محمدمهدی رضیان
وکیل
1399/5/25
انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری

انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری

 

در دنیای پرمشغله امروز پیچیدگی‌های حاکم بر کسب و کار و تجارت از یک سو و دغدغه‌ها و اختلافات خانوادگی مانند طلاق، مهریه، نفقه از سویی دیگر نیاز افراد به مشاوره حقوقی را پر رنگ تر کرده است، چرا که همه افراد تخصص و آگاهی لازم برای حل مسائل حقوقی خود را ندارند. روند اقامه دعوی به دادگاه، ارائه مدارک و شواهد، آگاهی از قوانین حقوقی مربوط به چک و اسناد تجاری و… مواردی است که تنها با مراجعه و مشاوره یک وکیل باتجربه و کاربلد به سادگی قابل انجام است.

اکثر افرادی که در کانون وکلای اصفهان به جستجوی وکیل می‌پردازند و یا به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری هستند،  در حالی که خواستار معرفی وکیل خوب در اصفهان و دیگر شهرهای اصفهان می‌باشند، سوالات و ابهاماتی را مطرح میکنند که در ادامه از طریق وب سایت مشاوره حقوقی محمد مهدی رضیان  وکیل پایه یک دادگستری به برخی از آنها پاسخ خواهیم داد.
 

وکیل پایه یک دادگستری یعنی چه؟
وکیل پایه یک دادگستری کسی است که یا از طریق قبولی در آزمون کانون وکلا، دوره کارآموزی وکالت را طی کرده و پروانه پایه یک کسب کرده است یا بعد از قبولی در آزمون مرکز مشاوران و گذراندن دوره کارآموزی، وکیل پایه ۲ و در نهایت وکیل پایه یک می‌شود. اما عمده ترین تفاوت وکلای پایه یک و دو دادگستری در حدود اختیارات آنها می‌باشد. وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری وکالت کند  در حالی که وکیل پایه دو، حق شرکت در برخی دعاوی را دارد.
 


انواع وکیل
در تقسیم بندی کلی وکلایی که به دادگاه مراجعه می‌کنند، یکی از عناوین زیر را دارند:

●    وکیل انتخابی یا قراردادی
زمانی که خود شخص برای انجام امور حقوقی خود، بعد از معرفی وکیل خوب در ساری یا بهترین وکیل آمل اقدام به عقد قرارداد وکالت می‌کند تا از حقوق وی در مراجع قضایی دفاع کند، وکیل انتخابی یا قراردادی نامیده می‌شود.

●    وکیل تسخیری
اگر در دعاوی کیفری شخص به دلیل عدم بضاعت مالی یا دلایل دیگر از داشتن وکیل امتناع کند، دادگاه وکیلی را به صورت رایگان برای دفاع از حقوق شخص تعیین میکند.

●    وکیل معاضدتی
بر طبق قانون مدنی همه افراد باید در مراجع قضایی برای خود وکیل داشته باشند، اما اگر فردی به دلیل عدم استطاعت مالی یا سایر دلایل قادر به انتخاب وکیل برای خود نباشد، طبق صلاحدید دادگاه و کمیسیون کانون وکلا یک وکیل به صورت رایگان برای دفاع از حقوق او تعیین می‌شود که به آن وکیل معاضدتی می‌گویند. وکیل معاضدتی در امور حقوقی به کار گرفته می‌شود.

●    وکیل اتفاقی
در برخی موارد خاص افرادی که رشته تحصیلی آنها حقوق بوده اما به کار وکالت مشغول نیستند، می‌توانند برای وکالت در یک پرونده خاص پروانه وکالت کسب کنند. البته مجوز برای چنین وکلایی در سال به میزان بسیار محدودی می‌باشد.

●    وکیل تبرعی
اگر یک وکیل برای قبول وکالت یک متهم، هیچ حق الزحمه و حق وکالتی دریافت نکند، در اصطلاح وکیل تبرعی نامیده میشود.
 


تفاوت وکیل کیفری و حقوقی
تفاوت وکیل حقوقی و کیفری در تفاوتی است که بین قوانین و آیین دادرسی دعاوی حقوقی و کیفری وجود دارد. دعوای حقوقی  یک ادعای خصوصی است در حالی که افراد زمانی می‌توانند شکایت کیفری داشته باشند که در قانون، اقدام طرف مقابل برابر با جرم تعریف شده باشد، مانند سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری و جعل سند و هر عملی که مطابق قانون جرم تلقی شود. طبیعتا پرونده‌های کیفری حساسیت بیشتری داشته و باید در انتخاب وکیل کیفری باتجربه دقت کافی داشت.

هزینه وکیل حقوقی
به گمان برخی افراد هزینه وکالت برای برخی پرونده‌های حقوقی، هزینه اضافه بوده و نیازی به وکیل نمی بینند. در حالی که باید توجه داشت استفاده از تخصص و تجربه یک وکیل می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌های مختلفی مانند رفت و آمدهای بیهوده و بی نتیجه باشد. به طور مثال با انتخاب وکیل طلاق در  اصفهان می‌توانید در زمان کمتری برای طلاق توافقی یا گرفتن مهریه و نفقه و… به نتیجه برسید.
 
نکته پایانی این که اگر به دنبال بهترین وکیل اصفهان، کاشان،خمینی شهر، نجف آباد، یا دیگر شهری‌های استان اصفهان هستید، برای دریافت مشاوره در تمام زمینه‌های مختلف حقوقی اعم از دعاوی مربوط به چک و سفته، تقسیط دیون بانکی و غیربانکی، تنظیم قراردادهای حقوقی تجاری، دعاوی خانوادگی و... می‌توانید به وب سایت محمد مهدی رضیان که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای اصفهان، مراجعه کنید.
عدم مراجعه به وکیل دادگستری در اکثر  پروندها بدلیل تخصصی بودن و نیاز به دفاع مشخص ،میتواند عواقب جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد .لذا توصیه میگردد قبل از هراقدام حقوقی حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشورت نمایید .


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1400/3/11
قانون در جامعه بایدها و نبایدها را مشخص می‌کند و از این طریق باعث برقراری نظم می‌شود. امروزه، قوانین آن‌چنان گستردگی دارند که عموم جامعه قادر به آشنایی و د... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1399/11/3
راه‌های اثبات تجاوز چیست؟به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و تجربه شخصی باید عنوان نمایم که اثبات "جرایم ⁧تجاوز⁩ به عنف" در نظام دادرسی ایران، از پیچیده‌... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1399/11/3
وکیل به فردی گفته می‌شود که از سوی شخص دیگری برای انجام کاری مامور می‌شود و قرارداری که طبق قوانین و حقوق مدنی بین طرفین منعقد می‌شود «وکالت» نامیده می‌شود. طرفین قرارداد منعقد شده نیز «وکیل» و «موکل» نام دارند. سوال دیگری که ممکن است در ذهن شما بوجود آید این ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1399/11/3
ویژگی بهترین وکیل دادگستری اصفهان۱- ابتدا تحقیق کنید زیرا باید ازتوانایی علمی ، شهرت ، تجربه ، حسن اخلاق و حق الوکاله و سایر خصوصیات بهترین وکیل اصفها... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

razianmehdi@yahoo.com

آدرس:

استان اصفهان -اصفهان-چهارباغ بالا

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.