مالک [محصول] نرم افزاری هستم و شرایط بدین گونه است
1- محصول فروشی نیست
2- شرکت استفاده کننده مادام العمر می تواند بطور رایگان استفاده کند
3- پشتیبانی از محصول فقط سال اول رایگان هست
شرکت های نرم افزاری می گویند قانونی داریم که پشتیبانی از محصولات سال اول رایگان هست و برای سال های بعد بین 15 الی 20 درصد مبلغ [کل هزینه ساخت] را از صاحب محصول می گیرند.
سوال اول) آیا هم چنین قانونی هست؟
4- قصد ندارم مشتری محصولاتم از هزینه انجام شده مطلع باشد و بر اساس درآمد سالیانه حاصل از [محتوا] درصدی بابت (1) حق رشد (2) پشتیبانی بگیریم (حق رشد یعنی سال اول یک میلیارد تومن و در سال دوم 2 میلیارد درآمد کسب می کنند)
سوال دوم) آیا قانونا می توانم چنین کاری بابت حق رشد کنم؟
سوال سوم) میزان درصد پشتیبانی برای شرط چهارم درصورتی که پاسخ سوال اول بله باشد، چه قدر است؟
مهمترین سوال) به لحاظ حقوقی کلمه [محصول] و [محتوا] تفاوت دارند یا عملکرد یکسانی دارند؟
بطور مثال [محصول] فروشگاه اینترنتی با کلیه امکانات هست و [محتوا] کالاهایی است که در فروشگاه به فروش می رود؟!!
5- سهم من از [محتوا] 33 درصد هست
هدف این است که هم از [محصول] و هم از [محتوا] کسب درامد کنم
سلام. متاسفانه شرایط تعیینی شما، علی رغم تاکیداتتان مبنی بر عدم فروش محصول، در واقع فروش خدمات نرم افزاری است و چنین شرایط تعیین شده ای دارای ایرادات اساسی از لحاظ عقد بیع است.
18:44:30 1398/11/14
با سلام و عرض خسته نباشید
در ابتدا بابت پاسخ گوئی تان تشکر می کنم
خوشبختانه درست متوجه شدید چه خواسته ای دارم برای بازتر شدن نمونه خارجی را مثال می زنم
مایکروسافت در سال 2009 ویندوز 7 را معرفی و بابت فروش برای کاربرانی خانگی نزدیک 100 دلار دریافت می کرد و پس از 11 سال رسما پشتیبانی از این نسخه را پایان داد و نهادهایی که مایل بودند پشتیبانی ادامه داشته باشد هزینه آن را دادند تا تمدید شود و همچنین اعلام کرده ویندوز 10 رایگان هست اما مشخص هست که پس از اتمام دوره پشتیبانی می خواهد هزینه آن را دریافت کند و اکثر مهندسین نرم افزار این الگو استفاده می کنند یعنی رایگان محصول را در اختیار مشتری می گذارند و پس از اتمام دوره پشتیبانی رایگان بابت تمدید مجدد هزینه را دریافت می کنند
بنیان گذار این روش تا جایی که اطلاع دارم گوگل هست
22:00:14 1398/11/14
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.