نمونه قرارداد قالب بندی

نمونه قرارداد قالب بندی

 

ماده 1- طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین ……………… به نمایندگی آقای ……………… به شماره ملی ……………… نام پدر ………………… به نشانی ……………………………… شماره تماس ……………… که ازین پس «کارفرما» نامیده خواهد شد، و ……………… به نمایندگی آقای ……………… به شماره ملی ……………… نام پدر ………………… به نشانی ……………………………… شماره تماس ……………… که ازین پس «پیمانکار» نامیده خواهد شد، به منظور انجام موضوع قرارداد منعقد می گردد و طرفين ملزم و متعهد به اجراي مواد و اصول آن ميباشند.

ماده 2- موضوع قرارداد

((تهیه وسایل و قالب بندی با استفاده از قالب فلزی در دیوارهای بتنی، ستون ها و شناژهای قائم، تیرها، تاوه ها (دال ها) ))

ماده 3- اسناد و مدارک قرارداد

3-1- قرارداد حاضر

3-2- نقشه و مشخصات فنی عمومی و خصوصی که بنا به مورد توسط کارفرما ابلاغ می گردد.

3-3- کلیه دستور کارهایی که در حین اجراء توسط کارفرما یا دستگاه نظارت ابلاغ می گردد.

ماده 4- مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد حدوداً ………… ریال پیش بینی می گردد که تا 25 درصد قابل افزایش یا کاهش می باشد که براساس صورت وضعیت پیشرفت کار طبق تأیید دستگاه نظارت قابل پرداخت بود.

4-1- تهیه وسایل و قالب بندی با استفاده از قالب فلزی در دیوارهای بتنی، ستون ها، تیرها، دال ها، پی ها و شناژها، تا ارتفاع 5/3 متر هر متر مربع ………… ریال.

4-2- تهیه وسایل و قالب بندی با استفاده از قالب فلزی در ستون ها، شناژهای قائم، تیرها، دال ها و دیوارهای بتنی که ارتفاع بیش از 5/3 متر و حداکثر 5/5 متر باشد هر متر مربع ……… ریال.

4-3- تهیه وسایل و قالب بندی با استفاده از قالب فلزی در تیرها، ستون ها، دال ها، شناژهای قائم، دیوارهای بتنی که ارتفاع بیش از 5/5 متر و حداکثر 5/7 متر باشد هر متر مربع ……… ریال.

4-4- تهیه وسایل و قالب بندی با استفاده از قالب فلزی در تیرها، ستون ها، دال ها، شناژهای قائم و دیوارهای بتنی که ارتفاع بیش از 5/7 متر و حداکثر 10 متر باشد هر متر مربع ………… ریال.

تبصره یک- منظور از قالب فلزی در این قرارداد، قالبی است که از ورق توأم با انواع پروفیل های فولادی ساخته شده است.

تبصره دو- در اندازه گیری قالب بندی ها، سطوح بتن ریخته شده که در تماس با قالب است ملاک محاسبه قرار می گیرد.

تبصره سه- منظور از ارتفاع به ترتیب زیر است:

الف- در مورد دیوار در طبقه اول روی پی، ارتفاع متوسط دیوار نسبت به رقوم روی پی که دیوار روی آن قرار می گیرد، و در طبقات بعدی ارتفاع متوسط دیوار نسبت به کف همان طبقه.

ب- در مورد تیرودال ارتفاع متوسط قرارگرفتن پای شمع های قالب بندی تا سطح زیرین تیرودال.

تبصره چهار- در این قرارداد هزینه های پشت بند، چوب بست و داربست و بازکردن قالب و اجرای کامل کار در نظر گرفته شده است.

4-5- در نرخ نامه بهای ماده رها ساز (روغن و مانند آن) پیچ و مهره لازم، در قیمت ها منظور شده است.

4-6- بهای انجام عملیات لازم برای ایجاد پخ در گوشه قالب ها در قیمت ها منظور شده است.

4-7- هزینه تمیز کردن قالب ها در قیمت ها در نظر گرفته شده است .

ماده 5- نحوه پرداخت

پس از اتمام کار پیمانکار موظف است نسبت به تهیه صورت وضعیت کارهای انجام شده اقدام و پس از تأیید نماینده کارفرما با توجه به مفاد قرارداد نسبت به پرداخت مبلغ کارکرد پس از کسر 10 درصد حسن انجام کار و 5 درصد مالیات اقدام خواهد شد.

تبصره یک- 5 درصد حسن انجام کار پس از تحویل موقت و 5 درصد پس از تحویل قطعی با درخواست کتبی پیمانکار و تأیید کارفرما پرداخت می گردد.

تبصره دو- 10 درصد کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت از سوی کارفرما به پیمانکار پرداخت می گردد.

ماده 6- مدت قرارداد

مدت قرارداد جمعاً ……… روز / ماه شمسی از تاریخ ………… لغایت ………… می باشد

ماده 7- مشخصات فنی

پیمانکار موظف است:

7-1- قبل از جاگذاری آرماتورها باید رویه قالب ها را نصب کرده و مواد رها ساز را روی قالب ها بکشد.

7-2- قطعات رویه قالب ها باید در کنار هم طوری جذب و جفت شوند که هدر رفتن شیره بتن ممکن نباشد.

7-3- قالب ها باید از هر نوع آلودگی، ملات، مواد خارجی و نظایر اینها عاری باشند و قبل از هربار مصرف با مواد رهاساز پوشانده شوند این مواد را باید چنان بکار برد که بدون آلوده شدن آرماتورها، روی سطوح قالب لایه ای یکنواخت و نازک به وجود آید.

7-4- در مواردی که دسترسی به کف قالب ها دشوار یا غیرممکن باشد باید به تعبیه دریچه های بازدید و کف شورهای قالب برای تمیز کردن قالب قبل از بتن ریزی اقدام کرد.

7-5- در صورتی که کیفیت سطح تمام شده اهمیتی خاص داشته باشد نباید از قطعات قالب های صدمه دیده در مراحل قبلی استفاده کرد.

7-6- پیمانکار باید زمانی قالب را بردارد که بتن بتواند تنش های مؤثر را تحمل کند و تغییر شکل آن از تغییر شکل های پیش بینی شده تجاوز نکند.

7-7- عملیات قالب برداری و برچیدن پایه ها باید گام به گام، بدون اعمال نیرو و ضربه و طوری باشد که اعضاء تحت اثر بارهای ناگهانی قرار نگیرند.

7-8- برچیدن پایه های تیرها باید از وسط شروع شود و به طرف تکیه گاه ادامه یابد یا پایه های زیرکنسول های بزرگ باید به تدریج از لبه آزاد به طرف تکیه گاه برچیده شوند و هر لحظه که علائمی از تغییر شکل یا ترک خوردگی در کنسول ها مشاهده شود برچیدن پایه ها را باید متوقف کرد.

7-9- زمان قالب بندی طبق جدول زیر می باشد :

شرح دمای مجاور سطح بتن ( سلسیوس )
نوع قالب بندی 24 و بالاتر 16 8 0
قالب های قائم، ساعت 9 12 18 30
دال ها قالب زیرین، شبانه روز 3 4 6 10
پایه های اطمینان، شبانه روز 7 10 15 25
تیرها قالب زیرین، شبانه روز 7 10 15 25
پایه های اطمینان، شبانه روز 10 14 21 36

7-10- برای تیرهای با دهانه تا 7 متر برداشتن کل قالب و داربست و زدن پایه های اطمینان مجاز است ولی برای دهانه های بزرگتر از 7 متر تنظیم قالب و داربست باید طوری باشد که برداشتن قالب بدون جابجایی پایه های اطمینان میسر شود.

7-11- برداشتن پایه های اطمینان باید بدون اعمال فشار و ضربه طوری باشد که بار به تدریج از روی آنها حذف شود.

7-12- رعایت شاقولی بودن قالب ها الزامی می باشد.

7-13- رعایت تراز بودن قالب ها الزامی می باشد.

ماده 8- تعهدات پیمانکار

8-1- پیمانکار از محل کار بازدید و از کم و کیف آن کاملاً مطلع می باشد و کلیه نقشه ها و مشخصات فنی مربوط به اجرای کار را رویت نموده است و کلیه کارها را طبق نقشه و دستورکارها زیر نظر دستگاه نظارت بدون عیب و نقص انجام دهد.

8-2- پیمانکار می بایستی در تمام مراحل کار در کارگاه حاضر بوده و در غیاب خود نماینده تام الاختیار ذیصلاح با اطلاعات فنی مورد نیاز که مورد تأیید کارفرما نیز باشد حضور داشته باشد.

8-3- پیمانکار جهت اجرای حسن انجام تعهدات خود مبلغ ……………… ریال به صورت چک تضمین شده بانکی در قبال اخذ رسید تحویل کارفرما می نماید. چک مذکور پس از اتمام کار با تقاضای پیمانکار مسترد می گردد.

8-4- چنانچه پیمانکار نسبت به شروع کار در موعد مقرر اقدام ننماید، سپرده پیمانکار به نفع کارفرما ضبط و قرارداد فیمابین بدون نیاز به هیچگونه تشریفات لغو شده تلقی می گردد.

8-5- چنانچه پیمانکار پس از شروع کار به هر علت کار را متوقف نماید کارفرما می تواند بدون نیاز به تأمین دلیل از دستگاه های قضایی و مراجع ذیصلاح نسبت به تنظیم صورتجلسه کارکرد که به تأیید دستگاه نظارت رسیده اقدام و یک نسخه از آن راتحویل پیمانکار نماید.

8-6- پیمانکار متعهد به رعایت دقیق برنامه زمان بندی اجراء عملیات می باشد و در صورت هرگونه تأخیر که ناشی از کار پیمانکار باشد کلیه خسارات وارده متوجه وی خواهد بود.

8-7- پیمانکار حق واگذاری کار به غیر را ندارد و در صورت اثبات چنین سندی، کارفرما حق هرگونه اقدام را به هرشکل و به صورت تام الاختیار خواهد داشت.

8-8- پیمانکار در حفظ و حراست اموال شرکت، ابزار، ماشین آلات، مصالح و قطعات مسئول است و کارفرما در هر مقطعی می تواند آمارگیری و بررسی از ابزار و وسائل …نموده و در صورت وجود کمی و کاستی پیمانکار مسئول پاسخگویی و جبران است.

8-9- پیمانکار مسئولیت کامل ناشی از منع قانونی کار کردن افراد مشمول نظام وظیفه و اتباع بیگانه خارجی (افغانی) یا افرادی که به نحوی از حق کار کردن محروم هستند را دارد و شرکت فرض را بر این قرار داده که افراد پیمانکار هیچ نوع منع قانونی برای کار کردن ندارند.

8-10- پیمانکار ملزم می گردد هرگاه عدم صلاحیت اخلاقی و یا فنی یک یا چند تن از پرسنل وی بنا به تشخیص مسئولین کارگاه محرز گردد، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از اعلام مسئولین کارکنان مذکور را تسویه حساب و تعویض و به جای آنها افراد مورد تأیید را بکار گمارد.

8-11- در صورت وقوع حادثه برای پرسنل پیمانکار، پیمانکار مسئولیت تهیه، تکمیل و امضاء فرم گزارشات حادثه وزارت کار و همچنین کلیه جنبه های مالی و حقوقی آن را به عهده خواهد داشت.

8-12- پیمانکار مسئولیت کامل ایمنی پرسنل خود را به عهده داشته و متعهد خواهد بود که پرسنل خود را ملزم به استفاده از لوازم و وسائل استحفاظی نماید تا پرسنل دچار حادثه ناشی از کار نگردند. ضمناً رعایت مبحث 12 مقررات ملی ساختمان نیز اجباری می باشد.

ماده 9- موارد فسخ قرارداد

9-1- انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.

9-2- تأخیر در شروع به کار بیش از یک هفته از تاریخ ابلاغ قرارداد.

9-3- عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.

9-4- تأخیر در اجرای کار بطوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و یا سوء نیت پیمانکار بنماید.

9-5- غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.

تبصره- در کلیه موارد مذکور تشخیص و نظر کارفرما ملاک عمل بوده و قاطعیت دارد.

ماده 10- دوره تضمین قرارداد

مدت دوره تضمین قرارداد پس از اتمام کار که به تأیید کارفرما و دستگاه نظارت رسیده، دوبرابر مدت زمان قرارداد می باشد در صورت بلانقص بودن کار انجام شده. مبلغ ده درصد حسن انجام کار و سپرده حسن انجام تعهدات با تقاضای پیمانکار به ایشان مسترد می گردد.

ماده 11- این قرارداد در ده ماده و هفت تبصره و در چهار نسخه تهیه و تنظیم شده که هر نسخه حکم واحد را دارا و قابل اعتبار می باشد.

امضاء کارفرما                                                                      امضاء پیمانکار