نمونه قرارداد اجاره مغازه

نمونه قرارداد اجاره مغازه

1- طرفین قرارداد

موجر:
خانم/ آقای …… فرزند ……… به شماره شناسنامه ……… صادره از ………. تلفن …….. آدرس ……… /شركت……… به شماره ثبت ………… تلفن ……… آدرس …… با مديريت ……… (به موجب روزنامه رسمي شماره ……… مورخ ……)

وكيل موجر:
خانم/ آقای ……… كه با اختيار حاصله از وكالتنامه شماره …… مورخ …… تنظيمی در دفترخانه ……… اين اجاره نامه را امضاء كرده است.

مستأجر:
خانم/ آقای …… فرزند ……… به شماره شناسنامه ……… صادره از ………. تلفن …….. آدرس ……… /شركت……… به شماره ثبت ………… تلفن ……… آدرس …… با مديريت ……… (به موجب روزنامه رسمي شماره ……… مورخ ……)

وكيل مستاجر:
خانم / آقای …… كه با اختيار حاصله از وكالتنامه شماره ……… مورخ ……… تنظيمی در دفترخانه ……… اين اجاره نامه را امضاء كرده‌اند.

2- مورد اجاره 
… دانگ يک باب مغازه/ يک دستگاه آپارتمان/ يک باب ساختمان واقع در شهر …… خيابان …… كوچه …… شماره ……… كه مشخصات ثبتی آن به شرح آتی است:
پلاک ثبتی اصلی ……… پلاک ثبتی فرعی … منطقه ثبتی …… مساحت … ساير مشخصات …… مورد اجاره به موجب پروانه ساختمان شماره …… مورخ … و گواهی پايان كار مورخ ……شماره …… دارای كاربری تجاری است و برای شغل … اجاره داده می شود.
تجهيزات و امكانات مورد اجاره به شرح ذيل است:
1- وسائل گرمايش و سرمايش: شوفاژ – كولر – فن كويل – تهويه مطبوع مركزی – پكيج حرارتی و برودتی – بخاری – شومينه – ساير ……
2- برق – آب – گاز تلفن/تلفن های (به شماره……)
3- لوستر – تجهيزات اداری – قفسه بندی – يخچال صنعتی.
4- پاركينگ و انباری
5- ساير موارد …

3- مدت اجاره
……… سال/ماه شمسی كه آغاز آن …… می باشد.

4- مبلغ اجاره
برای تمام مدت ………… ريال معادل ……… تومان است كه: 1- مبلغ ……… ريال آن در اول هر ماه در قبال اخذ رسيد به موجر پرداخت می شود. 2- طی …… فقره چك به موجر پرداخت شد. 3- طی …… فقره سفته به موجر پرداخت شد. 4- مستأجر در اول ماه مبلغ …… ريال به حساب جاری شماره …… شعبه ……… بانک  …… واقع در …… به نام موجر واريز خواهد كرد و بری الذمه خواهد شد. 5- ساير روش های دیگر پرداخت ……… (با تفصيل نوشته شود).

5- سرقفلی
1-5- مستأجر هيج وجهی بابت سرقفلی پرداخت نكرده است و به اين ترتيب هيچ حقي نسبت به سرقفلی و حقوق صنفي متعقله به ملک ندارد و در انقضاء مدت چيزي از اين بابت به وی تعلق نخواهد گرفت.
2-5- مستأجر مبلغ ……… ريال به عنوان سرقفلی به موجر پرداخت كرد و بين طرفين مقرر گردید:
الف- اين وجه متعلق به موجر است و در قبال پرداخت آن با اجاره دادن ملك به مستأجر با شرايط و مبلغ مندرج در اين اجاره نامه موافقت كرده است و برای اين سرقفلی هيچ ما بازاء و عوض ديگری در نظر گرفته نشده و در انقضاء مدت مستأجر مكلف به تخليه است و چيزی بابت سرقفلي يا عوض آن دريافت نخواهد كرد.
ب- در پايان مدت و زمان تخليه معادل همين مبلغ به مستأجر پرداخت خواهد شد. افزايش نرخ تورم و تغيير قيمت سرقفلی تأثيری در اين امر نخواهد داشت.
ج- در پايان مدت رقم پرداختی مستاجر به علاوه مبلغی كه بر مبنای شاخص بانك مركزی جبران كاهش ارزش پول را با توجه به مدت اجاره بكند به مستأجر تأديه خواهد شد.
د- در پايان مدت سرقفلی متعلق به محل بر مبنای نرخ عادله و قيمت معاملاتی زمان تخليه به مستأجر پرداخت خواهد شد. منظور از نرخ عادله و قيمت معاملاتی وجهی است كه مستأجرين جهت اجاره كردن مورد اجاره اين سند، با مدت و شروط مشابه و مبلغ اجاره‌ای معادل مبلغ احاره اين سند به علاوه نرخ تورم به نسبت مدت اجاره، آمادگی پرداخت آن را به عنوان سرقفلی دارند. در صورت عدم توافق در اين خصوص، نظر هيأتی متشكل از سه نفر كارشناس رسمی دادگستری متبع خواهد بود.

6- شروط ضمن عقد
1-6- مستأجر حق انتقال مورد اجاره را به غير ندارد/ دارد.
2-6- مورد اجازه صرفاً برای شغل … اجاره داده شده و مستأجر به هيچ وجه حق تغيير شغل ندارد.
3-6- حفظ و نگهداری مورد اجاره و تجهيزات آن بر عهده مستأجر است. و بايد در انقضاء مدت، مورد اجاره و تجهيزات آن را صحيح و سالم تحويل دهد.
4-6- تعميرات جزئی عين مستأجره بر عهده مستأجر و تعميرات كلی بر عهده موجر است.
5-6- پرداخت هزينه آب و برق و گاز و تلفن بر عهده مستأجر است.
6-6- پرداخت هزينه نگهداری (شارژ) ساختمان بر مبنای مصوبات هيات‌ مديره بر عهده مستأجر/موجر است و تغييرات اين ارقام نيز مورد قبول مي‌باشد.
7-6- اسقاط كافه خيارات منجمله غبن- به هر درجه‌ای كه باشد- از طرفين به عمل آمد.
8-6- مستأجر مكلف است ماليات ها و عوارض كسبی و حق بيمه كارگران و كاركنان خود را به موقع پرداخت و نيز در كسب و كار خود ضوابط قانونی و شرعی را دقيقاً رعايت كند.
9-6- تأخير در پرداخت اجاره بها برای موجر حق فسخ اجاره و تخليه عين مستأجره را ايجاد خواهد كرد. در اين حالت حق مستأجر نسبت به سرقفلی نيز (در صورت وجود) ساقط خواهد شد. تخلف مستأجر از هر يك از شروط مندرج در اين سند نيز همين آثار را خواهد داشت.

اين اجاره نامه در تاريخ ……… با حضور آقايان:
1- ………………… فرزند ……… به شماره شناسنامه…… آدرس …………
2- ………………… فرزند……… به شماره شناسنامه………آدرس …………
افراد معتمد موجر و مستأجر كه به عنوان شاهد ذيل آن را امضاء كرده‌اند. در دو نسخه با اعتبار واحد تنظيم و امضاء و مبادله شد.
قسمت ها و مطالب زايد در هر دو نسخه قلم زده و ابطال شده است.

امضاء موجر                                                                           امضاء مستأجر

امضاء شاهد 1                                                                       امضاء شاهد 2