نمونه قرارداد بیع شرط

نمونه قرارداد بیع شرط

ماده 1- طرفین قرارداد

فروشنده:

خانم/آقای ………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه ………… کدملی …………………… صادره از ………………. متولد ………… تلفن ثابت ………… تلفن همراه ……………. نشانی …………………………………….

خریدار:

خانم/آقای ………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه ………… کدملی …………………… صادره از ………………. متولد ………… تلفن ثابت ………… تلفن همراه ……………. نشانی …………………………………….

ماده 2- مورد معامله

تمامت مازاد، شش دانگ یک باب خانه مسکونی احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ……. مترمربع دارای پلاک …… فرعی از ……….. اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک ………. فرعی از اصلی مرقوم واقع در اراضی ………. بخش ………. ثبتی شهرستان ………….. محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره ………. مورخ ………… صفحه ……. جلد ……… به شماره چاپی ………. صادره به نام فروشنده با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثنا اعم از عرصه و اعیان به انضمام کلیه حقوق ناشی از برق به شماره پرونده ………. و آب به شماره اشتراک ………. و گاز شهری به شماره شناسایی ……….. و تلفن شماره ……….. منصوبه‌های در آن که اصل رقبه طبق سند شماره ………. مورخ ……… تنظیمی دفترخانه شماره ……….. شهرستان ……….. به مدت …….. سال شمسی از تاریخ ………. نزد خانم/آقای …………….. در بیع شرط قرارداد، و این سند به عنوان سند بیع شرط دوم با حفظ کلیه حقوق و منافع بستانکار مقدم مرقوم تلقی می‌گردد.

ماده 3- مبلغ قرارداد

مبلغ  ……………. ریال وجه رایج کشور که تماماً و نقداً و فی‌المجلس تسلیم فروشنده گردیده است باقراره.

ماده 4- مدت قرارداد

مدت ……… سال کامل شمسی به عبارت ……… ماه تمام خورشیدی از تاریخ زیر و ده روز از انقضای مدت ظرف خیار تعیین گردید.

ماده 5- شروط قرارداد

1-5- منافع مورد معامله قبلاً به کسی واگذار نشده و مبیع در تصرف فروشنده است و ضمن العقد بین طرفین شرط شده که تا آخر مدت مرقوم معامله کماکان بدون پرداخت هیچ‌گونه مال‌الاجاره در تصرف فروشنده جهت استیفای منافع قرار داشته باشد.

2-5- در صورتی که بایع در حین مدت یا بعد از آن تمامت ثمن معامله را به صندوق ثبت سپرده باشد حق دارد با ارائه قبض سپرده مربوطه رأساً نسبت به فسخ و الغای این معامله اقدام نماید.

3-5- مادامی که این معامله فسخ یا ملغی نشده بایع حق هیچ‌گونه معامله یا منتج به نقل و انتقال ولو به صور: صلح حقوق و وکالت و اجاره و غیره نسبت به مورد معامله ندارد.

4-5- ایجاد هرگونه اعیانی در مورد معامله جزء مورد معامله خواهد بود.

5-5- پرداخت بدهی آب، برق، گاز و تلفن منصوبه فوق فسخ و یا الغای مفاد این سند، به عهده فروشنده می‌باشد.

6-5- خریدار حق دارد از تاریخ انقضای مدت و خیار مزبور نسبت به وصول تمام یا هر قسمت از مطالبات مرقوم (ثمن معامله) وفق ماده 34 قانون ثبت و سایر مقررات جاریه اجرائیه صادر کند.

7-5- خریدار حق دارد درهرحال ولو در مراحل اجرایی به هر یک از بایع یا مورد معامله جهت وصول مطالبات مزبور خود رجوع نماید و رجوع به هر یک مسقط حق رجوع دیگری نخواهد بود.

8-5- چنانچه بنا به هر عللی سند بیع شرطی مقدم مزبور منتهی به صدور اجرائیه گردد دین موضوع این سند نیز در این صورت تبدیل به دین حال گردیده و خریدار این سند حق صدور اجرائیه برای وصول ثمن این معامله را با ارائه گواهی صدور اجرائیه سند بیع شرطی مقدم دارد. بخشنامه شماره 130/10-14/1/58 ثبت کل به خریدار تذکر داده شده و مع الوصف خریدار مسئول شناسایی فروشنده گردید.

ماده 6- حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف بین طرفین ابتدا از طریق مذاکره بین‌الطرفینی و در صورت عدم حل اختلاف موظف به رجوع به داوری می‌باشند و النهایه در صورت عدم حل و فصل اختلاف توسط داور موضوع با ارجاع به مراجع صالح قانونی حل و فصل می‌گردد.

ماده 7- اقامتگاه طرفین

اقامتگاه قانونی هر یک از طرفین به شرح مندرج در مقدمه این قرارداد می‌باشد و هر یک از طرفین متعهد است تغییر آدرس احتمالی خود را ظرف مدت ……. به طرف دیگر کتباً اعلام نماید و در غیر این صورت کلیه مکاتبات به اقامتگاه قانونی فوق الذکر ارسال خواهد شد.

ماده 8- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر هشت ماده در تاریخ ……… به تعداد …. نسخه با اعتبار یکسان تنظیم، امضاء و مبادله گردید.

  امضاء خریدار                                              امضاء فروشنده