مشاوره حقوقی رایگان - توهین کارمند بانک به ارباب رجوع

با سلام و خداقوت به وکلای محترم
اینجانب امروز مورد توهین یکی از کارمندان بانک قرار گرفتم و این نامه رو به شرح زیر رییس حوزه مکاتبه کردم اگر راهکار دیگری دارید که این نامه رو ارجاع بدم راهنمایی بفرمایید .

ریاست محترم بانک ........
سلام علیکم
اینجانب به همراه خانواده ، جهت چگونگی و شرایط دریافت وام و تسهیلات ،چندین بار به مسول تسهیلات بانک ملت مراجعه نموده که در اخرین تاریخ مراجعه در مورخ 1400/9/1 در خصوص موارد مربوط، شرایط را خواهان شدیم که ایشان در هر دفعه، شرایط مختلفی را اعلام نمودند که باعث سرگردانی و نارضایتی ارباب رجوع میشود که هر دفعه نیر عنوان نمودند که حنجره شان مشکل دارد و از ارایه توضیحات بیشتر معذور هستند و نمی توانند زیاد صحبت نمایند که این در صورتیست که به استناد قانون پولي و بانکي کشور، و دستورالعمل نحوه رسيدگي به شکايات مشتريان مؤسسات اعتباری، بانک ......... می توانست در راستای انجام وظایف قانونی کارمندان شرایط و مدارک لازم را روی یک برگه نوشته و در محل باجه باجه نصب نماید. و کارمند نیز می توانستند به جای صحبت زیاد اینکار رو انجام دهند که این موضوع به مصادیق عدم اطلاع و آگاهی ایشان از شغل تخصص خود بوده که باعث سرگردانی و تاخیر و نارضایتی و به نوعی نیز باعث کوتاهی در انجام به شرح وظایف نیز می باشد.
در ادامه اینجانب و خانواده بنده در محل باجه در حین تکمیل پرونده و رفع نواقص، تقریبا در ساعت 13:45 الی ساعت 14 از سوی نامبرده در حضور تمام افراد حاضر و تمام کارمندان شعبه و رییس شعبه مورد فحاشی و توهین قرار گرفتیم که باصدای بلند و بکاربردن کلماتی نظیر (هر دوی شما نفهم هستید شما مادر و پسر و خانوادگی بی سواد هستید گم شوید و از جلوی چشمای بنده بروید بیرون، شما هیچی حالیتون نیست و....) که تمام کارمندان و هم ریس شعبه و افراد حاضر هم شنیدند و هم مشاهده نمودند و در همان لحظه و در همان محل در مقابل باجه مسول تسهیلات به خانم رییس عنوان نمودیم که خانم رییس شما و کارمندان و افراد حاضر شاهد باشید که کارمند شما بنده و خانواده بنده را مور توهین و اهانت قراردادند که از همان محل به سمت رییس شعبه مراجعه نموده و خواستار رسیدگی به موضوع و برخورد قاطعانه و قانونی با نامبرده شدیم که دوربین بانک تمامی موارد ذکر شده را اثبات میکند که خانم رییس در این خصوص هیچ اقدامی نکردند و حتی ایشان را بازخواست ننمودند که در مرجع رییس یک شعبه حداقل کاری که ایشان می توانستند انجام دهند این بود که یک تذکر یا اعلام شفاهی خطاب به کارمند خود نمایند که اینجانب با مشاهده عملکرد رییس شعبه در خصوص این موضوع ،به رییس حوزه تالش مراجعه نموده و این موصوع را کتبا ارجاع نموده و خواهان برخورد قانونی و قاطعانه با نامبرده شده تا حصول نتیجه و با ذکر این موضوع که از شعبه استانی و مرکزی در تهران و حتی در حراست ها و بازرسی های مربوطه خواهیم بود .
‌لازم به توضیح است که کارمند مربوطه در سنوات گذشته نیز این برخورد و رفتار غیر اخلاقی را به دلیل عدم تعادل روانی و عصبانیت با افراد دیگری نیز داشته است که حتی مسولین شعبه نیز در جریان نحوه برخورد نامناسب ایشان هستند و بارها نیز توسط شاکیان به حراست و مراجع مربوطه نیز گزارش گردیده است . بنابراین با توجه به سو شهرت کارمند و نحوه برخورد نامناسب ایشان با ارباب رجوع به طور متوالی که برای ایشان عادت شده است و به استناد مصوبات شورای عالی اداری مبنی بر تصویب طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری مصوب سال 1381و دستورالعمل نحوه تشویق و تنبیه کارکنان موضوع مصوبه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع« در سال 1381و هم چنین به استناد بند 1 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372، مبنی بر اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداري و استناد بند 3 قانون مذکور، مبنی بر ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آنها بدون دلیل و هم‌چنین ماده 25 قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مبنی بر رسیدگی و پاسخ گویی به شکایات و گزارشات مردمی و تمام مواد قانونی در خصوص این موضوع ، اینجانب خواهان ارجاع و طرح موضوع در مراجع مربوطه هستم تا با نامبرده برخورد قانونی و قاطع انجام گردد و صرفا به یک تذکر کتبی ودرج در پرونده ختم نشود و اشد مجازات برای ایشان در نظر گرفته شود چرا که ایشان باعث تخریب شخصیت و از بین رفتن عزت نفس و کرامت انسانی یک خانواده مخصوصا یک خانواده قرانی و بسیجی که از مصادیق حتک حرمت می باشد، اگر این موضوع به طور جدی پیگیری نگردد ،روی کار امدن و ماندن چنین افرادی باعث خدشه دار شدن و بدبینی عموم مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.
لذا به پیوست مکاتبه انجام شده با رییس ........ به حضورتان جهت انجام اقدامات لازمه ایفاد می گردد.

پاسخ ها :

تهمینه عزیزی

سرکار خانم تهمینه عزیزی :

استان : تهران


با سلام. جدای از پیگیری و مکاتبه از نهاد های اداری ک البته حق شماست میتوانید ب جهت توهین علنی و در ملا عام از ایشان شخصا شکایت توهین و فحاشی تنظیم کنید. و ز شهود خود ب عنوان دلیل استفاده کنید.


00:54:04   1400/9/15

موافق (0) مخالف (0)

غلامرضا قربانی

جناب آقای غلامرضا قربانی :

استان : تهران


با توجه به توضیحات مذکور قابل شکایت می باشد


05:59:51   1400/9/15

موافق (0) مخالف (0)


توهین کارمند بانک به ارباب رجوع توهین به ارباب رجوع توهین

سوالات مرتبط

توهین کارمند بانک به ارباب رجوع
با سلام و خداقوت به وکلای محترم اینجانب امروز مورد توهین یکی از کارمندان بانک قرار گرفتم و این نامه رو به شرح زیر رییس حوزه مکاتبه کردم اگر راهکار دیگری دارید که این نامه رو ارجاع بدم راهنمایی ...
توهین کارمند بانک به ارباب رجوع
باسلام بنده با مراجعه به بانک درخصوص باطل کردن یک فقره چک که چکو دادم کارمند باطل کنه ولی به دلیل قوانین جدید اطلاع درستی نداشتم و کارمند با لهن توهین آمیز ونژادپرستی گفت آدمایی که بیسوادن نباید از ام...
توهین کارمند بانک به ارباب رجوع
باسلام بنده با مراجعه به بانک درخصوص باطل کردن یک فقره چک که چکو دادم کارمند باطل کنه ولی به دلیل قوانین جدید اطلاع درستی نداشتم و کارمند با لهن توهین آمیز ونژادپرستی گفت آدمایی که بیسوادن نباید از ام...
نحوه شکایت از توهین یک کارمند اداره
باسلام وقتتون به خیر و خوشی، امروز در مراجعه به یکی از شعب مرکز خدمات قضائی الکترونیکی با بی احترامی یکی از کارمندان ( رسید نوبت رو از دست ما کشیدن مچاله کردن و با داد انداختن رو زمین !) مواجه شدم. به...
توهین به ارباب رجوع
سلام. اگر فردی به نانوایی مراجعه کند و به شاطر نسبت به نوع نان اعتراض کند و در مقابل شاطر همراه با توهین بگوید نانوایی خودم هست به شما نان نمی دهم. از لحاظ قانونی چه جرمی را مرتکب شده است؟ ممنون...