مشاوره حقوقی رایگان - پس دادن کالای فروخته شده در سایت اینترنتی

با سلام. از طریق یکی از پلتفرم های فروشگاهی واسطه فروش کالایی را به صورت آکبند برای مشتری ارسال کردیم. مشتری به سایت شکایت کرد که کالا معیوب است. من بر اساس تجربه به خریدار گفتم کالا را به متخصص نشان بده و در صورت معیوب بودن بسته به توافق یا هزینه تعمیر را می‌پردازم و یا کل مبلغ را پس از ارجاع. سایت واسطه بدون بررسی حکم بر عودت کالا داد و خریدار کالا را مرجوع کرد. به محض تحویل کالا آن را تست و از سلامت آن و ادعای کذب خریدار مطمئن شدیم. سایت واسطه گفت مدرکی دال بر سلامت کالا ارسال کنید. ما هم فیلم گرفته و ارسال کردیم. اما سایت واسطه بدون توجه به مدرک پول خریدار را پس داد و حتی کرایه ارسال و ارجاع را از حساب ما کسر کرد. با توجه به اینکه کالا آکبند ارسال شده و خریدار پس از استفاده آن را مرجوع کرده و اکنون کالا دست دوم است و قابل فروش مجدد نیست، می‌توانم از سایت واسطه که در قرارداد ملاک را قوانین تجارت الکترونیک و قوانین کشوری ذکر کرده، شکایت و مطالبه خسارت کنم؟ لازم به ذکر است سایت واسطه بارها به همین شکل جهت راضی نگهداشتن خریدار و تبلیغ خوشنامی خود به ما خسارت وارد کرده است. با تشکر.

پاسخ ها :

مريم  رضاپور

مريم رضاپور :

استان : اصفهان


طبق قانون تجارت ظرف یک هفته حق مرجوعی وهزینه ارسال با خریدار است


18:01:02   1402/9/29

موافق (0) مخالف (0)

دانیال گشتاسبی

جناب آقای دانیال گشتاسبی :

استان : اصفهان


دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت هر دو داده شود سایت واسط و خریدار هر دو البته احتمال نتیجه سخت ضعیف است


18:04:48   1402/9/29

موافق (0) مخالف (0)


سوالات مرتبط

وکلای متخصص