با سلام چنانچه در قرارداد پیشفروش ذکر شده باشد "با برگشت هریک از چکها "فروشندگان" حق انفساخ دارند " و قرارداد دارای 2 فروشنده باشد حال یک چک برگشت خورده و یکی از فروشندگان در همان روز اظهارنامه ای میفرستد که طبق بند فلان از قرارداد از این تاریخ قرارداد "منفسخ" می باشد و خریدار بلافاصله در روز بعد حساب را پر میکند . طی 2 تماس تلفنی خریدار یکی حدود یک هفته بعد از تاریخ چک و دیگری حدود 3 هفته بعد از آن با یکی از فروشندگان که اظهارنامه ارسال نکرده بود وی تصریح میکند با فسخ مخالف است قول همکاری و پادرمیانی می دهد و از خریدار میخواد حدود 20 روز که تا تکمیل و تحویل واحدها واحد صبرکند و شماره تماس خریدار را میگرد . پس از گذشت بیش از دو ماه از تاریخ برگشت چک خریدار که میبند خبری نشد با ارسال اظهارنامه اعلام میکند فروشندگان نسبت به برداشت وجه اقدام نمایند تا بلکه واکنش آنها را برانگیزد پس از یک هفته از تاریخ ارسال اظهارنامه نفر اول و پس از حدود 25 روز نفر دوم با ارسال اظهارنامه اراده خود را بر مبنای "فسخ" اعلام میکند ( بر خلاف قول داده شده به خریدار ) یعنی اظهارنامه فروشنده دوم 2 ماه و نیم بعد از برگشت چک ارسال شده است آن هم در اوج نوسانات ارزی و افزایش قیمتها ( که دلیل فروشندگان نیز افزایش قیمتها و طمع می باشد ) در حالی که ساختمان تقریبا تکمیل و این چک آخرین چک قبل از تحویل واحد می باشد . حال جای سوال است که اگر به استناد ماده ده قانون مدنی برای فروشندگان بصورت مستقیم حق فسخ قائل باشیم . خریدار تا چه حد میتواند خیار خود را به تاخیر اندازد آنهم در حالی که یکنفر از آنها قول مساعدت داده اند اما بخاطر تاخیر یک روزه در پر کردن حساب بیش از دو ماه و نیم در اوج نوسانات بی سابقه ارزی در کشور قرارداد را متزلزل کنند و عملا با افت هر روزه ارزش پول ملی خسارت زیادی را به خریدار وارد کنند ؟ و آیا اساسا زمانی که روز بعد در اول وقت اداری حساب پر شده است آیا دلیلی برای به تاخیر انداختن خیار وجود دارد که فروشندگان بخواهند اعمال خیار خود را به تاخیر بیندازند ؟؟ و این دلیل جز ایجاد ضرر برای خریدار چه میتواند باشد ؟ و اینکه آیا این خیار نهایتا تا چه زمان اعتبار دارد .
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.