با سلام.
در ماده 17 و 18 قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو اعلام شده خسارت توقف خودرو معادل 15 ده هزارم مبلغ خودرو به ازای هر روز میباشد، ولی میگویند اول باید خودرو معیوب را تحویل بگیرید تا به شما تعلق بگیرد و چون شما بعلت نقص خودرو از تحویل سرباز زدید به شما تعلق نمیگیرد لازم به ذکر است از بهمن سال 97 تا کنون نه به رفع نقص اقدام میکنند و نه جوابی میدهند.
مشکل سپر خودرو صفر کیلومتر پارس میباشد که قبل از تحویل در نمایندگی ایران خودرو متوجه آن شدم و تحویل نگرفتم.
سوال این جاست آیا قانون حمایت برای عیب در هنگام تحویل خسارت درنظر نگرفته؟
یعنی مشتری باید با علم به نقص خودرو امضا کند صحیح و سالم تحویل گرفتم بعد از گارانتی و خدمات طلایی خودرو (در واقع از حساب مشتری) نسبت به رفع اقدام کنند؟
واقعا منطقی نیست اگر در لحظه تحویل نقص رویت شد خسارت تعلق نگیرد ولی بعدا رویت شد خسارت توقف تعلق بگیرد
به استدلال کدام قانون میشود بعد ازین مدت خسارت خود را بگیرم ؟
خودرو همچنان در نمایندگی میباشد.
سلام
باید قراردادتان بررسی شود
البته باتوجه به اینکه خودروی ناقص ومعیوب هنوز تسلیم نشده وباید مثلا دریک زمانی تسلیم میشده ونشده ازباب تاخیر درانجام تعهدات اگر درقراددادتان خسارتی ذکرشده باشد می توانید ازخودروسازشکایت کنید اگرهم خسارتی ذکرنشده باشد باید ورودضرر اثبات شود وبعدا می توانید ازخودروسازشکایت کنید
16:20:18 1398/3/27
سلام.
عرض کردم کارشناس رسمی دادگستری تایید کرده ولی سازمان صنعت معدن میگه اول باید همون خودرو با نقص سپر را تحویل میگرفتی تا بتوانی خسارت توقف بگیری چون ماشین معیوب را تحویل نگرفتی خسارت هم پرداخت نمیشود
20:49:43 1398/3/27
در ضمن ماده 9 قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو نوشته
خودرو ساز موظف به تحویل خودرو در صحت کامل میباشد و درصورت وجود نقص موظف به رفع آن میباشد .
وبند 17 و 18 هم خسارت توقف خودرو را بیان کرده ،
سازمان صنعت معدن میگه این بندها مربوط به خودرویی هست که تحویل داده شده نه خودرویی که بعلت نقص تحویل نگرفتید .
متن کامل قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو در اینترنت قابل جستجو میباشد.
باتشکر
20:52:48 1398/3/27
خسارت توقف خودرو صفر خودرو خسارت خودرو معیوب
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.