دادخواستی مبنی بر مطالبه وجه چک برگشتی و خسارات تاخیر تادیه در شورا مطرح کردم.
در جلسه اول رسیدگی خوانده عنوان کرد که چک را به شخص دیگری امانت داده ام و مبلغ چک را هم پرداخت نمودم.بعد از نشان دادن اصل چک , خوانده ده روز مهلت جهت صلح و سازش از شورا تقاضا میکند و شورا هم به جهت صلح و سازش صورتجلسه نموده و ده روز مهلت داده شد.و سپس وقت نظارت برای ده روز بعد تعیین میکند.ولی خوانده در این ده روز هیچ اقدامی در جهت صلح و سازش انجام نمیدهد.در وقت نظارت از طریق تماس تلفنی از شورا با خواهان تماس گرفته و از وی خواستند که به شورا برود.خواهان هم به شورا میرود و در شورا از خواهان پرسیدن که چک را چه کسی داده است ؟ خواهان گفت چک را از شخص دیگری که ظهر چک را هم امضا کرده است در قبال طلبم دریافت نمودم.سپس از خواهان میخواهند که دادخواست جلب ثالث مطرح کند زیرا خوانده مدعی است که چک امانت به شخص ثالث داده شده است.و صورتجلسه کرده که خواهان دادخواست جلب ثالث مطرح کند و صورتجلسه را امضا میکنند.بعد از آن دانستم که جلب ثالث تا جلسه اول باید درخواست شود از طرفی نیز در وقت نظارت .جلسه رسیدگی وجود ندارد.
حال سوال بنده این است که
اولا : مگر میشود در وقت نظارت , از طریق تماس تلفنی خواهان را احضار کنند در حالیکه هیچ ابلاغیه ای نیز فرستاده نشده است.
ثانیا: خوانده در جلسه رسیدگی خودش ده روز مهلت خواسته است جهت صلح و سازش و اینکه هیچ اقدامی نکرده است .آیا مگر نباید شورا اتخاذ تصمیم نماید
ثالثا: مهلت جلب ثالث تا جلسه اول رسیدگی است و اینکه بعد از جلسه اول آنهم در وقت نظارت , صورتجلسه درخواست جلب ثالث تنطیم شود .آیا این صورتجلسه و طرح دعوی جلب ثالث خارج از مهلت مقرر قانونی قابل قبول است یا خیر؟
سلام بله وقت نظارت ، اصولا به طرفیت ابلاغ نخواهد شد و
و شما اشتباه کردید که صورتجلسه را امضا کردید و حاضر به انجام اقامه دعوا جلب شخص ثالث شدید و
جهت مشاوره در دادراه تماس بگیرید
09:50:23 1400/8/2
سلام بله وقت نظارت ، اصولا به طرفیت ابلاغ نخواهد شد
10:43:41 1400/8/2
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.