مشاوره حقوقی رایگان - رد درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری به جهت عدم مغایرت مبین با قانون

با سلام و درود
سوالی که من در راستای این جواب ابلاغیه از اعمال ماده 79 ارسال شد خواستم بدونم چرا چنین پاسخی در برابر شکایت شخص شعبه ای که رأی قبل صادر کرد و رای را به ضرر شاکی و به نفع مشتکی عنه اعلام کرد و با شکایت به اعمال ماده 79 بعد از طی بازده زمانی 3 روز چنین جوابی برای شاکی که رد درخواست زده و اعلام می دارد به جهت عدم مغایرت مبین با قانون
متن شرح لایحه به این طریق بوده است :
اینجانب ع.چ نسبت به دادنامه شماره ............. مورخ 1400/05/12 صادره از شعبه 13 تجدید نظر دیوان عدالت اداری ابلاغ گردید به شرح آتی معترض و تقاضای نقض آن را خواهانم.

دلایل اعتراض: توجها در ابتدای رای اول دیوان عدالت اداری شعبه 45 مورخ 08//02/1397 به شماره دادنامه ............ به شماره بایگانی ....... با موضوع خواسته شده علیه شهرداری ( به احتساب فوق العاده اضافه کاری و تعطیل کاری در پاداش پایان خدمت بازنشستگی به استناد ماده 59 قانون برنامه 5 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران کسانی که تا قبل از اجرای قانون مدیریت (01/01/1388) از فوق العاده اضافه کاری آنان ، محاسبه می گردد و در تبصره الحاقی به ماده 106 قانون مدیریت خدمات اشخاص مشمول مجاز به دریافت کسور فوق العاده مزبور از صندوق تامین اجتماعی به صورت یکجا می باشند و با تمدید قانون مدیریت خدمات آخرین اراده مقنن در خصوص موضوع حاکمیت قانون و خدمات کشوری بر قانون پنجم توسعه می باشد، نظر به اینکه محتویات پرونده اسناد و مدارک ابزاری و لایحه دفاعیه از طرف بنده و اینکه حسب ماده 59 قانون توسعه مقرر داشته است از کارکنان و کارگران دستگاهها که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند از هر حسب شرایط بازنشستگی و سایر مزایا نیز تابع قانون مذکور و اصلاحات آن می شوند و ایضاً طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی و تبره 1 ذیل ماده 2 آیین نامه اجرایی آن کارفرمایانی مکلف به کسر حق بیمه از مزایای پرداختی از حمله فوق العاده اضافه کاری و تعطیل کاری کارکنان بوده و صرفا با توجه به اجرایی شدن قانون برنامه پنجم توسعه از 01/01/1390 و نیز مستناد ، از آرا به وحدت رویه شماره 657 و 658 مورخ 1387/10/15 و 789 مورخه 1387/11/08 و شماره 778 الی 838 مورخه 1392 هیات عمومی دیوان عدالت اداری که حاکی از الزام به احتساب اضافه کاری در پاداش پایان خدمت با لحاظ شرایط در ماده های مذکور است و ثانیا با استناد اصل 173 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 5-13 و 117 قانون مدیریت خدمات و ماده 25 آئین نامه اجرایی آن مصوب 01/01/1388 و مواد 1-10-11-16-17-58-60-65 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری الزام به احتساب ، فوق العاده موضوع خواسته در پرداخت پاداش پایان خدمت متناسب با سالهای پرداخت حق بیمه اضافه کاری رای را به نفع بنده صادر و اعلام فرمودند.

پس از اعتراض شهرداری نسبت به این رای و ارجاع آن به شعبه 25 تجدید نظر که آن شعبه محترم در پاسخ به شکایت اعتراض شهرداری علیه رای صادره آن ارجاع داد به اداره کار که این موضوع را باید اداره کار و امور اجتماعی آن را حل کند و بنده مجدد به اداره کار امور اجتماعی مراجعه کردم و بر خلاف رای دیوان را علیه بنده صادر نمودند و مجددا علیه اداره کار و شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و شعبه 64 دیوان عدالت اداری مطابق بند 5 ماده 2 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 فرد یا حقوق یا کارمزد در این این قانون شامل هرگونه وجوه و مزایایی دریافتی با تحقبر نقدی مستمر است که در مقابل کار به بیمه شده داد می شود برا اساس این قانون و پس از تجدید نظر خواهی شعبه 25 تجدید نظر اعتراض شهرداری را موجب داشته و حکم به ورود آن و نقص رای شعبه 45 را صادر کرده است و آن را به اداره کار ارجاع داد و پس از تنظیم دادخواستی در مراجع اختلاف اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مذکور مبادرت به اقامه دعوا علیه شهرداری نموده ام و خواستار ما به التفاوت سنوات خدمت به احتساب اضافه کاری و تعطیل کاری انجام شده که مراجع حل اختلاف با عنایت به اینکه شهرداری دارای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی بوده و مطابق تبصره 2 قانون کار و کارگاههای اداری طرح طبقه بندی مشاغل فرد گردیده و مزد سنوات ( پایه ) مزد مبنا را تشکیل می دهد و کارفرما شهرداری نیز مطابق با ماده قانونی یاد شده و با ملاک قرار دادن مزد مبنا کارگران سنوات خدمت آنان محاسبه و پرداخت نمود شکایت بنده را مردود اعلام که با فرجام خواهی به عمل آمد، پرونده آنان در شعب 64 دیوان عدالت تجدید نظر دیوان عدالت اداری مطرح گردید که شعب 64 دیوان عدالت اداری حکم به ورود خواسته خواهان نقص و دادنامه معترض عنه و ارجاع به هیات مربوطه جهت رسیدگی مجدد با رعایت مفاد این دادنامه صادر و اعلام گردید و پس از تجدید نظرخواهی خواهان ( اداره کار شهرستان ساری ) شعبه 13 تجدید نظر دیوان عدالت نیز طبق ماده 71 قانون تشکیلات و آئین دادرسی رای معترض عنه نقض کرد و نیز عینا دادنامه شعبه 64 بدوی را تایید و استوار نمود. و همچنین شعبات 23-26-67 تجدید نظر دیوان عدالت اداری و شعبه 13 تجدید نظر دیوان عدالت اداری (1400/06/01) به نفع همکاران از به پرداخت حق سنوات بازنشستگی به ازاء هر سال خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و فوق العاده های مستمر به محاسبه اضافه کاری و تعطیل کاری و سایر مزایای که کسورات قانون از آن کسر شد با اصلاح حکم بازنشستگی با رعایت تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی رای را به نفع همکاران صادر اعلام گردید.

این رای ها اجرا شد و همکاران به حق و حقوق شان رسیدند در صورتی که اداره کار مجدد رای شعبه تجدید نظر دیوان که یک رای قطعی و لازم اجرا بود علیه بنده درخواست اتحاد دادرسی داده است و پرونده مجدد به شعبه 64 ارجاع داده شد و در شعبه 64 دیوان عدالت اداری بر خلاف رای اولی خود که به نفع اینجانب بوده بعد از اعاده دادرسی بدون در نظر گرفتن ماده 59 قانون 5 ساله و ماده 70 قانون و رای وحدت رویه شماره 657 و 658 در نظر گرفتن و مواد 10-63-65 قانون تشکیلات آیین دادرسی حکم به ورود شکایت و نقص پرونده بنده را صادر کرده علیرغم تجدید نظر خواهی و ارائه دلایل لازمه شعبه 13 تجدید دیوان عدالت اداری اعتراض را موجه ندانسته و عینا دادنامه شعبه 64 را تایید نموده است که همین شعبه 13 تجدید نظر دیوان عدالت رای دادنامه اولیه 9909970901800164مورخ 1399/02/13 در شعبه 64 دیوان عدالت را به نفع بنده اعلام کرده بود را تایید کرد.

چطور می شود این دوشعبه 64 و 13 ابتدا طبق قانون رای را به نفع بنده صادر کردند و با اعاده دادرسی رای موافق خود را نقص کردن، اگر رای علیه بنده با شد چرا همکاران بنده و رای موافق از شعبات 23 و 26 و13 .... تجدید نظر حق و حقوق خود را دریافت کردند ولی بنده هنوز دنبال حق خود می باشم مدارکی که مجدد شهرداری به اداره کار برای شکایت مجدد برای دیوان ارسال نمود خلاف واقع می باشد طبق مستنداتی که در پرونده بنده می باشد در فیشهای حقوقی بنده اگر ملاحضه کنید 1180( هزار و صدو هشتاد ساعت) اضافه کاری عادی و 994 ساعت اضافه کاری می باشد در صورتی که شهرداری مدارک خلاف را به اداره مار ارائه نمود.

111(یکصدو یازده ساعت ) اضافه کاری انجام شده عادی و 71 ساعت تعطیل کاری واقعی در صورتی که فیشهای ارسال شده خلاف اداره کار و شهرداری را ثابت میکند.که با 1180ساعت اضافه کاری و 994 ساعت تعطیل کاری خود میتوان نشانه ترمیم و پایه حقوقی و مزایایی ثابت بنده است.

بنابراین با توجه به شرح فوق و اینکه پرونده تجدید نظر دیوان عدالت اداری نقص گردید و با توجه به آثار زیان بار آراء این چنین بر هم خوردن نظام کارگری و ایجاد تنش های بعدی شده و تبعات آن ممکن است به قشر زحمت کش کارگری باز گردد خواهشمند است برای توقف این رای و رسیدگی آن اعلام فرمائید.
ممنون میشیم اشکالی که در این لایحه برای اعمال ماده 79 با مدارک مستند ارسال شد را راهنمایی بفرمایید و بگید ما از چه طریق اقدام کنیم با تشکر

پاسخ ها :


احتساب فوق العاده اضافه کاری و تعطیل کاری در پاداش پایان خدمت بازنشستگی رد درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری

سوالات مرتبط

رد درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری به جهت عدم مغایرت مبین با قانون
با سلام و درود سوالی که من در راستای این جواب ابلاغیه از اعمال ماده 79 ارسال شد خواستم بدونم چرا چنین پاسخی در برابر شکایت شخص شعبه ای که رأی قبل صادر کرد و رای را به ضرر شاکی و به نفع مشتکی عنه اعلا...
تملک زمین توسط شهرداری
سلام پرونده ای دارم سی ساله در دیوان عدالت اداری . در این پرونده شهرداری ماکو به استناد ماده 9 قانون زمین شهری زمین مارا تملک کرده که اسم ماکو در لیست شهرهای مشمول ماده 9 نیست . ضمنا نصاب مالکانه هم ...
تضییع حقوق معلمان دکتری
با سلام و احترام حدود 2400 معلم با مدرک PhDدر آموزش و پرورش کار می کنند. مطابق ماده 8 قانون نظام هماهنگ پرداخت: "ماده 8 ـ حقوق و فوق العاده شغل دارندگان مدارك تحصيلي دكتري و فوق ليسانس و مدارك هم...
پیگیری شکایت
باسلام. ببخشید من میخوام بدونم شکایتم به دست دیوان عدالت رسیده یا نه بنظرتون چیکار کنم؟ شماره تماس هم جواب نمیده همش مشغوله. من ساکن شهرستانم......
زمان مهلت شکایت
با سلام. آیا میشود بعد از گذشت 10روز از زمان مهلت 3ماهه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. ممنون....