با سلام و احترام
بنده و برادرم که در ایران نیست و وکالت ایشان را دارم، در یک ساختمان دو واحد مشابه داریم.
امسال مستاجر برادرم تخلیه کرد و از آنجا که قصد بازسازی و فروش واحد را داشتم، طی یک کش و قوس قرار شد مستاجر بنده به واحد برادرم نقل مکان کند.
در ثبت قرارداد جدید با توجه به اینکه ایشان خوش حساب بود بنده کل مبلغ ودیعه ایشان را به قرارداد جدید منتقل کردم و قبل از تخلیه و تحویل واحد طبق قرار کلید واحد برادرم را به ایشان تحویل دادم.
وقتی که ایشان جابجا شدند و کلید واحد خودم را گرفتم با کلی خسارت مواجه شدم. درب ورودی ساختمان شکسته شده و قابل تعمیر هم نیست، کابینت زیر سینک ظرفشویی به دلیل نشتی دستگاه تسویه آب پوسیده و قابل استفاده نیود، صفحه کابینت ها از بین رفته ، سینک ظرفشویی را برای شیر تسویه آب سوراخ کرده بودند. روی یک دیوار بیست و سه عدد پیچ و رولپلاک بزرگ زده شده بود.
در زمان تخلیه نیز به دلیل بی احتیاطی شیر آب لباسشویی را شل کرده بودند و دو روز آب به سقف واحد پایین نشتی داده و ایجاد خسارت به واحد همسایه شده است.
ایشان نیز در پاسخ می گوید کابینت ها همینجور بوده و خسارتی را نمی دهند.
بنده نیز که برای بازسازی و فروش عجله داشتم الان تمامی خسارات را به جز درب ورودی و سقف همسایه طبقه پایین را برطرف کردم.
الان دو سوال دارم:
# برای دریافت خسارت از چه طریقی باید اقدام کنم؟و آیا شکایت در شورای حل اختلاف به نتیجه می رسد؟
# با توجه به وضعیت نگهداری واحد خودم، الان نگران واحد برادرم هستم که ایشان الان به آنجا نقل مکان کرده. آیا می توانم درخواست تخلیه کنم؟ تاریخ قرارداد یکم مرداد سال جاری بوده و ایشان واحد را در چهاردهم مرداد تحویل گرفتهاند.
با درود مطالب ارسالی شما را مطالعه کردم موضوع نیازمند بررسی بیشتر است
22:49:29 1401/6/23
سلام
شما باید ابتدا دادخواست تامین
دلیل را در شورا اقامه نمایید تا
توسط کارشناس رسمی تمام معایب
مشخص گردد
و سپس باید دادخواست مطالبه
خسارات را اقامه نمایید و به نظریه کارشناس استناد نمایید
02:51:47 1401/6/24
با سلام
مدارک و مستندات نیاز به بررسی است
13:08:03 1401/6/26
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.