نمونه قرارداد تامین نیروی انسانی

نمونه قرارداد تامین نیروی انسانی

ماده 1- طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین آقای/خانم ………………… به نمایندگی آقای/ خانم ………………… به شماره ملی ………………… نام پدر ………………… تلفن ……………………آدرس ………………………………که ازین پس «کارفرما»نامیده خواهد شد، و آقای/خانم ………………… به نمایندگی آقای/ خانم ………………… به شماره ملی ………………… نام پدر ………………… تلفن ……………………آدرس ……………………………… که ازین پس «پیمانکار» نامیده خواهد شد، به منظـور انجام موضوع قرارداد منعقد می گردد و طرفين ملزم و متعهد به اجراي مواد و اصول آن می باشند.

ماده 2- موضوع قرارداد

عبارت است از تأمین نیروی انسانی کارگر ساده و ماهر بنا به تقاضای کارفرما و بسته به حجم کار که توسط دستگاه نظارت تعیین و اعلام می گردد.

ماده 3- مدت قرارداد

از تاریخ ……… لغایت ………تعیین می گردد.

ماده 4- مبلغ قرارداد

دستمزد روزانه به شرح زیر تعیین می گردد.

الف- جهت کارگر ساده از قرار روزانه …… ریال می باشد.

ب- جهت کارگر ماهر از قرار روزانه …… ریال خواهد بود.

تبصره 1- دستمزد اضافه کاری از قرار ساعتی ……… می باشد که به شرط تأیید دستگاه نظارت حداکثر اضافه کاری جهت هر نفر 125 ساعت خواهد بود.

ماده 5- نحوه پرداخت

حق الزحمه موضوع قرارداد پایان هر ماه در قبال ارائه صورت وضعیت انجام کار توسط پیمانکار و پس از تأیید دستگاه نظارت و ارسال یک نسخه به بازرگانی مبنی بر انجام کار با کیفیت مطلوب و پس از کسورات قانونی پرداخت خواهد شد.

تبصره – از مبلغ فوق 40% به عنوان لوازم و ابزار کار و 60% به عنوان دستمزد تعیین می گردد.

ماده 6- کسورات قانونی

از کلیه مطالبات پیمانکار 5% به عنوا ن مالیات موضوع ماده 104 قانون مالیات های مستقیم کسر و به حساب اداره دارایی واریز خواهد شد.

از کلیه مطالبات پیمانکار 15% به علاوه یک نهم مبلغ حق بیمه به عنوان سپرده تضمین پرداخت حق بیمه موضوع ماده 38 قانون تأمین اجتماعی کسر و در پایان کار با ارائه مفاصا حساب از سازمان تأمین اجتماعی مسترد خواهد گردید.

ماده 7- تضمین حسن انجام کار

از طرف پیمانکار چک شماره …………… عهده بانک ……… شعبه سیمان به مبلغ ……… ریال به عنوان سپرده تضمین حسن انجام کار به کارفرما تسلیم می گردد که پس از اتمام موضوع قرارداد با تأیید دستگاه نظارت مسترد خواهد گردید.

ماده 8- ناظرین قرارداد

از طرف کارفرما آقایان مهندس 1- …………2- ……… به عنوان دستگاه نظارت تعیین می گردند.

ماده 9- خسارت تأخیر

در صورت بروز تأخیر در انجام تعهدات به ازاء هریک روز تأخیر 1% (یک درصد) از مبلغ کل قرارداد به عنوان خسارت کسر و چنانچه بیش از 10 روز باشد طرف مقابل با اخطار کتبی مجاز به فسخ قرارداد و دریافت کلیه خسارات وارده خواهد بود. چنانچه بروز تأخیر در اجرای قرارداد ناشی از عدم انجام تعهدات به موقع کارفرما باشد به ازاء هر روز تأخیر یک روز به مدت قرارداد افزوده خواهد شد.

ماده 10- فسخ قرارداد

در صورت عدم اجرای تعهدات به موقع و با هر شرایط مقرر در این قرارداد توسط یکی از طرفین قرارداد طرف دیگر با اخطار کتبی قبلی مجاز به فسخ قرارداد می باشد در این صورت کلیه خسارات و  هزینه های ناشی از عدم اجرای کامل این قرارداد به عهده طرف مقابل خواهد بود.

ماده 11- تعهدات پیمانکار

11-1- پیمانکار ملزم به اجرای قوانین کار و بیمه های اجتماعی نسبت به عوامل تحت پوشش خود می باشد و موظف است کارکنان خود را در طول مدت قرارداد نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه نموده و اعلامیه مربوطه را به کارفرما تسلیم نماید.

11-2- پیمانکار موظف است کارکنان خود را ملزم به رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محیط کار نموده و مسئولیت عواقب ناشی از عدم رعایت موارد مذکور را به عهده می گیرد.

11-3- پیمانکار موظف است مقررات و ضوابط محیط کارفرما را مراعات نماید.

11-4- تأمین کلیه ابزار و لوازم کار مورد نیاز اجرای قرارداد به عهده پیمانکار می باشد.

11-5- هزینه ایاب و ذهاب کارکنان پیمانکار و همچنین تهیه غذای مورد نیاز آنها به عهده پیمانکار است.

11-6- جبران هرگونه خسارات و زیان های وارده به پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای قرارداد به عهده وی خواهد بود.

11-7- پیمانکار موظف است حق بکارگیری مشمولین و افرادی که به سن قانونی نرسیده باشند و اتباع بیگانه و افرادی که به نوعی بکارگیری آنها مغایر با شئونات کارفرما باشد (معتادین و اشخاص دارای سابقه سوء کیفری) را ندارد.

11-8- پیمانکار موظف است تا کلیه تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد شدن خسارات و آسیب رسیدن به مصالح و ابزار واگذاری به وی از طرف کارفرما اتخاذ نماید و در صورت بروز ضرر و زیان و مشاهده موارد خلاف کارفرما حق دارد خسارات وارده را محاسبه و از صورت وضعیت های پیمانکار کسر نماید.

11-9- پیمانکار حق واگذاری تمام یا قسمتی از کار را بدون اجازه کارفرما به غیر نخواهد داشت.

11-10- تسویه حساب با پیمانکار منوط به تأیید کمي و کیفی دستگاه نظارت و ارائه تسويه حساب از سوی سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

11-11- پیمانکار موظف و مکلف است به مفاد ماده 13 قانون کار توجه داشته باشد و آن را رعایت نماید.

11-12- در پایان کار ارائه تسویه حساب با پرسنل تحت پوشش پیمانکار از سوی وی به کارفرما الزامی است و بدون آن تسویه حساب با پیمانکار امکان پذیر نخواهد بود.

11-13- جهت ورود و خروج کارگران و افراد تحت پوشش وی پیمانکار می بایست مجوز لازم را از طریق بازرسی مجوز ورود و خروج با مهلت معین صادر می گردد.

11-14- کارفرما با هرگونه فساد اخلاق در محیط کارش برخورد خواهد کرد و مسئولیت عواقب ناشی از آن به عهده پیمانکار می باشد.

ماده 12- يكپارچگی قرارداد

قرارداد و پيوست هاي آن يك مجموعه جامع و يكپارچه اي را تشكيل مي دهند كه بين طرفين مورد توافق و تأئيد قرار گرفته است. قرارداد مذكور جايگزين كليه قراردادها، ترتيبات، مكاتبات و ارتباطات (چه شفاهي و كتبي) قبلي كه بين طرفين در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، مي گردد.

ماده 13- تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 14- تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده 15- حوادث غیرمترقبه

هر گاه به علت فورس ماژور يكی از طرفين قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقي نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده 16- تغيير نشاني طرفين قرارداد

هرگاه يكي از طرفين قرارداد نشانی قانونی خود را در مدت قرارداد تغيير بدهد بايد كتباً اين تغيير را به طرف ديگر ابلاغ كند و تا وقتی كه نشاني جديد به طرف ديگر اعلام نشده است، كليه نامه ها، اوراق و مكاتبات به نشاني قانوني ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 17- حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

ماده 18- تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در … ماده، در تاریخ …… در شهر …… تنظیم و امضا گردید که دارای … نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع كامل از مفاد آن به امضای طرفين ميرسد.

امضای طرف اول                                                        امضای طرف دوم