باسلام خدمت کارشناس محترم بنده یک حسابی نزد بانک ملی دارم که چندسال پیش حقوق من به این حساب واریز می شد و بعد از آنکه حقوق بنده به حساب دیگری واریز شد عملا از این حساب و کارت به ندرت استفاده می کردم و همیشه مبلغ اندکی در آن بود و هرماه فقط اقساط تسهیلات بانکی را از آن پرداخت می کردم و اطلاع از تراکنش آن هم فقط از طریق سامانه بام بود گه هرزگاهی به آن مراجعه می کردم، تا اینکه هفته گذشته از سوی پلیس فتا اصفهان با بنده تماس گرفته شده بدون هیچ مقدمه ای گفتند این پول چیه تو حساب شما منم گفتم کدوم پول جریان چیه ایشان فرمودند تقریبا 600هزارو خرده ای به حساب شما اومده از کجا اومده منم که از همه جا بی اطلاع گفتم من در جریان نیستم چون اصلا کار زیادی با حسابم ندارم گفتند اره این به حسابتان اومده بعد انتقال خورده به صادراتتان گفتم هیچ اطلاعی ندارم شما به جای اینکه دنبال این باشید این پول کی به حسابم ریخته از من بازخواست دارید تا اینکه یادم افتاد فروردین ماه من از درگاهی خرید اینترنتی می خواستم انجام بدم گفته بود هزینه پست بدید بعد ارسال محصول مبلغ پرداخت کنید. مبلغ پست 10ت بود، چون تو کارت ملی مبلغ 50 ت بود از همان اقدام کردم اما زد تراکنش ناموفق بهشان پیام دادم درگاه ایراد داره گفتن نه با کارت دیگری امتحان کنید منم همیشه جانب احتیاط دارم اما نمی دانم چی شد که کارت دیگرم را هم امتحان کردم باز زد تراکنش ناموفق پیام دادم ممنون از خیر خرید گذشتم کنسل کنید. این ماجرا تمام شد تا اخر فروردین ماه مبلغ تقریبا 200ت تو کارت ملی بود که دیدم پشت هم تو سامانه بام پیام امده که کل مبلغ کم کم از حساب کم شده ریز تراکنش دیدم همش بابت شارژ و خرید اینترنتی بود در صورتی که من اصلا شارژ نمی خرم تلفنم اعتباری نیس پرس و جو کردم شکایت کنم گفتن مبلغ زیادی نبوده اگر شکایت کنی باید فقط دوندگی داشته باشی و حتی چندبرابر این مبلغ باید هزینه بدی دیگه پولی تو حسابت نریز من دنبالش نگرفتم چون خودم هم فرهنگی هستم و اصلا وقت دوندگی و کار اداری ندارم بی خیال شدم حالا که این ماجرا پیش اومده تمام شک من به همان خرید اینترنتی. پلیس گفت مبلغ به صاحب حساب برگردان و جالب ماجرا اینه مبلغ 600و خرده ای را گفت باید 710ت برگردونی گفتم پس لطفا حساب صادرات من باز کنید تا مبلغ واریز کنم این کار انجام دادن و گفتن قبل از واریز برای اینکه هک نشه رمز تغییر بده از طریق خودپرداز مبلغ واریز کردم و رمز تغییر دادم، باهاشون تماس گرفتم که انجام شد گفتن باشه فقط خرید اینترنتی تا جایی که میشه نکنید و رمز همه کارتاتون تغییر بدید و بعد افسر پلیس گفت شانس اوردی که فقط پول اومد به حسابت وگرنه دستور بازداشت و دستگیری صادر میشد گفتم اقا من الان خودم شاکی هستم از کارت من سو استفاده شده شما جای اینکه عاملین پست فطرت را پیدا کنید اینطور به من میگید شانس اوردم؟؟!! ایشان طوری برخورد کرد که انگار بنده متهمم در صورتیکه من خودم یک فرهنگیم اهل حلال و حرام. تماس قطع کردم و عصر رفتم که رمز بانک ملی تغییر بدم دیدم مسدود است فرداش تماس گرفتم هنوز کارت من مسدوده گفت بله زمان بره چون از خارج اینجا مسدود یک هفته صبر کنید باز بشه باهاتون تماس می گیرم. حالا از شما بزرگوار تقاضا دارم با توجه به این نوع عملکرد ناشایست فتا و عدم توضیح در مورد اتفاقی که افتاده و امنیت نداشتن شهروند در فضای مجازی باید من به عنوان یک شهروند چه اقدامی کنم؟ و آیا رفع مسدودیت به قول این اقای افسر یک هفته زمان می برد و اینکه از کجا معلوم دوباره کارت بنده مورد سو استفاده قرار نگیره و اینکه راحت قانون ما میگه به شهروندی که روحش از چیزی خبر نداره اتهام ببندند و بدون اطلاعش هر اقدامی که دلشان می خواد انجام بدن؟
الان بحث رفع مسدودیت بانکی یک صحبته و بحث اعاده حیثیت و آبرو، من تا به حال در خانواده و اطرافیانم سر و کارمون با پلیس و قوه قضائیه و... نیفتاده. لطفا در این زمینه بنده را راهنمایی کنید و اگر اقدامی لازم است انجام بدم بفرمایید ضمن اینکه چه تمهیدات امنیتی در مورد حساب های بانکی باید داشته باشم تا دیگر گرفتار هکرها نشوم ؟؟ فقط تغییر رمز کارت ها کفایت می کند یا باید کارت بسوزونم و مجدد بگیرم؟ ممنون از راهنمایی شما بزرگوار
عرض سلام
جای نگرانی نیست
حساب کلیه اشخاصی که پول از کارت مورد موضوع جرم به آن واریز شده مسدود شده تا از طریق تحقیقات منشا و عامل اصلی شناسایی گردد
توقیف حساب شما به معنای اعلام جرم علیه شما نمی باشد
16:36:45 1398/4/14
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.