پیامک قرار نهایی صادر شد

  • عمومی
  • دادراه
  • No Comments
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۶

پیامک قرار نهایی صادر شد

پیامک قرار نهایی

پیامک قرار نهایی، پیامکی است که به مخاطبی که در مراجع قضایی پرونده دارد، ارسال می‌شود و در واقع با دریافت پیامک قرار نهایی مخاطب مطلع می شود که بازپرس، دادیار یا قاضی یک قرار نهایی در پرونده ای که در حال رسیدگی است صادر کرده است.

اگر شما با جستجوی عبارت « پیامک قرار نهایی » و یا « پیامک قرار نهایی صادر شد » به این صفحه وارد شده اید به این معنا است که اطلاع حقوقی تان کامل نیست. اگر وکیل دارید، به شما تبریک می‌گوییم. ولی اگر وکیل ندارید، این عدم درک مفهوم قرار نهایی می تواند یک نشانه باشد. بهتر است دریافت پیامک قرار نهایی را به فال نیک بگیرید و اگر تا کنون فکر می کردید که خودتان می توانید به تنهایی همه جوانب پرونده خود را پیگیری کنید، بدانید که تصورتان چندان درست نیست و بهتر است تا دیر نشده از وکیلی آگاه کمک بگیرید. البته اگر ما مفهوم قرار نهایی را توضیح دهیم و بگوییم چرا پیامک قرار نهایی برای شما ارسال شده است، ممکن است باز خیالتان راحت شود و خیلی زود فراموش کنید که واقعا به وکیل نیاز دارید. اما در هر حال ما از توصیه بیشتر صرفنظر می‌کنیم و به دلیل ارسال « پیامک قرار نهایی صادر شد »، می پردازیم.

قرار نهایی چیست؟

قرار نهایی به قرارهای زیر اطلاق می شود:

قرار منع تعقیب (منع پیگیرد) در واقع حاکی از این است که از نظر مرجع رسیدگی کننده در پرونده دلایل کافی برای انتساب جرم به متهم وجود ندارد. قرار موقوفی تعقیب به ابن معنی است که اگرچه مرجع رسیدگی کننده هنوز به نتیجه نرسیده است که متهم جرمی مرتکب شده است یا نه به دلایل شکلی تصمیم گرفته است ادامه رسیدگی را متوقف نماید. قرار مجرمیت به این معنی است که مرجع رسیدگی کننده به این نتیجه رسیده است که متهم مجرم است و با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده قرار مجرمیت صادر کرده است. قرار جلب به دادرسی به این معناست که مرجع رسیدگی کننده معتقد است که جرم وقوع یافته است و متهم برای رسیدگی فراخوانده خواهد شد.

البته برخی از حقوقدانان قرارهایی چون بایگانی پرونده، امتناع از رسیدگی و عدم صلاحیت را نیز از جمله قرارهای نهایی قلمداد می‌کنند. بنابراین دریافت پیامک قرار نهایی می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

اگر درباره دریافت پیامک قرار نهایی یا هر مسأله حقوقی دیگری نیاز به مشاوره حقوقی رایگان دارید به صفحه اول دادراه مراجعه نمایید.