نمونه قرارداد حق انتفاع

نمونه قرارداد حق انتفاع

ماده 1- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد (مالک):

خانم/ آقای ………………………… فرزند ………………….. به شناسنامه شماره …………….. صادره از ……………….. متولد ……………….. به کد ملی …………………. شماره تلفن ثابت ………………….. همراه …………………….. ساکن …………………………………………………….

طرف دوم قرارداد (منتفع):

خانم/ آقای ………………………… فرزند ………………….. به شناسنامه شماره …………….. صادره از ……………….. متولد ……………….. به کد ملی …………………. شماره تلفن ثابت ………………….. همراه …………………….. ساکن …………………………………………………….

ماده 2- موضوع قرارداد

تمامیت …………. دانگ یک باب خانه مسکونی احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ……….. مترمربع قطعه ……………. تفکیکی دارای پلاک شماره …………….. فرعی از ……………… اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک ……………….. فرعی از اصلی مذکور واقع در اراضی بخش ……………….. ثبتی تهران به نام مالک با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان و با برق شماره پرونده ……………………….. و آب شماره اشتراک ……………….. و گاز شهری شماره شناسایی …………… و به انضمام تلفن شماره ………………. منصوبه در آن که منتفع با وقوف کامل از محل وقوع و مشخصات مورد حق انتفاع و رؤیت، قبول و اقرار به تصرف و قبض آن نمود.

 

ماده 3- مدت قرارداد

از تاریخ ………………. به مدت …………… روز / ماه / سال / مدت عمر منتفع/ نامبرده حق دارد از مورد حق انتفاع استفاده نماید.

 

ماده 4- شروط قرارداد

1-4- پرداخت مالیات و مخارج لازمه برای نگهداری مورد حق انتفاع بر عهده منتفع می‌ باشد هم چنین منتفع متعهد به تأدیه بهای مصارف و آبونمان و آب و برق و گاز و تلفن منصوبه می ‌باشد.

2-4- چنانچه بدون تعدی یا تفریط منتفع مورد حق انتفاع تلف شود مشارالیه/ مشارالیها مسئول آن نخواهد بود و در غیر این صورت مسئول می ‌باشد

3-4- مورد حق انتفاع صرفاً جهت سکونت شخصی منتفع یا عائله وی برقرار گردیده و بنابراین منتفع باید از مورد حق انتفاع سوءاستفاده نکرده و در حفاظت آن تعدی و تفریط ننماید.

4-4- منتفع حق انتقال مورد حق انتفاع را به هیچ صورت ولو به صورت صلح حقوق و وکالت و غیره و حتی به صورت نمایندگی جزئاً یا کلاً و مشاعاً یا مفروزاً به دیگری ندارد.

5-4- در صورتی که منتفع از مورد حق انتفاع سوءاستفاده کند و یا در صورتی که شرایط مقرره متن را رعایت ننماید و عدم رعایت آن موجب خسارتی بر مورد حق انتفاع گردد منتفع ضامن تضررات مالک خواهد بود.

6-4- در صورت از بین رفتن اعیان مستحدثه در مورد حق انتفاع که موجب سلب استفاده گردد و نیز در صورت فوت منتفع این حق انتفاع زایل می‌گردد.

 

ماده 5- حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف در تعبیر مفاد قرارداد و یا نحوه اجرای آن، موضوع بدواً از طریق مذاکره و سازش حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول سازش، موضوع به داوری خانم/آقای ………………………………. به آدرس …………………………………………………… ارجاع و نسبت به حل و فصل آن از این طریق اهتمام ورزیده می‌شود و در غیر این صورت به مراجع قضایی مراجعه خواهد شد.

 

ماده 6- نُسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر شش ماده در تاریخ ……………………… به تعداد ……… نسخه که هر یک دارای اعتبار واحد است تنظیم و مبادله گردید و کلیه مفاد و مضامین آن مورد توافق کامل طرفین می‌باشد.

 امضاء مالک                                                                                امضاء منتفع

 امضاء شاهد اول                                                                          امضاء شاهد دوم