سلام
من در یک ساختمان دو طبقه قدیمی 3 ساله مستاجر هستم. لوله های فلزی آب که قدیمی هستن و روکار هم هستن، از یه گوشه ای نشتی پیدا کرده که دسترسی بهش خیلی سخته و نیازه کل کابینتهای آشپرخونه باز شه. تعمیرکار گفته چون لوله ها فلزی و قدیمیه، هر جاشو باز کنی بقیه جاهای اتصال هم دچار نشتی میشه و باید کلا لوله کشی عوض شه و پلاستیکی بذارید و حدود 6 میلیون تومن هزینه داره.
مالک کوتاهی میکنه و میگه خودتون دارید اونجا زندگی میکنید. اگر کمتر از 1 میلیون هزینه داره من بعهده میگیرم. اما 6 میلیون تومن هزینه نمیکنم چون میخوام بفروشم.
از همون اول هم برای خرابی کولر آبی و مشکل فاضلاب هم همین حرفها رو میزد.
نتیجه اینکه نه فروخته و نه برای این فرسودگیها کاری میکنه.
و متاسفانه بعد از گذشت یک گاه هنوزم حاضر نیست بیاد ببینه نشتی آب رو.
لطفا راهنمایی کنید آیا قانون به ایشون این اجازه رو میده؟
ابتدا باید درخواست تامین دلیل از شورای حل اختلاف محل خود انجام دهید با جلب نظر کارشناس سپس یک اظهارنامه رسمی دفاتر خدمات قضایی برای ایشان ارسال فرمایید در صورت عدم توجه دادخواست الزام به تعمیر علیه موجر به دادگاه تقدیم نمایید
22:26:14 1402/11/7
تامین دلیل کنید وسپس اظهارنامه بفرستید ودرصورتی که هزینه نکرد،هزینه کنید وسپس دادخواست مطالبه دهید
22:27:17 1402/11/7
با سلام
شما برای مالک اظهارنامه ارسال کنید تا از شما رفع مسئولیت بشه
و اگر با این شرایط امکان سکونت وجود ندارد می توانید قرارداد را فسخ کنید
17:46:28 1402/11/12
متاسفانه حرف موجر ناچارا مورد قبول است البته قانونا اصل بر تحمیل هزینه به ایشان است اما عرفا اینطور نیست مگر شرط تحمیل هزینه در قرارداد بعهده شخص خاص
11:12:04 1402/11/20
سلام
هزینههای اساسی و عمده مربوط به ساختمان بر عهده موجر است.
توصیه بر این است دادخواست به خواسته تأمین دلیل را در دفتر خدمات قضایی به ثبت برسانید تا وضعیت پیشآمده توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد.
سپس به موجر اظهارنامه ارسال نمائید و بر اساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری، تکالیف قانونی موجر را به وی رسماً و قانوناً ابلاغ نمائید و مهلتی را جهت ایفای تعهدات مثلاً 72 ساعت قرار دهید.
در صورت عدم نتیجهبخشی، دادخواست به خواسته الزام به ایفای تعهدات به طرفیت موجر را در یکی از دفاتر خدمات قضایی محل سکونت خویش به ثبت برسانید.
08:30:14 1402/11/26
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.