نمونه قرارداد تبدیل تعهد

نمونه قرارداد تبدیل تعهد

ماده 1 طرفین قرارداد

چون در سند بیع قطعی شماره ………… مورخ …………. تنظیمی دفترخانه شماره ……………. شهرستان ……………… خریدار باقیمانده ثمن معامله را به فروشنده آن بدهکار گردیده علیهذا در تاریخ زیر نامبردگان ذیل

الف- خانم/آقای فرزند …………………… به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………….. متولد ………….. تلفن ثابت …………………… همراه…………………. ساکن ……………………………………………………………..

به عنوان «فروشنده یا متعهدله» از یک طرف و

ب- خانم/آقای فرزند …………………… به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………….. متولد ………….. تلفن ثابت …………………… همراه…………………. ساکن ……………………………………………………………..

به عنوان «خریدار یا متعهد» از طرف دیگر منعقد گردید.

ماده 2- مورد قرارداد

طرفین در این دفترخانه حاضر شده و بعدالحضور تعهدات ناشیه از پرداخت باقیمانده ثمن معامله آن سند را به موجب این سند به این شرح تبدیل نمودند:

متعهد (خریدار) به موجب این سند متعهد و ملتزم است تمامت باقیمانده ثمن معامله آن سند را که بر ذمه متعهد دین ثابت است به مدت یک سال از تاریخ زیر در مقابل این سند به متعهدله بپردازد و متعهدله حق دارد علیه نامبرده از تاریخ سررسید فوق اجرائیه صادر نماید و صرف اظهار متعهدله به عدم تأدیه ملاک صدور اجرائیه خواهد بود و بنابراین متعهد (خریدار) از تعهد اصلی بری شده و مفاد این سند به عنوان تعهد جدید لازم الاجرا است.

ماده 3- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف مابین طرفین قرارداد ابتدائاً سعی بر آن باشد که از طریق مذاکره بینابین حل و فصل گردد و در صورت حل نشدن اختلاف موضوع به داوری و در پایان به مراجع صالح قانونی مراجعه گردد.

ماده 4- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر چهار ماده در تاریخ …………………….. به تعداد …… نسخه با اعتبار یکسان تنظیم، امضاء و مبادله گردید.

امضاء متعهد                امضاء متعهدله              امضاء دفترخانه اسناد رسمی