نمونه قرارداد خرید خدمات آموزشی

نمونه قرارداد خرید خدمات آموزشی

جهت ارائه آموزش‌های مورد نظر و در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی، قرارداد خريد خدمات آموزشی به شرح ذيل منعقد می شود:

ماده 1- طرفين قرارداد

اين قرارداد فی مابين آقا/ خانم/ موسسه/ مركز يا شركت………………………….. به آدرس …………………………………………………. به نمايندگی آقای/خانم ………………… به عنوان مديركل ………………… كه ازاين پس كارفرما ناميده می شود از يك طرف و آقا /خانم/ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد/ مؤسسه ………………………………………… دارای پروانه بهره‌برداری شماره / مجوز موقت برگزاری دوره آموزشی ………………………… و گواهينامه اعتباربخشی شماره…………………… به آدرس …………………………………………………….. و به نمايندگی آقای / خانم ……………………………  به عنوان…………………………………..  كه ازاين پس مجری ناميده می شود، از طرف ديگر جهت انجام موضوع تفاهم نامه به شرح مواد ذيل منعقد می گردد و طرفين ملزم به رعايت مفاد آن می باشند.

 

ماده 2- نشانی مجری قرارداد

الف – نشانی دفتر مجری:

ب – نشانی محل اجرای آموزش:

 

ماده 3- موضوع قرارداد

آموزش ………….  نفر- ساعت معادل ………………  نفر-  دوره كارآموز براساس استاندارد آموزشی مهارت…………………………………. كد …………………….داراي…………….. ساعت آموزش عملی و ……………. ساعت آموزش نظری (مجموعاً ………………………………. ساعت) كه يک نسخه استاندارد آموزشی مهارت مورد توافق به امضاء طرفين قرارداد رسيده و جزء لاينفك قرارداد محسوب مي شود.

تبصره- برگزاری دوره آموزشی فاقد استاندارد مهارت مصوب ممنوع باشد.

 

ماده 4 – مدت قرارداد

مدت اين قرارداد از تاريخ  ………………. لغايت  ……………………….  مي باشد.

ماده 5 – مبلغ قرارداد

مبلغ اين قرارداد بابت برگزاری ……………..  ( نفر- ساعت)آموزش و به ازای هر نفر- ساعت …………………….. ريال، مجموعاً ………………….  ريال شامل هزينه حق الزحمه مربی، هزينه های ابزارآلات و موادمصرفی، آزمون پايان دوره آموزشی، جزوات و نرم افزارهای آموزشی، هزينه‌های كارشناسی و مديريتی، بازديدهای آموزشی، فضای آموزشی و استهلاك تجهيزات است.

تبصره 1 – بابت افرادي كه در طول دوره به دليلي محل آموزش را ترك مي كنند يا در آزمون پاياني غايب باشند، به نسبت نفر ساعت مربوط از مبلغ قرارداد كسر خواهد شد.

تبصره 2- مبلغ قرارداد تا 25 درصد قابل افزايش يا كاهش خواهد بود. لازم به توضيح است تأخيرات مجاز و غيرمجاز كارفرما مشمول 25 درصد نخواهد بود.

 

ماده 6 – پيش پرداخت

6-1- كارفرما به منظور پيشبرد كارها و تسريع در ارائه خدمات موضوع اين قرارداد در صورت تقاضای كتبی مجری حداكثر 20 درصد مبلغ قرارداد را به عنوان پيش پرداخت پس از مجوز شروع دوره و در قبال ارائه تضمين مورد قبول (ضمانت نامه بانكی معادل مبلغ پيش پرداخت) به مجری پرداخت می نمايد.

6-2- مبلغ پيش پرداخت از صورت وضعيت قطعی كسر خواهد شد.

6-3- تضمين ياد شده پس از اتمام دوره آموزشی، برگزاری آزمون و تسويه حساب و در صورت رضايت كارفرما از عملكرد مجری مسترد خواهد شد.

6-4- درصورتيكه مجموع ساعات آموزشي دوره براساس ماده 3 قرارداد بيش از 300 ساعت باشد در صورت تقاضای مجری و ارائه صورت وضعيت 60% اجرای دوره آموزشی كه مورد تأئيد ناظركارفرما باشد، كارفرما 20% مبلغ قرارداد را حداكثر يك هفته پس از دريافت صورت وضعيت به مجری پرداخت خواهد كرد.

 

ماده 7 – نحوه پرداخت مبلغ قرارداد 

به ازاء 90% نرخ قبولي كارآموزان در امتحانات پايان دوره آموزشي كه توسط كارفرما برگزارمي شود با رعايت ماده 5 ، 100% مبلغ قرارداد پس از كسر پيش پرداخت و كسورات قانونی و با تائيد حسن انجام كار توسط ناظر كارفرما به مجری پرداخت می گردد و چنانچه پائين تراز 90% باشد به ميزان تعداد قبول شدگان پرداخت خواهد شد.

تبصره یک –  ملاك تعداد افراد قبول شده دوره آموزشی امتحانات پايان دوره آموزشی و يک نوبت آزمون مجدد خواهد بود.

تبصره دو – چنانچه نرخ قبولي كارآموزان در آزمون پايان دوره و يک نوبت مجدد آزمون مازاد بر 90% باشد از محل افزايش 25% سقف قرارداد 50% هزينه سرانه هر نفر مازاد بر 90% تعداد قبول شدگان به مجری به عنوان پاداش پرداخت می شود.

 

ماده 8 – كسورات قانونی

پرداخت هرگونه كسورات قانوني به عهده مجری خواهد بود و اسناد و مدارك آن را پس از پرداخت به كارفرما ارائه دهد.

 

ماده 9 – شرايط كارآموزان     

9-1- دارا بودن مدرک تحصيلی …………………. در رشته ……………

9-2- دارا بودن كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم برای افراد مشمول (مرد).

9-3- دارا بودن سلامت جسمانی جهت گذراندن دوره آموزشی مطابق با شرايط مندرج در استاندارد آموزش مهارت.

9-4- ارائه معرفينامه ازكارفرما برای شاغلين (محل كار كارآموز) يا معرفی نامه از دانشگاه برای دانشجويان.

تبصره يك-  فهرست مشخصات كارآموزان كه به تأئيد ناظر قرارداد رسيده است، به پيوست بوده و جزء لاينفك قرارداد محسوب می شود.

تبصره دو – حداكثر تعداد كارآموزان در دوره آموزشی با رعايت استاندارد فضا و تجهيزات مورد تائيد ناظر قرارداد 20 نفر است.

 

ماده 10- استانداردهای اجرائی  

فهرست ماشين آلات، مواد مصرفی، مشخصات فضای كارگاهی و دروس نظری مورد نياز و منابع و جزوات دوره آموزشی كه به تأييد طرفين رسيده است به ضميمه بوده و جزء لاينفك قرارداد محسوب می شود.

تبصره – چنانچه دوره آموزشی با استفاده از فضا و تجهيزات محل كار كارآموزان برگزار شود ارائه قرارداد فی مابين مجری و مدير بنگاه اقتصادی مورد نظر شامل موارد ذيل الزاميست و بايستی ضميمه قرارداد باشد:

-مدت استفاده از فضا و تجهيزات( تاريخ شروع و پايان دوره آموزشی).

-فهرست تجهيزات، ابزارآلات و مواد مصرفی و ميزان آنها كه تامين آن به عهده مدير بنگاه اقتصادی می باشد.

 

ماده 11 – تعهدات مجری 

11-1- مجری تعهد مي نمايد برنامه و تقويم اجرايي دوره آموزشی را قبل از برگزاری دوره تهيه و به تائيد ناظرك ارفرما رسانده و دوره را طبق برنامه تائيد شده برگزار نمايد. تقويم اجرائی دوره آموزشی جزء لاينفك قرارداد محسوب می شود.

11-2- مجری تعهد می نمايد آموزش كارآموزان زير نظر مربيان خبره و توانا دارای شرايط ذيل با كيفيت مطلوب مطابق ضوابط تعيين شده و مورد تائيد كارفرما در چارچوب استانداردهای مربوط در پيوست های پيوست قرارداد انجام گيرد:

-دارای حداقل مدرك ليسانس در رشته تحصيلی مرتبط با رشته تدريس.

-دارای حداقل 2 سال سابقه تدريس در رشته مرتبط يا 4 سال سابقه كار مرتبط با رشته تدريس.

-شرايط مربی در آموزش روستائيان مطابق شرايط مربيان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می باشد.

-شرايط مربي برای دوره هايی كه براساس «مجوز موقت برگزاری دوره آموزشی» اجرا می شوند مطابق مشخصات مندرج در مجوز مذكور خواهد بود.

11-3- در طول مدت برگزاری دوره آموزشی مجری بايستی كليه مقررات ايمنی، حفاظت و بهداشت محيط كار را رعايت نمايد و درصورت بروز هر گونه حادثه ای اعم از كلی و جزئی از قبيل سوختگی، برق گرفتگی و هرگونه صدمات جسمي ديگر، مسئوليت صرفاً به عهده او خواهد بود و كارفرما در قبال دعاوی ناشی از اين قبيل خسارات و صدمات مبراست.

11-4- كليه پرداخت های مربوط به اجراي اين قرارداد شامل حق الزحمه مربيان، مواد مصرفی، تعمير تجهيزات، لوازم التحرير و منابع آموزشی مورد نياز، اياب و ذهاب، بازديد ازكارآموزان از مراكز صنعتی و خدمات ارتباطی مانند اينترنت و … به عهده مجری می باشد.

11-5- مجری موظف است در تمام مواقع در دسترس باشد، و به هر نوع اخطار و ابلاغي كه مربوط به اجرای قرارداد باشد و از طرف كارفرما يا ناظر وی به مجری اعلام شود حداكثر ظرف مدت 72 ساعت ترتيب اثر داده و نتيجه را كتباً به كارفرما يا ناظر قرارداد اعلام كند.

11-6- مجری حق واگذاری كار به شخص يا مؤسسه ديگر را ندارد و موظف است رضايت كارفرما را در تمام مراحل كسب نمايد.

11-7- مجری متعهد مي شود حداكثر ظرف مدت يك شانزدهم از شروع دوره نسبت به تهيه و ارسال فهرست كارآموزان شركت كننده در دوره آموزشی به همراه فايل رايانه ای آن روی لوح فشرده با تأئيد ناظر كارفرما اقدام نمايد. در صورت عدم ارسال به موقع فهرست كارآموزان، ساعات آموزش داده شده پس از يك دوازدهم دوره مورد تأئيد كارفرما نخواهد بود.

11-8- مجری مؤظف است ده روز كاری قبل از اتمام دوره آموزشی، زمان پايان دوره راكتباً به ناظر كارفرما اعلام نمايد.

11-9- مجری متعهد می گردد از ثبت نام كارآموزان جديد(حداكثر يك دوازدهم پس از شروع دوره) اجتناب نمايد. (ثبت نام كارآموزان جديد تا يك دوازدهم پس از شروع دوره تا سقف 20نفر كارآموز به تأئيد كارفرما مجاز است.)

11-10- كليه دستورالعمل ها و بخشنامه هائی كه در طول مدت قرارداد توسط كارفرما صادرمی شود برای مجری لازم الاجراء است.

11-11- مجری حق هيچ گونه دخالت در فرآيند و چگونگي اجرای آزمون را ندارد.

11-12-  با ناظران اعزامی كارفرما همكاری لازم را مبذول نمايد.

10-13- مجری مؤظف است دوره آموزشی را پس از اخذ تأئيديه از ناظر قرارداد (مطابق فرم پيوست) شروع نمايد.

11-14- كليه شرايط لازم رابراي انجام وظايف ناظر قرارداد مطابق ماده 14 اين قرارداد فراهم آورد.

11-15- عدم دريافت هرگونه ضمانت از كارآموزان از قبيل اسناد تعهدآور، كارت ملی، شناسنامه و …

11-16- مجری موظف است از بدو شروع دوره آموزشی، نقشه كارهای عملی، پروژه و مشخصات آن و تاريخ انجام بازديد و تقويم اجرائی سرفصلهای دوره آموزشی را تهيه و به كارآموزان تحويل دهد و نسبت به تنظيم شناسنامه آموزشی مطابق نمونه پيوست اقدام و يك نسخه از مستندات فعاليت های مذكور را به ناظر قرارداد ارائه نمايد.

11-17- مجری حق هيچ گونه مطالبه ای به جز آنچه كه در اين قرارداد ذكر شده را ندارد و حق هرگونه اعتراض را در پايان مدت قرارداد از خود سلب می نمايد و كارفرما هيچ گونه تعهد استخدامی نسبت به نامبرده نداشته و ندارد.

11-18- مجری در طول قرارداد،حق انعقاد قرارداد خريد خدمات آموزشی با ساير دستگاه ها و افراد را ندارد.

11-19- مجری تعهد می نمايد صلاحيت های فنی و اخلاقی لازم و پروانه فعاليت از مراجع قانوني ذيربط را داشته باشد.

11-20- مجری مكلف است تمامی اسناد و مجوزهای مربوط به تأسيس و فعاليت خود را پيوست قرارداد نمايد.

11-21- مجری متعهد می گردد موضوع قرارداد را در موعد مقرر انجام دهد و چنانچه نتواند تمام يا قسمتی از موضوع قرارداد را به موقع انجام دهد كارفرما مي تواند به ازاء هر يك روز تأخير ………درصد مبلغ قرارداد را به عنوان جريمه از مجری دريافت نمايد. بديهی است مجری حق هرگونه اعتراض و ادعايی را در اين زمينه از خود سلب و اسقاط می نمايد. (ميزان خسارت توسط ذيحساب و مديركل محترم امور مالی تعيين گردد).

 

ماده 12- تعهدات كارفرما

12-1- كارفرما متعهد است كليه كارآموزان شركت كننده در دوره آموزشي را نزد يكی از شركت های معتبر بيمه به هزينه خود بيمه حوادث نمايد.

12-2- كارفرما متعهد می گردد مبلغ قرارداد را به شرح نحوه پرداخت با تائيد حسن انجام كار توسط ناظر كارفرما و پس از كسر كسورات قانونی در وجه مجری پرداخت نمايد.

12-3- اولويت انتخاب و معرفی كارآموزان به عهده كارفرما می باشد و درهرصورت فهرست ثبت نام شدگان هر دوره آموزشی قبل از شروع دوره بايد به تائيد كارفرما برسد.

12-4- همكاری با مجری در پذيرش كارآموزان.

12-5- برگزاری آزمون پايان دوره (تئوری و عملی) حداكثر سه روزكاری پس از پايان دوره آموزشی و اعلام نتايج حداكثر 48 ساعت پس از برگزاری آزمون.

12-6- برگزاری يك نوبت آزمون مجدد از مردود شدگان حداكثر يك هفته پس از اعلام نتيجه نوبت اول آزمون پايانی.

 

ماده 13- ناظر قرارداد

مسئوليت نظارت برحسن اجرای قرارداد دركليه مراحل به عهده آقای / خانم ……… به عنوان نماينده كارفرما می باشد. بديهی است نظارت كارفرما رافع مسئوليت مجری نمی باشد.

 

ساير شرايط :

ماده 14- چنانچه عوامل قهری، مانع از انجام هر بخشي از موضوع اين قرارداد شود مجری موظف است مورد را كتباً و باذكر علت به اطلاع كارفرما برساند. كارفرما پس از اطلاع از موارد و عوامل قهری، نظر خود را نسبت به ادامه يا فسخ قرار داد اعلام خواهد نمود.

ماده 15- هرگاه در اجرا و تغيير اين قرارداد اختلافی بين طرفين بروز كند در مرحله اول از طريق مذاكره و نمايندگان طرفين رسيدگی و درصورت عدم توافق موضوع نزد خانم / آقا / موسسه يا شركت به عنوان داور مطرح مي شود كه رأی داور برای طرفين لازم الاجراء و قطعی است.

ماده 16- فسخ قرارداد

كارفرما مختار است در صورت عدم انجام تعهدات از سوی مجری در هر مقطعی با اخطار كتبی طی يك هفته انجام امور موضوع قرارداد را متوقف و قرارداد را فسخ نمايد.

ماده 17- مستندات قرارداد

مدارك و مستندات اين قرارداد به شرح ذيل و جزء لاينفك قرارداد خواهد بود:

1- پروانه فعاليت و يا شماره ثبت مؤسسه (برای اشخاص حقوقی).

2- فهرست استاندارد آموزش مهارت مصوب لازم الرعايه.

3- فهرست كارآموزان مورد تائيد كارفرما.

4- تقويم اجرائی دوره آموزشی و نقشه كارهای عملی.

5- تصوير پروانه آموزشی مربی يا مربيان مجری دوره آموزشی.

 

ماده 18 – اين قرارداد در 18 ماده و 9 تبصره و ……. بند و ……… برگ پيوست كه جزء لاينفك قرارداد است- در چهار نسخه تهيه و تنظيم شده، به امضاء طرفين رسيده است و هر دو نسخه اعتبار يكسان دارد.

 

امضاء كارفرما              امضاء مجری