حامد نادرزاده
وکیل پایه یک
1403/1/21
بهترین واکنش ها بعد از تصادف

بهترین واکنش ها بعد از تصادف

چه راننده وسیله نقلیه باشید و چه عابر پیاده در هر صورت به خاطر سپردن نکات زیر می تواند شما را از بسیاری عواقب نادیده و ناخواسته دور نگه دارد:

1. اگر تصادف موجب خسارات مالی و بدنی بوده تا جای ممکن صحنه را دستکاری نکنید، اگر مقصر حادثه باشید گزارش این رفتار از سوی مامورین و کارشناسان بازیابی صحنه به ضرر شما خواهد بود (شرکت بیمه ممکن است از پرداخت فوری امتناع کند و شما از ظرفیت سازش قبل از صدور رای قطعی محروم می مانید و این یعنی گرفتار شدن در چرخه عریض و طویل دادسرا و دادگاه! ) و اگر قربانی حادثه باشید یک دلیل مهم را در اثبات حقتان ازدست خواهید داد. 

2. رانندگانی که علی رغم نیاز آسیب دیده به کمک، فرار را بر قرار ترجیح می دهند به لحاظ تشدید مجازات قانونی و تقلیل احتمال رضایت شاکی خود را به دردسر می اندازند.

3. از همان روز اول از یک وکیل خبره مشاوره های لازم را بگیرید چون مهلت اعتراض به نظریه پزشکی قانونی 7 روز است و به تجربه دیده شده که در معاینات به دلایلی، مقدار جراحات از حیث عمق کمتر یا بیشتر احتساب شده و بعد از مدتی که آثار کم رنگ یا محو می گردد هم اعتراض نتیجه ای ندارد! 

سوالات متداول

1- من در اتوبان از پشت به یه ماشین دیگر زدم اون هم خورده به یه ماشین دیگر ایا خرج دوتا ماشین با من است یا فقط ماشینی که بهش زدم?

مسئول صحنه را قاضی با کمک کارشناس، کروکی صحنه، شهود و حتی المقدور دوربین ها تعیین می کند

2- سلام سال گذشته من با یک خودرو مدل 99 تصادف کردم و اونجا به افسر زنگ نزدیم بیاد تا کروکی بکشه و بصورت توافقی رفتیم بیمه و خسارت ماشین زیان دیده کامل بهش پرداخت شد حالا بعد از گذشت یکسال ابلاغیه شورا حل اختلاف اومده که طرف مقابل دادخواست دریافت افت قیمت خودروش رو نوشته ، سوال من اینه که من میتونم اعتراض بکنم که مقصر نیستم چون نه گزارش افسر و کروکی وجود داره ، چون در اون صحنه همه چیز بصورت توافقی طی شده بود و من نمی دونستم بعدا این شخص میخواد ادعای افت قیمت ماشینش رو هم بکنه؟

معمولا در دفتر مرکزی بیمه طی سازش نامه ای از پیش آماده بیان میشود که زیان دیده حق اقامه کلیه دعاوی را علیه بیمه گر و بیمه گذار ساقط می کند و شرط پرداخت قبل از رای قطعی اینگونه تعيين می شود .

0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1403/2/2
سردرگمی و فشار خوردن از طولانی شدن دادرسی و تعقیب شکایات یکی از بدترین اتفاقاتی است که ... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

hamed.naderzadeh@gmail.com

آدرس:

خیابان خواجه عبدالله انصاری. کوچه 9، ساختمان مدائن، طبقه همکف، گروه حقوقی مبداء

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.