در ساختمانی 8 واحدی که ساکن آن هستیم چندی پیش در نشست مالکان -منجمله مالکی که در حال حاضر مدیر است- قرار شد، برای اولویت بندی مشکلات عمرانی و بیمه ای ساختمان (همچون بیمه آتش سوزی، نصب دوربین حفاظتی، تعویض کف پارکینگ، استحکام بخشی سنگهای نما با پیچ و رولپلاک، نصب U.P.S برای آسانسور و ... ) هر یک از مالکان با دادن امتیاز بیشتر به اولویت مهمتر و محاسبه امتیازها در پایان ترتیب انجام کارها را مشخص کنند. ولی با این که نیمی از مالکان -منجمله مدیر کنونی ساختمان- هنوز اولویتهای خود را به دلایلی اعلام نکرده اند، مدیر برای خود 3 مسئله را اولویت اصلی اعلام کرده و بدون اعلام موافقت همسایه ها و بدون اعلام هزینه ها، اقدام به نصب دوربین در پارکینگ ساختمان نموده است. حال پرسشها این است 1. آیا میتوان از ایشان برای تخریب و تغییر سرخود (بدون کسب مجوز از دیگر مالکان) در پارکینگ ساختمان، شکایت کرد؟ 2. آیا میتوان از پرداخت هزینه اقدام مزبور به دلیل اقدام خودسرانه، بدون اعلام هزینه و ارائه پیش فاکتور خودداری کرد؟ 3. آیا میتوان ایشان را به جمع آوری دوربینها و رفع عیبهای ایجاد شده وادار کرد؟ 4. مهمترین پرسش : در صورت تکرار این گونه کارها -کارهای خودسرانه مدیر یا هیئت مدیره، بی توجهی به مصوبه های نشستهای ساختمان و رعایت نکردن آنها- چه باید کرد؟
پیشاپیش از پاسخهایتان سپاسگزارم.
سوال 1_ چون نسب دوربین هم در نشست اولیه جزء کارهای ضروری بوده و فقط اولویت بندی نشده است و اگر ایشان برای جلسه مربوط به اولویت بندی ابلاغ نموده ولی ساکنین و مشترکین اقدام نموده اند ایشان میتوانسته چون مدیر و نماینده تمام ساختمان است یکی را به اولویت خود انتخاب کند پس نمیتوان از او شکایت کرد 2_ در رابطه با هزینه نیز باید طبق فاکتوری که ارائه می نماید از طرف مشترکین پرداخت شود 3_ اگر این اقدام او به کسی خسارت وارد نموده فقط آن فرد زیان دیده میتواند مطالبه کند اگر نه بقیه نمیتوانند و اگر این خسارت به قسمت مشترک وارد شده باشد خود آقای مدیر ملزم به رفع خسارت می باشد. ولاغیر
15:07:37 1397/10/20
آپارتمان نشینی مدیر ساختمان آپارتمان قوانین آپارتمان نشینی نصب دوربین در آپارتمان قوانین نصب دوربین در آپارتمان قوانین مدیریت ساختمان
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.