مشاوره حقوقی رایگان - عدم تحویل کالای پستی در موعد مقرر

با سلام و احترام
یک بسته پستی رو توسط یکی از شرکت های پستی ارسال کردم. فرض بفرمایید این کالا یک تابلو نقاشی از تصویر یک مشتری بوده. من دستمزد رو دریافت کردم و تابلو رو رسم کردم و ارسال کردم. اما شرکت پست بعد ار 26 روز بسته رو به مشتری نرسوند. من مجبور شدم برای حفظ آبرو و اعتبار یک تابلو دیگه رسم کنم و ارسال کنم. روز 28 ام شرکت پستی هر دو بسته رو به مشتری تحویل داد. حالا شرکت تنطیم مقررات میگه چون شرکت پستی تاخیر در ارسال کرده باید برابر طبق جداول مصوبه کمیسیون های داخلی خودش یک تعرفه ای جریمه پرداخت کنه. یعنی اگر این رسوندن بسته 100 سال هم طول میکشد باز همون جریمه شامل ش میشد و نه بیشتر.
سوال اینه. آیا این رویه طبق قوانین حقوقی منطقی هست؟ ایا من محق نیستم که بعلت تاخیر بیش از حد معمول علاوه بر جریمه خساراتی که بهم خورده رو هم بگیرم؟

پاسخ ها :

علی کشاورز

جناب آقای علی کشاورز :

استان : تهران


شما نباید تابلوی بعدی را می کشیدی ولی حق داری از پست شکایت کنی و طبق قانون مسئولیت مدنی خسارت بگیری


08:29:35   1402/7/12

موافق (0) مخالف (0)

مهدی مقدم

جناب آقای مهدی مقدم :

استان : خراسان رضوی


سلام. معمولا شرکت های پستی درحد خسارات ذکرشده درهنگام بیمه نامه مرسوله،پاسخگو بوده ومازاد برآن پذیرفته نیست.
بهتراست هنگام ارسال مرسوله حق بیمه مرسوله بییشتری را پرداخت نمایید تا درصورت وقوع چنین مواردی،شرکت حمل کننده موظف به پرداخت خسارت بیشتری باشد.


11:18:52   1402/7/17

موافق (0) مخالف (0)


0

سوالات مرتبط

وکلای متخصص