نمونه قرارداد تامین مالی

نمونه قرارداد تامین مالی

1- طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ ………… فی مابین شرکت ……….. به شماره ثبت ……….. به نمایندگی و امضاء مجاز ………….. به عنوان …………….. به آدرس …………………………………………. که من‌ بعد در این قرارداد کارگزار نامیده می‌شود از یک طرف و شرکت …………… به شماره ثبت ………… با نمایندگی و امضا مجاز …………. به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره و ……………. به عنوان عضو هیئت مدیره به آدرس ………………………………………… که من‌ بعد دراین قرارداد طرف دوم نامیده می‌شود از سوی دیگر منعقد گردید و طرفین با امضاء این قرارداد ملزم به اجرای مفاد آن می‌باشند.

تبصره- آدرس مذکور اقامتگاه طرفین است و آنها مکلفند در صورت تغییر آدرس، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت دیگری را از تغییر آدرس مطلع نمایند در غیر این صورت کلیه اوراق و  اخطاریه‌ها به آدرس فوق‌الذکر ارسال و ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 2- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از ارائه خدمات تامین‌مالی به مبلغ ………………….. ريال مشتمل بر شناسایی و معرفی، مذاکره، تحصیل توافقات تا مرحله عقد قرارداد سرمایه‌گذاری و تسهیلات و واریز وجه به حساب طرف دوم.

تبصره- روش تامین مالی مورد نظر طرفین عبارت است از اخذ وام و تسهیلات بانکی داخلی و یا تامین منابع از اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه‌گذار مانند موسسات مالی و اعتباری و  شرکت‌های سرمایه‌گذاری در چهارچوب قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران و با نرخ سود سالانه……………. درصد.

 

ماده 3- تعهدات کارگزار

1-3- شناسایی، جذب و تحصیل توافقات سرمایه‌گذاران به منظور اعطاء تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای طرف دوم.

2-3- مکاتبه و مذاکره با بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و اشخاص سرمایه‌‌گذار اعم از حقیقی و حقوقی و تحصیل موافقت لازم.

3-3- مکاتبه و مذاکره با مراجع اداری ذیربط جهت تهیه مقدمات موضوع قرارداد.

4-3- برگزاری نشست با نمایندگان اشخاص حقیقی و یا حقوقی تسهیلات دهنده جهت جلب نظر مساعد ایشان.

5-3- پیگیری موضوع تا انعقاد قرارداد نهایی بین کارگزار و تسهیلات دهنده و واریز وجه و تامین منبع به حساب طرف دوم.

ماده 4- تعهدات طرف دوم

1-4- تهیه و ارائه کلیه تضمین‌های مورد نظر تامین‌کننده مالی اعم از ضمانت‌نامه بانکی، چک، سفته و وثیقه ملکی و پرداخت کلیه هزینه‌های مرتبط با این تضامین (مانند کارمزد صدور ضمانتنامه، هزینه تهیه سفته، هزینه توثیق و ترهین، تودیع سپرده نقدی و کلیه کسور قانونی متعلقه از قبیل مالیات و عوارض و …) که به تسهیلات تعلق می‌گیرد بر عهده طرف دوم خواهد بود.

2-4- کلیه اطلاعات مدارک و اسنادی که از سوی کارگزار در ارتباط با موضوع این قرارداد مطالبه می‌شود باید ظرف مدت هفت روز از تاریخ اعلامی در اختیار وی قرارگیرد مسئولیت صحت و سقم اطلاعات ارائه شده متوجه طرف دوم خواهد بود.

3-4- طرف دوم متعهد است اصل و فرع وام دریافتی را بر اساس زمان‌های مقرر شخص یا موسسه وام دهنده پرداخت نماید در غیر این صورت کلیه عواقب ناشی از تاخیر در پرداخت و ضرر و زیان‌های احتمالی وارده بر عهده طرف دوم می‌باشد.

4-4- پس از واریز وجه به حساب طرف دوم مسئولیت کارگزار خاتمه پذیرفته و هر گونه مسئولیت ناشی از روابط حقوقی بین طرف دوم و اعطاء کنندگان منابع مالی بر عهده طرف دوم خواهد بود.

ماده 5- مدت قرارداد

مدت این قرارداد ……. شمسی از تاریخ ………. تا تاریخ …….. بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

تبصره- طرفین توافق دارند که بازپرداخت تسهیلات تا پایان مدت قرارداد بوده و در صورتی که مدت تسهیلات از سوی اشخاص یا بانک‌ها یا موسسات مالی کمتر از مدت قرارداد باشد کارگزار مقدمات تمدید آن را به مدت قرارداد فراهم خواهد نمود.

ماده 6- حق الزحمه کارگزاری

طبق توافق صورت‌گرفته حق کارگزاری (حق الزحمه) کارگزار عبارتست از 1% از اصل مبلغ تسهیلات اعطایی که پس از اخذ تسهیلات یا تامین منابع مالی و واریز آن به حساب طرف دوم قابل پرداخت به کارگزار خواهد بود.

ماده 7- تضمین

طرف دوم مکلف است از بابت تضمین حق‌الزحمه قرارداد، تضمین مناسبی معادل 5/1 درصد حق‌الزحمه تعیین شده را که مورد تائید کارگزار باشد، همزمان با انعقاد این قرارداد نزد کارگزار بسپارد که در صورت عدم پرداخت حق‌الزحمه از طرف دوم، کارگزار می‌تواند راساً نسبت به وصول حق‌الزحمه و تمام یا بخشی از خسارت وارده از محل تضمین اقدام و به حساب خود منظور نماید.

ماده 8- مرجع حل اختلاف

طرفین توافق نمودند در صورت بروز هرگونه اختلاف نظر در مفاد یا اجرای قرارداد، موضوع اختلاف را از طریق ارجاع امر به داوری حل و فصل نمایند. داور منتخب متعهد است حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ ارجاع اختلاف اقدام به صدور رای نماید. به منظور این مهم باید به قوانین و مقررات موضوعه و عرف توجه کند و ضمن تفسیر قرارداد  و چگونگی اجرای آن نوع تخلف و متخلف و میزان خسارت و نحوه جبران آن را تعیین کند. این رأی قطعی و لازم‌الاجراست و طرفین حق هرگونه ایراد و اعتراض به آن را از خود سلب و ساقط نمودند.

تبصره- طرفین ضمن این قرارداد ………… با کد ملی …………………… را به عنوان داور مرضی‌الطرفین انتخاب نمودند و داور منتخب با امضاء ذیل این قرارداد قبول داوری نمود.

ماده 9- قرارداد کارگزاری حاضر ضمن عقد خارج لازم منعقد شده و مفاد آن برای دو طرف لازم‌الاتباع می‌باشد.

ماده 10- تاریخ و محل انعقاد قرارداد

این قرارداد در تاریخ ……. در محل اقامتگاه قانونی طرف دوم منعقد و عندالزوم مراجع قضایی محل اقامت طرف دوم صلاحیت رسیدگی به موضوعات حقوقی و قضایی را خواهند داشت.

ماده 11- نسخه های قرارداد

این قرارداد در 9 ماده و 2  تبصره در 2  نسخه تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و هر دو نسخه در حکم واحد بوده و از تاریخ انعقاد قرارداد برای طرفین لازم‌الاجرا می‌باشد.

امضاء کارگزار                                                                                 امضاء طرف دوم