نمونه قرارداد اجاره پارکینگ

نمونه قرارداد اجاره پارکینگ

توضیح: طرفین قرارداد می توانند با توجه به شرایط خود شروطی را به این قرارداد اضافه یا از آن حذف کنند.

ماده 1- طرفين قرارداد

طرف اول قرارداد(موجر): خانم/آقای …………….. فرزند …………….. متولد …………….. به شماره شناسنامه ………….. کد ملی ………….. ساكن ……………………………….. تلفن ثابت ……….. تلفن همراه ………… و

طرف دوم قرارداد (مستاجر): خانم/آقای ……….. فرزند …………….. متولد …………….. به شماره شناسنامه …………… کد ملی ………….. ساکن ………………………………….. تلفن ثابت ……….. تلفن همراه ………… و

ماده2- موضوع قرارداد

تمامیت يك باب پاركينگ به مساحت …………….. متر مربع دارای پلاك …………….. فرعی از …………….. اصلی مفروز و مجزا شده از پلاك …………….. فرعی از اصلی نامبرده واقعی در اراضی …………….. بخش …………….. ثبتی تهران محدوده و مورد ثبت سند مالكيت شماره …………….. مورخ …………….. صفحه …. جلد ……. به شماره چاپی …………….. صادره به نام موجر با جميع تواقع شرعيه و لواحق عرفيه آن بدون استثنا عرصتا و اعيانا با برق و آب و گاز منصوبه های در آن .

ماده3- مدت قرارداد

………… سال شمسی/ماه شمسی/ روز از تاریخ …….. لغایت……..

ماده 4- مبلغ قرارداد

مبلغ …………. ریال وجه رایج کشور معادل …………… تومان برای تمام مدت مذکور در قرارداد به قرار ماهیانه مبلغ ………………. ریال معادل ……. تومان که مستأجر متعهد گردید مال الاجاره ماهانه مزبور را در اول هر ماه نقداً در مقابل دریافت رسید به موجر تأدیه نماید.

تبصره: مستأجر می‌تواند اجاره بها اعم از مال الاجاره یا اجرت المثل را به حساب جاری شماره ……….. موجر نزد بانک ……………. شعبه ………… واریز نموده و نسخه‌ای از فیش آن را به موجر تسلیم نماید.

ماده 5- شروط قرارداد

1- ماليات مستغلاتی و تعميرات كلی بعهده موجر و تعميرات جزئي و رنگ آميزی و نقاشي مورد اجاره جهت استفاده بهتر به عهده مستاجر است.

2- مستاجر حق انتقال مورد اجاره را مشاعا يا مفروزا، جزئا يا كلا به هيچ صورت حتي بصورت: مشاركت، نمايندگي، صلح حقوق و وكالت و غيره ندارد.

3- مستاجر متعهد به جبران خسارات وارده به اعيان مورد اجاره و جبران كسر و انكسار درب، پنجره، شيشه، قفل و دستگيره ها و ساير متعلقات مورد اجاره می باشد.

4- مستاجر متعهد به تخليه و تحويل مورد اجاره به موجر با اخذ رسيد كتبي بعد از انقضاي مدت وفق مقررات جاري كشور می باشد.

5- از تاريخ فسخ يا از انقضاي مدت تا روز تخليه و تحويل، مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل معادل اجرت المسمي به موجر با اخذ رسيد كتبي می باشد.

6- مستاجر مي توانند اجاره بها اعم از مال الاجاره يا اجرت المثل را به حساب جاري شماره …………… موجر نزد بانك ………….. شعبه ……….. واريز نموده و نسخه اي از فيش آن را به موجر تسليم نمايد.

7- چنانچه بعد از انقضاي مدت يا بعد از فسخ، مستاجر مورد اجاره را سالم تخليه نموده و بخواهند تحويل موجر بدهد ليكن موجر از تحويل گرفتن آن خودداري ورزد مستاجر حق دارد با ارائه مفاصا حساب هاي برق و آب و گاز و تلفن منصوبه براي تخليه و تحويل مورد اجاره به موجر، به مرجع رسمي و قانوني صالحه رجوع نمايد.

8- عدم تاديه بدهي هاي ناشي از مصارف آب و برق و گاز منصوبه در مورد اجاره كه تاديه آن به عهده مستاجر است موجب فسخ برای موجر خواهد بود و در عين حال با ارائه قبوض مثبته حق وصول آن را از مستاجر دارد.

9-  تخلف مستاجر از هر يك از مفاد و شروط اين سند موجب خيار فسخ از طرف موجر خواهد بود.

ماده 6- ساير شروط

(در اين قسمت اگر شروطي ديگر باشد تنظيم خواهد شد.)

ماده 7-وثیقهها و تضمین ها

موجر / مستأجر این قرارداد موظف می ‌باشد که جهت تضمین اجرای تعهدات خود مبلغ …………….. ریال معادل ………… تومان سفته را امضاء و تحویل طرف مقابل خود نماید که در صورت انجام تعهدات، تضمینات می‌بایستی به متعهد عودت گردند و در غیر این صورت به عنوان خسارت قراردادی به نفع متعهدله ضبط می‌گردند.

ماده 8- حل اختلاف

در صورت بروز هر اختلافی درباره اين قرارداد  يا اجرای آن آقا/ خانم/ موسسه يا شركت ……. به عنوان داوری اتخاذ تصميم می نمايد كه تصميم وی برای طرفين قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 9- اعتبار و نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر یازده ماده و سه تبصره در تاریخ ……. به تعداد … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و تمام مفاد و مندرجات آن مورد قبول طرفین واقع گردید.

این سند با حضور:

…………. فرزند …………. به شماره شناسنامه …………………… به آدرس ……………………………………………………………….

…………. فرزند …………. به شماره شناسنامه ……………………. به آدرس ………………………………………………………………

افراد معتمد موجر و مستأجر به عنوان شاهد تنظیم، امضاء و مبادله شد.

     امضاء (موجر)                                                                     امضاء (مستاجر)

     امضاء شاهد                                                                                        امضاء شاهد