نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری

1- طرفین قرارداد

اين قرارداد اين قرارداد در تاريخ ………….. فی مابين …………………. به نمايندگی ……………….. به موجب معرفی نامه/ حكم كارگزينی شماره ………. مورخ ………. به عنوان متعهدله از يک طرف و شركت به شماره ثبت ………….. به نمايندگی ……………….. به شماره شناسنامه ……………. صادره از ………. معرفی گرديده است و در اين قرارداد متعهد ناميده می شود. طبق شرايط ذيل منعقد می گردد و طرفين ملزم به كليه مفاد آن می باشد.

ماده 2- موضوع قرارداد

عبارت است از تعمير و نگهداری و بازديد های فنی و عند اللزوم تعويض قطعات معيوب دستگاه……….. موضوع قرارداد به شماره سريال ………. به طوری كه دستگاه مزبور به نحو مطلوب همواره قابليت بهره برداری را داشته باشد.

ماده 3- مدت قرارداد

مدت قرارداد  ……………… سال/ ماه / روز شمسی از تاریخ …………… لغایت …………….

ماده 4- امور مالی و مبلغ قرارداد 

الف- مبلغ و نحوه پرداخت: هزينه خدمات فنی دستگاه موضوع اين قرارداد به حروف …………….. ريال و طبق جدول پيوست می باشد كه در چهار مرحله به شرح ذيل پرداخت می گردد:

1-

2-

3-

4-

تبصره- متعهدله در هر يک از مراحل فوق در صورتی اقدام به پرداخت وجه خواهد نمود كه متعهد تعهدات مرحله قبل را به نحو احسن انجام داده و آن را به تائيد كارفرما رسانده باشد.

ب- تضمينات:

در زمان انعقاد قرارداد متعهد مبلغ ………… ريال معادل 10% بهای قرارداد به عنوان تضمين حسن انجام معامله به صورت تضمين نامه بانكی / سفته …………….. و مبلغ ……………. ريال معادل 25% بهای قرارداد به عنوان تضمين پيش پرداخت به صورت ضمانت نامه بانكی به شماره …………. صادره از بانک …………. كه تا تاريخ …………. معتبر بوده و در صورت درخواست متعهدله، متعهد ملزم به تمديد يا تبديل آن می باشد را به متعهدله تسليم می نمايد و پس از انجام كامل تعهدات در خاتمه قرارداد تضمينات مذكور به متعهد مسترد خواهد شد.

تبصره- در صورت تخلف متعهد از هر يک از مفاد اين قرارداد، قرارداد توسط متعهدله فسخ و تضمين حسن انجام كار ضبط و وصول خواهد شد و متعهد حق هيچ گونه اعتراضی ندارد.

ماده 5- كسور قانونی

پرداخت هرگونه عوارض و ماليات و ساير حقوق دولتی به عهده متعهد می باشد كه متعهدله در هر پرداخت ……… % بابت ماليات و 5% بابت حق بيمه موضوع ماده 38 ق تامين اجتماعی كسر می نمايد. بديهی است مبلغ اخير الذكر به مجرد ارائه مفاصا حساب از سازمان تامين اجتماعی توسط متعهد به وی مسترد خواهد گرديد.

ماده 6- حوادث قهريه   

در صورت بروز هرگونه حادثه ای كه خارج از حيطه اقتدار متعهد يا متعهدله باشد به نحوی كه مستقيماً در انجام تعهدات طرفين تاثير نمايد مسئوليت طرفين قرارداد حسب مورد تا حدودی كه مربوط به علل و عوامل مذكور می گردد در قبال يكديگر ساقط می گردد.

ماده 7- فسخ قرارداد

در صورتيكه متعهدله تمايل به ادامه قرارداد نداشته باشد، می تواند موضوع را حداقل ………. قبل به متعهد اعلام و قرارداد را به طور يک جانبه فسخ نمايد.

ماده 8- حل اختلاف

اختلافات ناشی از تعبير و تفسير يا اجراء مفاد اين قرارداد به ………………. ارجاع و نظر مرجع مذكور قابل اجرا است.

ماده 9- تائيدات و تعهدات طرفين 

1-9- تهيه ملزومات مصرفی مانند …………….. و غيره به عهده متعهد بوده و متعهدله مساعدت لازم در اين زمينه را خواهد نمود.

2-9- تهيه ملزومات و قطعات يدكي جهت تعمير و نگهداری دستگاه موضوع قرارداد به عهده متعهد بوده و متعهدله فقط هزينه خريد آن را برابر نرخ های معينه می پردازد.

3-9- متعهد مكلف است حداقل ……………. مرتبه در سال فواصل مساوی دستگاه های موضوع قرارداد را بازيد و كنترل نموده و در صورت لزوم رفع نقص نموده و تذكرات ارشادی جهت حفظ و استفاده صحيح از دستگاه ها را به مسئول مربوطه داده و موارد مهم را كتباً اعلام نمايد.

4-9- متعهد موظف است به محض اعلام متعهدله در طول ساعت …….. الی در تهران و شهرستان ها متخصصين خود را جهت تعمير و راه اندازی نمايد.

تبصره- در صورتي كه در مهلت فوق الذكر متعهد نتواند تعهد خود را انجام دهد بابت هر ساعت تاخير مبلغ …….. ريال جريمه تعلق خواهد گرفت كه از صورت حساب متعهد يا از تضمين حسن انجام معامله كسر خواهد شد. و اين مبلغ غير از پرداخت خسارتی است كه ممكن در اثر معيوب ماندن دستگاه به متعهدله وارد گردد.

5-9- در صورتيكه هر يک از دستگاه ها به تعميرات اساسي نياز داشته باشد متعهد موظف است ضمن تشخيص مورد و اعلام كتبی آن به متعهدله مدت زمان تعمير اساسي را نيز متذكر شود (قيد نمايد).

در صورتی كه اين تشخيص مورد تائيد متعهدله باشد پس از تعمير و بازسازی، متعهدله هزينه قطعات و لوازمی كه متعهد بر دستگاه ها نصب نموده است را برابر نرخ های معينه به مشار اليه خواهد پرداخت.

تبصره- تكليف متعهد به تشخيص تعميرات اساسی مانع از تقاضای متعهدله نسبت به بررسی و انجام تعميرات اساسی نمی باشد. و در هر حال اگر در اين خصوص و همچنين در تشخيص مصاديق تعمير اساسی بين طرفين اتفاق نظر وجود نداشت، نظر …….. لازم الاجرا است.

6-9- متعهد در شهر های ……… نماينده يا متخصص مقيم دارد و هزينه خدمات فنی دستگاه موضوع قرارداد در شهر هايی كه متعهد نماينده يا متخصص مقيم ندارد بر مبنای مسافت تا نزديک ترين شعبه نمايندگی تعميراتی متعهد طبق جدول ذيل افزايش می يابد.

رديف                 فاصله محل نصب تا نزديكترين مركز تعميرات                     درصد افزايش نرخ

1                  50 الي 100 كيلومتر

2                  101 الي 200 كيلومتر

3                  201 الي 300 كيلومتر

4                  301 الي 400 كيلومتر

5                  401 الي 500 كيلومتر

6                   501 الي كيلومتر به بالا

7-9- متعهد اعلام نمود مشمول ممنوعيت مذكور در قانون منع مداخله دولت در معاملات دولتی مصوب 22/10/37 نمی باشد و به هيچ عنوان اشخاص مذكور در اين قانون را در موضوع قرارداد سهيم و ذينفع نمی كند و اگر خلاف آن ثابت شود متعهدله قرارداد را فسخ و كليه خسارت وارده را به تشخيص خود تعيين و از اموال متعهد وصول نمايد و علاوه بر تحمل مجازات قانونی بايد خسارت ناشی از بطلان قرارداد را تحمل نمايد.

8-9- متعهد مكلف است در تمام مراحل تعهدات خود را با حسن نيت تمام انجام داده و در تمام مراحل، اعم از خريد و تعويض يا نصب لوازم يدكی و يا ساير تعميرات جزئی و اساسی رعايت صرفه و صلاح متعهدله را بنمايد.

در غير اين صورت متعهدله می تواند ضمن اجرای تبصره بند ب ماده 3 كليه خسارات وارده را از مطالبات و ساير اموال متعهد به هر نحو كه صلاح بداند ضبط و وصول نمايد و مشاراليه حق هيچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.

ماده 10- ساير شرايط  

ماده 11- اقامتگاه طرفين

متعهد له:

متعهد:

تبصره 1- طرفين قرارداد ملزم هستند در صورت تغيير آدرس حداكثر ظرف ده روز نشانی جديد خود را كتباً به اطلاع يكديگر برسانند والا كليه مراسلات، آگهی ها و اخطارهای قانونی به آدرس سابق نافذ و معتبر خواهد بود.

تبصره 2- اين قرارداد در 18 ماده و  ……. تبصره و با حذف مواد ……….. در ……… نسخه به اعتبار و حكم واحد تنظيم و مبادله گرديده است.

 امضاء متعهد                                                                   امضاء متعهد له