوطه و مسئولیت عدم اجرای قوانین و مقررات فوق به عهده مستأجر است.

10-9- بنا به مصوبات موجود استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع می باشد. لذا نصب تابلو ممنوعیت استعمال دخانیات و رعایت این موضوع الزامی می باشد.

11-9- مسئولیت کنترل استفاده کنندگان و تماشاچیان از مورد اجاره جهت حفظ نظم و امنیت و امکانات رفاهی و رعایت شئونات اسلامی با مستأجر می باشد و موجر تعهدی در قبال این ماده ندارد و هرگونه مسئولیتی متوجه مستأجر می باشد.

12-9- در کلیه ایام سوگواری و مناسبت های مذهبی مستأجر موظف است نسبت به تعطیلی مکان مورد اجاره اقدام نماید و از این بابت موجر هیچگونه تعهد مالی ندارد.

13-9- مستأجر حق هرگونه اسکان و یا بیتوته را به طور شبانه روز در محل نداشته و مکان مورد اجاره صرفاً جهت استفاده ورزشی می باشد.

14-9- در صورت احراز نیاز به انجام تعمیرات اساسی، این تعمیرات بر عهده موجر می باشد.

ماده 10- جبران خسارات

1-10- مستأجر مکلف است در پایان مدت اجاره مورد اجاره را تخلیه و در اختیار موجر قرار دهد. بدیهی است در صورت تأخیر می بایست به ازای هر روز …………………… ریال معادل ………………….. تومان خسارت تأخیر تخلیه به موجر پرداخت نماید. این امر مانع از ضبط ضمانت نامه بانکی ارائه شده نمی باشد.

2-10- در صورت قصور مستأجر در اجرای تعهدات خود از مفاد قرارداد از نظر کمی و کیفی در مرحله اول معادل ……….. درصد از تضمین سپرده شده توسط مستأجر به نفع موجر ضبط خواهد شد و در مرتبه دوم به ‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق موجر، نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد و ضبط کل تضمین سپرده شده اقدام خواهد شد و مستأجر حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

ماده 11- قوه قهریه

در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و عدم ایفای تعهدات از سوی موجر یا مستأجر، انجام تعهدات پس از رفع نواقص لازم می باشد و در مدت بروز حادثه تکلیفی بر ذمه طرفین معامله نخواهد بود.

ماده 12- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف بین طرفین آقا/خانم ……………………… به آدرس …………………………………… به عنوان داور مرضی الطرفین به حل و فصل اختلافات طرفین می پردازد.

تبصره 1– چنانچه داور مذکور نخواهد یا نتواند در خصوص اختلاف به وجود آمده داوری و حکمیت نماید، آقا/خانم ………………….. به آدرس …………………………………… به عنوان جانشین وی تعیین می گردد.

تبصره 2- داور مذکور با توجه به درخواست کتبی هر یک از طرفین، مجاز به رسیدگی و صدور رأی خواهد بود و رأی ایشان برای طرفین قطعی و لازم الاجرا و غیرقابل اعتراض است.

ماده 13- اقامتگاه طرفین

آدرس مندرج در قرارداد به عنوان اقامتگاه قانونی طرفین تلقی می گردد و در صورت تغییر آدرس طرفین متعهد هستند مراتب را به نحو مقتضی حداکثر ظرف ……. روز به اطلاع یکدیگر برسانند، در غیر این صورت ارسال کلیه مراسلات، آگهی ها و اخطارهای قانونی به آدرس سابق معتبر خواهد بود.

ماده 14- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر چهارده ماده و چهار تبصره در تاریخ  …….. به تعداد …. نسخه با اعتبار واحد تنظیم و تمام مفاد و مندرجات آن مورد قبول طرفین واقع گردید.

 

 امضاء موجر                                                                امضاء مستأجر

       

امضاء شاهد                                                                 امضاء شاهد