مشاوره حقوقی رایگان - وضع قانون جدید در ساختمان اداری (سند اداری) چهل سال ساخت که به کار و حرفه برخی مالکین منافات دارد

عرض ادب خدمت اساتید محترم ، بنده مالک چهار واحد در یک ساختمان 9 طبقه 20 واحدی که شامل 17 واحد دفتر اداری (سند اداری) 2 واحد تجاری در همکف (سند تجاری) و یک واحد انبار (سند انبار) است میباشم.
درب ورودی ساختمان از اول ساخت و طبق جواز و پایان کار یک درب بوده و هست تنها راه دسترسی به واحد تجاری و سایر طبقات در طول 30 سال که بنده مالک بوده ام ساختمان نگهبان داشته و درب ورودی برای کار و کسب بنده تا ساعت 6 بعد از ظهر باز بوده و پس از آن ساعت اگر بسته میشده کارمند و گارگران من حسب نیاز تا ساعت 9 و یا 10 و یا روزهای تعطیل برای اجرای امور کاری اضافه کار میکردند و مشکلی نبوده ، اینک هیئت مدیره جدید قوانینی وضع کرده است که مانع و مختل کننده کار و کسب من میباشد. 1- درب ورود که شیشه سیاه دارد را به نگهبان گفتند ببندند ( پیش کنند) 2-روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16.30درب بسته و روز پنجشنبه 12.30بسته میگردد. 2- حداکثر حضور در روزهای کاری در ملک تا ساعت 20 میباشد و اگر بخواهیم بیشتر در ملک خود بمانیم باید با هیئت مدیره اطلاع دهیم 3 - درب ساختمان از ساعت 22 تا 6 از داخل قفل و کلید را فقط نگهبان دارد. مثلا بنده بعنوان مالک نمیتوانم ساعت 12 شب وارد ملک خود شوم یا موارد دیگر که مشکلات عدیده برای بنده و کارمندان و جالب اینکه حتما باید از قبل با هیئت مدیره هماهنگی شود با نگهبان به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، اعضا هیئت مدیره کلاً سه نفر هستند و یک نفر جوابگوی واتساپ میباشد .4 - یعنی بنده مالک ملک اداری نمیتوانم در دفتر خودم تا 10 یا 12 شب بنشینم کار کنم حضور از 8شب به بعد خلاف است مگر با هیئت مدیره هماهنگ شوم.
بنده در طول 30سال تمام شارژهایم را بدون درنظر گرفتن اینکه از امکانات مثل آسانسور و آب و برق و گاز استفاده میکنم یا نه و یا ملک خالی باشد یا سکنا داشته باشم را کامل پرداخت کرده ام و بدون تاخیر.
5 - بعلاوه هزینه شارژ مبلغی را بعنوان عمرانی میخواهند و دوبار داده ام ولی وقتی لیست هزینه ها را که چه کارهایی کردند دیدم خرج اضافه مثل کمک داروئی و خرید فرش و موکت و یا کولر گازی خانه نگهبان خرید آینه و زردن روی جای تابلو راهنمای شرکتها و با مبالغ سرسام آور ، درصورتیکه در سنوات قبل هرگونه هزینه سنگینی پیش میامد از مالکین تائیدیه میگرفتن تقسیم میکردند و مالکان پرداخت می نمودند ، ولی اکنون این هزینه عمرانی را کرده اند یک روال که باید پرداخت شود.
قابل ذکر است ساختمان یک درب دولنگه و ده متر راهرو و 6 متر پاگرد جلو آسانسور و یک حیاط بی مصرف 120متری در پشت ساختمان دارد که کلاً هزینه آنچنانی ندارد و این هزینه های عمرانی وقتی جمع شود و کاری نباشد که بکنند خود میدانید که راه اختلاس هموار میگردد.
ممنون اگر راهنمائی فرمائید
بااحترام

خواهشمنداست بفرمائید من چه تکلیفی در مقابل این هیئت مدیره دارم ، درصورت نیاز به وکیل لطفا معرفی فرمائید

پاسخ ها :

یعقوب کدخدایی

جناب آقای یعقوب کدخدایی :

استان : تهران


سلام هیات مدیره هر ساختمانی در محدوده مفاد اساسنامه حق تصمیم گیری دارد اگر خارج از اساسنامه تصمیمی بگیرند که منافی حق مالکانه باشد تصمیمات و صورتجلسات و مصوبات در دادگاه قابل ابطال است
موفق باشید


01:13:47   1399/6/8

موافق (0) مخالف (0)


0

سوالات مرتبط

وکلای متخصص