سلام من یه مشکل حقوقی و چند تا سوال دارم کسی جوابش رو می دونه؟
من گوشیم رو دزدیدن و مراحل قانونی رو پیش رفتم تا گوشیمو ردیابی کردم و آدرس و مشخصات کسی که گوشیم دستشه رو پیدا کردم.
کلانتری محل دزدی یه نامه ی احضاریه داد بهم که بدم کلانتری محل اقامت مجرم.
تاریخ 2 روز بعدش برای مراجعه متهم به کلانتری خورده بود. یعنی کلا 1 روز وقت داشتم نامه رو تحویل بدم.
من یکی از صفحات اون برگه احضاریه رو گم کردم (3 صفحه بود)
حالا مامور کلانتری محل دزدی دیگه بهم احضاریه نمیده و بهم فحش داد و خیلی بد حرف زد.
هیچ کسی هم بجز اون فرد نمی تونه بهم احضاریه بده. چون فقط وظیفه ی اون افسره و فقط توی همون کلانتری (کلانتری محل سرقت) باید این قسمت رو پیش ببرم.
زنگ زدم 197 سازمان شکایت از نیروهای انتظامی. مشکلم رو گفتم و حدود 2 ماه داشت توسط کارشناسا بررسی می شد.
بعد 2 ماه جواب اومد برای حل مشکلتون به کلانتری مراجعه کنید و مشکلتون رو حل می کنن.
رفتم کلانتری ولی اون افسر و رئیس کلانتری قبول نکردن که وظیفه دارن یه بار دیگه اون نامه رو بدن.
1- جایی در قانون نوشته که کلانتری وظیفه داره اون نامه احضاریه رو دوباره بده یا فقط وظیفه داره یک بار نامه رو بده؟ باید قانون رو به افسر نشون بدم تا قبول کنه جزو وظایفشه.
2- اون نامه برای 2 روز بعد تاریخ خورده بود آیا همچین تاریخی اصلا مجاز بوده؟ یا باید حتما 5روز وقت می داده به مجرم؟
3- اون افسر به من توهین و منو تهدید کرد اگه یه بار دیگه بیام این کلانتری گردن منو می شکونه شاهدی ندارم آیا می تونم ازش شکایتی کنم و شکایتم به جایی می رسه به خاطر بی احترامیش؟
سلام
1- موضوع رو با دادیار رسیدگی کننده پرونده مطرح کنید. نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری از دستورات قاضی پرونده تبعیت می کنند.
2- زمان احضار متهم را قانون و دستور قاضی تعیین میکند.
3- معمولا کلانتری ها دارای دوربین مدار بسته هستند. قاطبه نیروهای محترم نظامی و انتظامی به واسطه حساسیت شغلی شان قانون و احترام را سرلوحه کارشان قرار می دهند اما ممکن است شخصی با صلاحیت نامناسب در سازمان یا ارگانی قرار داشته باشد. دوربین ها و شهود میتواند مثبت ادعای شما در دادگاه نظامی باشد.
22:50:43 1399/11/5
احضاریه کلانتری تخلف مامور کلانتری کلانتری
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.