بنده در یک ساختمان 8 واحدی زندگی میکنم در طبقه چهارم قسمتی از ایزوگام با مشکل مواجه شده بود و بنده مدیر ساختمان بودم و اقدام به تعمیر کردم یکی از همسایگان اعتقاد دارد واحد های شرقی باید هزینه را پرداخت کنند چون ان قسمت مشکل داشته و چهار واحد غربی نباید هزینه ای بپردازند در صورتی که سقف کل پشت بام یکسره است و اینکه هزینه تعمیر سقف منزل من که به علت نشت اب تخریب شده به عهده چه کسی است؟ و اگر باید همه پرداخت کنند چگونه میتوان مبلغ را از شخصی که امتناع میکند گرفت؟
در خصوص نحوه تعیین سهم هر واحد از شارژ ساختمان میگوید: مستندا به ماده 23 آییننامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها و تبصره ذیل، مخارجی که ارتباطی به میزان مساحت زیر بنا ندارد از قبیل هزینههای مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، هزینه نگهداری تاسیسات، باغبان، تزیینات قسمتهای مشترک و غیره به طور مساوی بین مالکین یا استفادهکنندگان تقسیم میشود. تعیین سهم هر یک از مالکان یا استفادهکنندگان با مدیر یا مدیران است.
هزينههاي عمومي ساختمان را كه به وسيله مجمع عمومي ساختمان تعيين شارژ میگویند و مالكين مكلفند اين هزينههاي مشترك را هر ماهه مطابق مصوبات پرداخت كنند
در صورت امتناع مالک یا استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک از طریق مدیر یا هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن هزینهها مطالبه میشود.
و هرگاه مالک یا استفادهكننده ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیران میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک یا استفادهكننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده اجراییه صادر خواهد كرد.
چنانچه عدم ارایه خدمات مشترک موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده 10 مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه میتوانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) ارائه کنند.
02:32:05 1399/10/15
هزینه تعمیر ایزوگام در ساختمان هزینه مشاعات ساختمان هزینه تعمیرات ساختمان هزینه های ساختمان
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.