نمونه قرارداد وکالت در طلاق

نمونه قرارداد وکالت در طلاق

ماده 1- طرفین قرارداد:

موکل: خانم …………….. فرزند …………. دارای شناسنامه شماره ……….. صادره از …………… متولد ……………….. شماره تلفن …………………… ساکن ……………………………………………………….  وکیل: خانم/آقای ……………………… فرزند ……………. دارای شناسنامه شماره ………….. صادره از ……………… متولد ………………….. شماره تلفن …………………….. ساکن ………………………………………………………….

 ماده 2- مورد وکالت (موضوع قرارداد): مطلقه نمودن موکل از قید زوجیت آقای …………………. به هر قسم طلاق اعم از بائن، رجعی، خلع یا مبارات با هر شرط و به هر طریق اعم از اخذ مهریه و نفقه و یا بذل آن و یا بذل عین مهریه یا معادل، یا کمتر و یا بیشتر از مهریه و با هر شرط ضمن‌العقد و روشن شدن تکلیف فرزندان خردسال اعم از قبول یا رد سرپرستی و عندالزوم مراجعه به دادگاه و انتخاب داور یا داوران و قبول یا رد رأی داور و هم چنین درخواست گواهی از دادگاه یا دفتر دادگاه به منظور اجرای دادنامه جهت ثبت واقعه طلاق در دفتر رسمی طلاق و تقدیم دادخواست مربوط به موارد متن این وکالت نامه با تطبیق به موارد مندرج در قوانین جاری و تنظیم و امضای سند طلاق وفق موارد مصرح در دادنامه قطعی شده مربوطه و عقد قرارداد با وکلای دادگستری ضمن انتخاب وکیل دادگستری در رابطه با تقدیم دادخواست و دفاع و انجام مورد وکالت با داشتن کلیه اختیارات اعتراض به رأی، واخواهی، اعاده دادرسی، ادعای جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند، تعیین جاعل، ارجاع دعوا به داور و تعیین داور، توکیل، تعیین مصدق و کارشناس، دعوای ورود ثالث، دعوای متقابل و دفاع در مقابل آن، رد ادعای اعسار، قبول یا رد سوگند، درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات آن و اخذ محکوم به و موضوع لازم‌الاجراء و وجوه ایداعی به نام موکل، ایراد، جرح شهود، درخواست و اجرای قرارهای تأمین دلیل، تأمین خواسته، معاینه محل، تحقیق محلی، تعیین حافظ، مراجعه به دادسرا و دادگاه ها و دیوان عالی کشور و اجرای احکام و مراجع نیروهای انتظامی (پلیس) و تحویل گرفتن تمامی جهیزیه و امضای سند طلاق و ثبت دفتر و احتمالاً اصلاحیه‌های آن و تأدیه هزینه‌ها و اخذ یا تسلیم اوراق و مدارک از اصل یا رونوشت یا کپی و دادن وکالت جهت اجرای صیغه طلاق.

 ماده 3- حدود اختیارات: وکیل مرقوم در خصوص انجام مورد وکالت دارای اختیارات نامبرده می‌باشد، اقدام و امضای وی در این موارد به جای اقدام و امضاء موکل صحیح و نافذ است و نیازی به حضور موکل یا کسب اجازه مجدد موکل ندارد و این وکالت فقط در نفس وکالت مؤثر است.

ماده 4- مرجع حل اختلاف: در صورت بروز اختلاف بین طرفین ابتداً از طریق مذاکره بین‌الطرفینی و در صورت عدم حل اختلاف موظف به رجوع به داوری می‌باشند و النهایه در صورت عدم حل و فصل اختلاف توسط داور موضوع با ارجاع به مراجع صالح قانونی حل و فصل می‌گردد.

 ماده 5- نسخه های قرارداد:

این قرارداد مشتمل بر پنج ماده در تاریخ …………….. به تعداد …. نسخه با اعتبار یکسان تنظیم، امضاء و مبادله گردید.

امضاء وکیل                                                               امضاء موکل